Gjest 6d083...fa1 Skrevet 11 timer siden Skrevet 11 timer siden Jeg har fått med meg at det er mye prat om at "status og penger" er fryktelig viktig for menn å ha om de skal finne seg kjæreste. Da er jeg forundret over hvordan arbeidsledige uføre menn har dame, som også er veldig pene. Jeg kjenner noen slike. Hvordan vil du forklare det? Burde ikke det være positivt? 🤔 Ville bare si dette som en slags feelgood tråd Anonymous poster hash: 6d083...fa1
Gjest 3cef2...c2d Skrevet 11 timer siden Skrevet 11 timer siden Gjest 6d083...fa1 skrev (21 minutter siden): Jeg har fått med meg at det er mye prat om at "status og penger" er fryktelig viktig for menn å ha om de skal finne seg kjæreste. Da er jeg forundret over hvordan arbeidsledige uføre menn har dame, som også er veldig pene. Jeg kjenner noen slike. Hvordan vil du forklare det? Burde ikke det være positivt? 🤔 Ville bare si dette som en slags feelgood tråd Anonymous poster hash: 6d083...fa1 Nå er vel ikke kvinner alltid de flinkeste til å finne partnere. Han gir sikkert henne multiorgasmer. Anonymous poster hash: 3cef2...c2d
Griever Skrevet 11 timer siden Skrevet 11 timer siden Gjest 3cef2...c2d skrev (2 minutter siden): Han gir sikkert henne multiorgasmer Haha, kvinner kan ikke få orgasmer, din tullebukk. 😊 1 1 2
Sovna Skrevet 11 timer siden Skrevet 11 timer siden Griever skrev (17 minutter siden): Haha, kvinner kan ikke få orgasmer, din tullebukk. 😊 Joda, selv mens de sitter på bussen.. Skrønejens.🤪 1
leticia Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden Gjest 6d083...fa1 skrev (44 minutter siden): arbeidsledige uføre Logisk brist? 2
Griever Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden Sovna skrev (25 minutter siden): Joda, selv mens de sitter på bussen.. Skrønejens.🤪 Agree to disagree 😂 1
Gjest 2bdfa...fad Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden Når man har sammensatte utfordringer så vil det alltid være noe som begge vil måtte vurdere når man går inn i et forhold. Å være ufør er jo isolert sett bare et sikkerhetsnett for å kunne pleie egen helse. Det sier veldig lite om personen i hovedsak. Det betyr stort sett at man må ta i bruk litt alternative strategier for å mestre hverdagen. Jeg har datet personer som har vært uføre. Det var lite eller ingen forskjell i hverdagen. Jeg stiller meg åpen for det igjen. Anonymous poster hash: 2bdfa...fad
Maabren Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden 25 minutes ago, leticia said: Logisk brist? Kjenner uføre som arbeider, sååh arbeidsledig uføre blir samlepost for di uføre som ikkje jobber og gjerne ynskje å jobbe. Man har og uføre som ikkje ynskje å jobbe noko som helst...arbeidende uføre, arbeidsledige uføre og arbeidsskye uføre...ganske logisk... 1
Drunkenvalley Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden Heilt ærlig, at nokon er ufør eller ei er nok ganske liten del av mattestykket. Behovet for å vera vaksen barnevakt er nok heller meir materielt problem, og det er mange som ikkje er ufør i det heila tatt som tydeligvis treng ei barnevakt, ikkje partner. 2
Colin. Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden 2 hours ago, Guest 6d083...fa1 said: Jeg har fått med meg at det er mye prat om at "status og penger" er fryktelig viktig for menn å ha om de skal finne seg kjæreste. Da er jeg forundret over hvordan arbeidsledige uføre menn har dame, som også er veldig pene. Jeg kjenner noen slike. Hvordan vil du forklare det? Burde ikke det være positivt? 🤔 Ville bare si dette som en slags feelgood tråd Anonymous poster hash: 6d083...fa1 Det du beskriver høres ut som 1) Noen som hadde kjæresten før de ble ufør 2) ufør med mental uhelse heller enn fysisk skade. (Som gjør at man kan trene seg stor og sterk slik at musklene/status som det sikles etter, er mulig) 3) ufør med god kapital Uansett hva du mener er veldig pent, kommer også ann på hvilket kjønn du er. "Noen" har en tendens til å overdrive hvis det er snakk om noen av eget kjønn, bare for at det skal virke som om at de da vektlegger det viktige i valg av partner. Selv har jeg en fysisk skade, og ble aldri så mye sett på i mine 20 - år, før jeg tok turen til utlandet, der jeg møtte gode venner som jeg har den dag i dag, som ville vært sammen med meg om det ikke var for avstanden. Når tiden kommer, og jeg kan bosette meg utenlands, så kommer jeg nok til å gjøre det. Har alltid villet starte egen familie med noen i 20 - årene, så det er totalt utelukket ei realistisk å nå forvente for meg, å møte noen i 20 - årene her på berget. Dette er nok ikke ment som en feel-good tråd der du poster anonymt, men heller en tråd ment for å kritisere uføre som ikke blir valgt, som om det er deres holdninger det er noe galt med. Jeg har ingen tro på at du kjenner en fysisk skadet uføretrygdet mann som har blitt sammen med "ei veldig pen" 🤥, mine erfaringer tilsier at det er nærmest en umulighet, all den tid man blir oversett. 1
Gjest 3f057...b85 Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden Å finne dame i dagens samfunn er ikke lett. De får 100 meldinger på dating apper, konkurransen er ekstrem. Er man uføre så må det jo være 10x vanskeligere, men mulig er det vel sikkert. Personlig sliter jeg, ennå med 1 mill i årslønn. Jeg har vært med en god del damer, men aldri funnet en jeg kan stifte familie med. Drømmen var å stifte familie før 30, jeg har 1-1.5 år igjen på meg nå, og sansynligheten er da nærmest 0🤣 fest fyll ons er det som trumfer i dagens samfunn, en ekkel søppelkultur. Anonymous poster hash: 3f057...b85
leticia Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden Maabren skrev (1 time siden): Kjenner uføre som arbeider, sååh arbeidsledig uføre blir samlepost for di uføre som ikkje jobber og gjerne ynskje å jobbe. Man har og uføre som ikkje ynskje å jobbe noko som helst...arbeidende uføre, arbeidsledige uføre og arbeidsskye uføre...ganske logisk... Joda, de kan arbeide. Men poenget er at iallefall som 100 % ufør så mottar man ikke dagpenger ved arbeidsledighet og vil dermed heller ikke havne i arbeidsledighetsstatistikken. Når man snakker om arbeidsledige så er det snakk om folk som kan jobbe. Uføre (bør i hovedsak) ikke kunne jobbe hvis de har en 100 % uføregrad. Noen har en restarbeidsevne selv om de er 100 % uføre. Jeg syns det blir feil å si at de er arbeidsledige, de er faktisk ferdigklarert av NAV til å være arbeidsuføre.
Imaginacíon Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden Jeg kan ikke se noen grunn til at ikke en ufør som tar vare på seg selv og har det greit mentalt ikke skal kunne få seg dame. Har du humør er det meste mulig. Men det kan jo ikke bli slik at en blir ulykkelig og ensom fordi en ikke har dame. Kom deg ut og vær blant folk sier nå jeg. 2
leticia Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden Colin. skrev (24 minutter siden): Det du beskriver høres ut som 1) Noen som hadde kjæresten før de ble ufør 2) ufør med mental uhelse heller enn fysisk skade. (Som gjør at man kan trene seg stor og sterk slik at musklene/status som det sikles etter, er mulig) 3) ufør med god kapital Var litt mye "fordommer mot kvinner her" (som vanlig). Det mest sannsynlige av det du lister opp er nummer 1. Som kvinne selv så faller punkt 2 på sin egen urimelighet. Jeg ville mye heller vært sammen med en med en eller annen form for fysisk skade enn en som var ufør pga psyken. Selv med en fysisk skade så er det også mulig å trene andre deler av kroppen, og hvis du faktisk ser på kjærestepar så er ikke store muskler en nødvendighet, verken for de menn som er uføre eller de som ikke er det. Nummer 3 er såpass lite sannsynlig, er begrenset hvor lenge man med en uføreinntekt kan leve med god kapital, ettersom man stort sett vil tære på den pga den lave inntekten. Oppsummert: Nummer 1 er du inne på noe. Nummer 2 og 3 er bomskudd. Colin. skrev (32 minutter siden): Har alltid villet starte egen familie med noen i 20 - årene, så det er totalt utelukket ei realistisk å nå forvente for meg, å møte noen i 20 - årene her på berget Hvis du faktisk er i 40 - årene (som jeg har fått inntrykk av) så er det lite sannsynlig at du hadde kunnet stifte familie med noen i 20 - årene her hjemme uansett om du hadde vært helt frisk. En norsk kvinne i 20 årene er stort sett ikke interessert i en som er dobbelt så gammel som henne. Colin. skrev (33 minutter siden): Dette er nok ikke ment som en feel-good tråd der du poster anonymt, men heller en tråd ment for å kritisere uføre som ikke blir valgt, som om det er deres holdninger det er noe galt med. Jeg har ingen tro på at du kjenner en fysisk skadet uføretrygdet mann som har blitt sammen med "ei veldig pen" 🤥, mine erfaringer tilsier at det er nærmest en umulighet, all den tid man blir oversett. Jeg vet ikke noe om trådstarter sine intensjoner, men må si meg enig med deg her i det uthevede. Men vil samtidig påpeke det jeg nevnte over her, at psykisk sykdom er mer sannsynlig avskrekkende enn en fysisk skade. 1
Gjest fa84d...7e2 Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden Colin. skrev (33 minutter siden): Selv har jeg en fysisk skade, og ble aldri så mye sett på i mine 20 - år, før jeg tok turen til utlandet, der jeg møtte gode venner som jeg har den dag i dag, som ville vært sammen med meg om det ikke var for avstanden. Når tiden kommer, og jeg kan bosette meg utenlands, så kommer jeg nok til å gjøre det. Har alltid villet starte egen familie med noen i 20 - årene, så det er totalt utelukket ei realistisk å nå forvente for meg, å møte noen i 20 - årene her på berget. Altså.. Nå vet ikke jeg nøyaktig alder på deg, men regner med at du er 35+.. Det er ikke så rart du ikke finner noen dersom du kun søker dem som er i 20 årene, de fleste vil ha en partner som er innen +-7 år som demselv.... 🙄 Anonymous poster hash: fa84d...7e2
BadCat Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden Det er dyrt med kvinnfolk. Spesielt hvis hun skal ha alle seks fargevariasjonene. Det er mullig at det kan gå, men det kan også være at hun mener at det ikke er noe å hente på et samliv i et tid hvor folk som tjener greit merker at kjøpekrafta ikke er hva den en gang var.
Colin. Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden 1 hour ago, leticia said: Som kvinne selv så faller punkt 2 på sin egen urimelighet. Jeg ville mye heller vært sammen med en med en eller annen form for fysisk skade enn en som var ufør pga psyken. Selv med en fysisk skade så er det også mulig å trene andre deler av kroppen, og hvis du faktisk ser på kjærestepar så er ikke store muskler en nødvendighet, verken for de menn som er uføre eller de som ikke er det. Nummer 3 er såpass lite sannsynlig, er begrenset hvor lenge man med en uføreinntekt kan leve med god kapital, ettersom man stort sett vil tære på den pga den lave inntekten. Oppsummert: Nummer 1 er du inne på noe. Nummer 2 og 3 er bomskudd. Hadde det stemt det du sier, så hadde ikke jeg blitt oversett. Jeg trener kondisjon og tar vare på helsen etter beste evne. Du snakker nok dessverre bare for deg selv her, min erfaring er at jeg blir totalt avvist før jeg fikk lære noen å kjenne her på berget. Så jeg tenker åpenbart det har med muskler og høyde å gjøre, i kombinasjon med uføre-statusen. Nr 3 så tenker jeg at hvis man er økonomisk smart med det man har, så er det mulig å leve bra uten å måtte tære på det. Men det er nok en unnskyldning mange bruker for å ikke gi uføretrygdede en sjanse. 1 hour ago, leticia said: Hvis du faktisk er i 40 - årene (som jeg har fått inntrykk av) så er det lite sannsynlig at du hadde kunnet stifte familie med noen i 20 - årene her hjemme uansett om du hadde vært helt frisk. En norsk kvinne i 20 årene er stort sett ikke interessert i en som er dobbelt så gammel som henne. Hvis statusen er på plass, så åpner alle muligheter seg. Hadde det stemt det du sier, så hadde det ikke vært så mange single i dette landet. 1 hour ago, Guest fa84d...7e2 said: Altså.. Nå vet ikke jeg nøyaktig alder på deg, men regner med at du er 35+.. Det er ikke så rart du ikke finner noen dersom du kun søker dem som er i 20 årene, de fleste vil ha en partner som er innen +-7 år som demselv.... 🙄 Anonymous poster hash: fa84d...7e2 Etter min erfaring virker de i utlandet å ha mere fokus på muligheten for egen familie når de er i sin "beste alder", istendenfor fest og promiskuøsitet. Så jeg vet etter egen erfaring at jeg har gode muligheter der. Jeg har inget ønske om å slå meg sammen med jevnaldrende her på berget, om så muligheten tilbydde seg, for mitt ønske for mitt liv, er å starte egen familie. Og ingen skal få feministsnakke meg bort ifra det.
herzeleid Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden Selvfølgelig kan uføre få seg kjæreste. Det vil selvfølgelig kunne begrense utvalget en del og avhengig av årsak medføre ulike utfordringer, men det vil foersatt la seg gjøre med rett innstilling og valg. Jeg tror man fort blir for bombastisk når det gjelder partnerpreferanser. At kvinner er mer opptatt av sosial status og inntjeningsevne enn menn betyr ikke at det er det eneste eller viktigste kriteriet. 2
leticia Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden (endret) Colin. skrev (1 time siden): Hadde det stemt det du sier, så hadde ikke jeg blitt oversett. Jeg trener kondisjon og tar vare på helsen etter beste evne. Du snakker nok dessverre bare for deg selv her, min erfaring er at jeg blir totalt avvist før jeg fikk lære noen å kjenne her på berget. Så jeg tenker åpenbart det har med muskler og høyde å gjøre, i kombinasjon med uføre-statusen. Men dette er ikke noe særegent for hvordan kvinner er. Her er en sak (jeg kommer ikke inn på artikkelen, men du får med deg hovedpoenget likevel.) En kvinne med datingprofil med og uten rullestol. Om jeg ikke husker feil (jeg mener å ha lest artikkelen tidligere) så fikk hun bare et fåtall likes / matcher med rullestolen, og mange (som kvinner flest) da hun tok bilde av seg selv uten rullestol. Så også kvinner merker det som du vil få frem, at de ikke er ønskelige partnere når de er syke / uføre Ine (28) opprettet to datingprofiler: Én med rullestol, og én uten Du kan ikke forvente at folk vil gå inn i et forhold som de regner med må bli ekstra slitsomt. Folk ønsker et best mulig liv for seg selv, akkurat slik som du gjør for deg. Jeg ville aldri aldri ha gått inn i et forhold med en som allerede var ufør da jeg traff han. Og jeg ville aldri ha forventet at partneren min ble værende hos meg hvis jeg selv hadde blitt ufør. (jeg regner med han hadde blitt værende uansett, og jeg hadde sannsynlig også blitt værende, men det er ikke poenget her). Jeg skjønner det er sårt å ikke få ønsket sitt for livet oppfylt, men man kan ikke tvinge noen til å bli glad i en. Colin. skrev (1 time siden): Nr 3 så tenker jeg at hvis man er økonomisk smart med det man har, så er det mulig å leve bra uten å måtte tære på det. Men det er nok en unnskyldning mange bruker for å ikke gi uføretrygdede en sjanse. Ja, jeg er enig i det. Men det er ikke alle som er klar for et såpass sparsommelig liv med en partner som kanskje bare har inntekt før skatt på 300 - 400 tusen i året. Det hjelper hvis man f.eks har arvet et hus, eller at huset er nedbetalt av andre årsaker. Men livet blir begrenset, ikke minst pga partnerens sykdom. Colin. skrev (1 time siden): Hvis statusen er på plass, så åpner alle muligheter seg. Hadde det stemt det du sier, så hadde det ikke vært så mange single i dette landet. Jeg ser ikke helt relevansen med antall single i forhold til hvilken alder man selv er i. Men jeg er enig i at det kan hjelpe å ha god økonomi hvis man skal finne seg en partner. Og så er det faktisk folk som velger å være single også. Vi kan ikke tvinge folk sammen som ønsker å leve alene. I tillegg så er det som du sier endel ufrivillig single. Men heller ikke der kan noe tvinges frem, man må først treffe noen som blir glad i deg, og som du også blir glad i før det kan skje noe mer. Om du da ikke tenker at tvangsekteskap er en god ide? Colin. skrev (1 time siden): Etter min erfaring virker de i utlandet å ha mere fokus på muligheten for egen familie når de er i sin "beste alder", istendenfor fest og promiskuøsitet. Så jeg vet etter egen erfaring at jeg har gode muligheter der. Jeg har inget ønske om å slå meg sammen med jevnaldrende her på berget, om så muligheten tilbydde seg, for mitt ønske for mitt liv, er å starte egen familie. Og ingen skal få feministsnakke meg bort ifra det. Nå var ikke denne siste her til meg, men jeg svarer likevel. Selvsagt har de fokus på egen familie når de er i sin beste alder. Resten av familien er avhengig av å bli tatt vare på av de yngre generasjoner fordi de ikke har et velferdssystem slik som i Norge som tar vare på hver enkelt av oss økonomisk. Derfor blir også skandinaviske menn med "tjukke" lommebøker så populære i de landene du tenker på. Det handler om å sikre fremtiden for hele familien. Det er ingen som tvinger deg til å bli sammen med en jevnaldrende. Men jeg er ganske sikker på at man på ingen måte trenger å prate som en feminist for å synes at det er litt spesielt at noen bevisst søker kvinner som er halvparten så gamle som seg selv. Attpåtil at det er unge kvinner som ser det som sin eneste vei ut av fattigdom for seg selv og sin familie. Hvor blir kjærligheten til kvinnen hen oppi dette? Hvis det er å spre sin egen dna som er fokuset? Registrerer at det er mange innlegg på forumet som går i det samme (og da tenker jeg ikke spesielt på dine innlegg), men det som går igjen er ofte meg,meg, meg, hva jeg vil ha, hva jeg fortjener, aldri hva kan jeg tilby den kvinnen. Kanskje hvis man endrer fokus til hva man kan tilby, i stedet for hva man fortjener, så blir man en hyggeligere person som er lettere å like, og som stråler av selvtillit og dermed lettere tiltrekker seg en partner. Bare en tanke EDIT: Ellers enig med TS at uføre kan få seg kjæreste, det er bare sannsynligvis litt vanskeligere. Endret 5 timer siden av leticia edit 2
Griever Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden Colin. skrev (4 timer siden): Jeg har ingen tro på at du kjenner en fysisk skadet uføretrygdet mann som har blitt sammen med "ei veldig pen" 🤥, mine erfaringer tilsier at det er nærmest en umulighet, all den tid man blir oversett. Det er trist at det er din erfaring, men den er nettopp det. Din erfaring. Det er begrenset i det store bildet. Selvsagt er det fullstendig mulig å få seg en kjæreste selv om man har en fysisk skade. Og ja, selvsagt kan hun være veldig pen. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå