Gå til innhold

Droneangrep på flyplasser

Anbefalte innlegg

Skrevet
MrL skrev (41 minutter siden):

Du spekulerer vel i om dette er Russland? Spekulasjoner må man ha for å diskutere.

Russerne fører for tiden en hybridkrig mot vesten. Lista er lang, attentat med skytevåpen gift eller kniv. Brannstiftelse, planting av eksplosiver, annen sabotasje, cyberangrep på nesten alt. Også droner, de har gjentatte ganger sveipet innom polsk og rumensk territorie med dronene sine. Det er ingen spekulasjon, det er fakta. Det er også fakta at mange av observasjonene har underveis vist seg å *ikke* være droner. Da har vi altså to veldig gode kandidater hver gang noen observerer en  'drone', feilobservasjon eller russisk hybridkrigføring. Behovet for å fylle på et punkt tre på den lista er ikke veldig stort.

MrL skrev (56 minutter siden):

Daily Mail rapportere at "dronene" i fjor lekte seg med oss, dette ser ut som det samme.

Som gir en ganske åpenbar mulighet for punkt tre, på et eller annet nivå er dette 'våre' droner. 'Vi' kontrollerer dem og plasserer dem et sted noen *vil* prøve å følge dem eller ta dem ned. At det ble stille om det i USA er jo ganske påfallende. 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Kahuna skrev (25 minutter siden):

Russerne fører for tiden en hybridkrig mot vesten. Lista er lang, attentat med skytevåpen gift eller kniv. Brannstiftelse, planting av eksplosiver, annen sabotasje, cyberangrep på nesten alt. Også droner, de har gjentatte ganger sveipet innom polsk og rumensk territorie med dronene sine. Det er ingen spekulasjon, det er fakta. Det er også fakta at mange av observasjonene har underveis vist seg å *ikke* være droner. Da har vi altså to veldig gode kandidater hver gang noen observerer en  'drone', feilobservasjon eller russisk hybridkrigføring. Behovet for å fylle på et punkt tre på den lista er ikke veldig stort.

Det er ingen bevist kobling til Russland, mer enn det er til hendelsene i USA - som er verifiserbare. Selv utenriksminister Marco Rubio verifiserer disse hendelsene.

Alt du kommer med er her spekulasjoner og antakelser, det er abselutt ikke fremlagt noen bevis som knytter disse hendelsene til Russland.

Du legger deg også uhyrlig opp i unntakstilfeller der droner kan ha blitt misobservert, selvom det også er spekulasjoner - og både dansk, tysk, belgisk, fransk og nederlandsk politi, militær eller forsvar har bekreftet hendelsene og våpenbruk. 

Danske myndigheter sier til og med eksplisitt: "there was no evidence Moscow was involved"

Kahuna skrev (25 minutter siden):

Som gir en ganske åpenbar mulighet for punkt tre, på et eller annet nivå er dette 'våre' droner. 'Vi' kontrollerer dem og plasserer dem et sted noen *vil* prøve å følge dem eller ta dem ned. At det ble stille om det i USA er jo ganske påfallende. 

Det er ikke stille i USA, snarere tvert om. Det er masse oppmerksomhet nå etter filmen The Age of Disclosure som tar opp det vi snakker om. 

Endret av MrL
Skrevet
MrL skrev (17 minutter siden):

Alt du kommer med er her spekulasjoner og antakelser, det er abselutt ikke fremlagt noen bevis som knytter disse hendelsene til Russland.

Du får noen likes fra kreml for den der. 

Skrevet
Kahuna skrev (5 timer siden):

Nok en gang, i mangel på bevis fyller dere på med spekulasjoner.

Du skal få lov til å være den siste personen i verden som forstår hva dette er. Imens må du bare venne deg til at flere og flere får opp øyne og det blir stadig høyere rop om "disclosure". 

Hensyntatt at disse objektene tydeligvis ønsker å bli sett, og sørger for å bli sett omtrent daglig, er det bare et tidsspørsmål før det vil skje. Jeg tipper innen noen få måneder og jeg imøteser din beklagelse da.

Skrevet
Orake1et skrev (37 minutter siden):

Du skal få lov til å være den siste personen i verden som forstår hva dette er. Imens må du bare venne deg til at flere og flere får opp øyne og det blir stadig høyere rop om "disclosure". 

Hensyntatt at disse objektene tydeligvis ønsker å bli sett, og sørger for å bli sett omtrent daglig, er det bare et tidsspørsmål før det vil skje. Jeg tipper innen noen få måneder og jeg imøteser din beklagelse da.

LOL

Dette ville vært en ypperlig anledning til å presentere bevisene jeg hele tiden har etterspurt men neida.. :p 

• Liker 2
Skrevet
Kahuna skrev (9 timer siden):

LOL

Dette ville vært en ypperlig anledning til å presentere bevisene jeg hele tiden har etterspurt men neida.. :p 

Det er linket til tre timer med åpen høring i kongressen i denne tråden. Der vitner den ene militær- og etterretningstoppen etter den andre under ed. Det er også linket til uttalelser fra Trump og mannen to hakk under han (Rubio). Sistnevnte er en av toppene som snakker ut en film som ble slippet for noen dager siden og som også er linket til her.

Du etterlyste "seriøse medier" og jeg linket nylig til CNN og britisk presse. Jeg kunne kommet med hundre linker til, for dette har vært tema hos de fleste store mediehus de siste dagene, men la oss være ærlige: Det er ikke mangel på informasjon som hindrer deg i å bli opplyst. Det handler om at du ikke tar til deg informasjonen som finnes.

Og det har jeg som sagt et veldig avslappet forhold til. Jeg lever veldig greit med at du blir den siste i verden som innser hva som skjer. Faktisk syns det er underholdene. Det er et interessant sosialt eksperiment å se hvor lenge det er mulig å tro på "russiske droner" og hvor mye annen informasjon det er mulig å overse for å beholde ønsket illusjon.

Skrevet
Orake1et skrev (13 timer siden):

Du etterlyste "seriøse medier" og jeg linket nylig til CNN og britisk presse.

Jeg kikket ikke på det fra CNN men jeg kikket på den fra Dailymail og det var j* tynne greier. Journalistene hadde snakket med noen som mente de hadde sett noe. Alt de har er vitner som egentlig ikke vet hva de har sett, men de hadde tydeligivis ikke tenkt å la det hindre dem i å lage en artikkel.

Orake1et skrev (13 timer siden):

innser hva som skjer.

Fortell oss. Hva er dette, aliens?

• Liker 1
Skrevet
Kahuna skrev (4 timer siden):

Fortell oss. Hva er dette, aliens?

Åpenbart, men jeg har forståelse for at folk trenger tid til å absorbere det. Det er derfor vi er inne i en tid med "soft disclosure" hvor informasjonen kommer "drypp for drypp".

Det er en smart tilnærming fordi unngår at samfunnet stopper helt opp i lengre tid. Jeg forstod dette for noen måneder siden, du kommer til å forstå det om noen måneder og en annen person i denne tråden kommer til å forstå det i morgen. I mellomtiden går samfunnet rundt og når pressemeldingen en dag kommer vil mange av oss ikke bli sjokkert. Det vil være noe vi har skjønt i lenger tid.

Skrevet
19 hours ago, Orake1et said:

Det er også linket til uttalelser fra Trump og mannen to hakk under han (Rubio).

Wow. Hvem mener du liksom skulle være mannen mellom Trump og Rubio?

Skrevet
Orake1et skrev (3 timer siden):

Åpenbart, men jeg har forståelse for at folk trenger tid til å absorbere det. Det er derfor vi er inne i en tid med "soft disclosure" hvor informasjonen kommer "drypp for drypp".

Det er en smart tilnærming fordi unngår at samfunnet stopper helt opp i lengre tid. Jeg forstod dette for noen måneder siden, du kommer til å forstå det om noen måneder og en annen person i denne tråden kommer til å forstå det i morgen. I mellomtiden går samfunnet rundt og når pressemeldingen en dag kommer vil mange av oss ikke bli sjokkert. Det vil være noe vi har skjønt i lenger tid.

Jeg forsto dette selv for et par år siden. Jeg tror dog din spådom om et par måneder er optimistisk, min er mellom 2026-2029 - men med gradevis disclusure i form av hendelser som dette og annet. 

Det som er mest fasinerende er ikke at folk ikke tror på det, det kan ikke forventes - men holdningen til folk - etter årevis å forsøke å spre interesse og informasjon til forumet er at det går inn et øre og ut en annet. Nesten null vilje til å sette seg inn i noe som helst og folk lever med hodet ned i en sandboks.  Jeg tror ikke folk en gang har satt seg inn i hvor stort tema dette er i USA nå.

Heldigvis har Age of disclosure solgt bra på Amazon og vil være enorm drahjelp for å lukke opp flere øyner. 

Det blir spennende tider fremover. 

Skrevet
MrL skrev (2 minutter siden):

- men holdningen til folk - etter årevis å forsøke å spre interesse og informasjon til forumet er at det går inn et øre og ut en annet. Nesten null vilje til å sette seg inn i noe som helst og folk lever med hodet ned i en sandboks.  '

Som nevnt ovenfor ser jeg diskusjon av dette temaet på nett som et slags sosial eksperiment og fenomenet du beskriver er noe av det jeg prøver å grave i.

Jeg tror du trefferen spikeren når du sier null vilje til å sette seg inn i noe som helst. Mitt inntrykk er at yngre folk hopper inn i dette temaet med begge føtter, men mange som har nådd en viss alder opptrer som at de har lært det siste nye de har tenkt til å lære i dette livet.

Det er interessant for det gjelder ikke bare UFO ol, men egentlig alle temaer hvor det kommer ny kunnskap (som fortsatt ikke har nådd NRK) og som er motstridende med tidligere etablert lære. Egypt, som tidligere er nevnt i denne tråden, er et eksempel, men det kan også være helt dagligdagse ting som kosthold. F.eks. om man bør droppe frokost, spise rødt kjøtt eller bruke planteoljer.

Jeg tror aliens bokstavelig talt kunne landet på Karl Johan og overaskende mange ville tenkt "Nei, dette gidder jeg ikke forholde meg til. Tilbake til gullrekka". Fasinerende!

Skrevet (endret)
2 hours ago, Orake1et said:

JD Vance har ingen makt; han er bare en reservedel i maktapparatet, klar til å ta over når Trump dør.

Rubio er utenriksminister, med ansvar for å utføre Trumps utenriksminister utenrikspolitikk.

Endret av nebrewfoz
Skrevet
MrL skrev (22 minutter siden):

Nesten null vilje til å sette seg inn i noe som helst

Jeg ser det samme men fra motsatt side. Og med det mener jeg at *du* ikke skjønner deg på moderne teknologi. Selv er jeg elektroingeniør med tilegg innen programmering. Jeg har noen lekedroner hjemme, jeg leker med mikrokontrollere og annen elektronikk, jeg ser på 'dronekanaler' på youtube hvor folk konstruerer egne droner. Jeg forstår hva de driver med og kunne uten videre bygget mine egne droner om jeg hadde lyst. Jeg skjønner denne teknologien, både muligheter og begrensninger. Jeg tviler på at du kan si det samme.

Sjekket du videoen jeg postet? Forsto du prinsippene? Har du tenkt å poste noen annen form for bevis enn folk som prater om ting de ikke forstår?

MrL skrev (33 minutter siden):

Jeg tror ikke folk en gang har satt seg inn i hvor stort tema dette er i USA nå.

Jeg tror dette er et veldig marginalt tema i USA nå men siden SoMe er så flinke til å autobygge ekkokammer rundt oss så blir du lurt til å tro at alle andre er opptatt av dette.

• Liker 1
Skrevet

Det er så åpenbart hvor disse dronene kommer fra, og tipper E-tjenestene har enda mer info enn de vil gå ut med. 

Svært vanskelig å stoppe en ensom ulv (agent) som kjører rundt i en casual bil i Europa, fyrer opp dronen på noen mils avstand, for så å fly den tilbake og pakke den godt ned. 

Det som irriterer meg litt. Hvorfor kan ikke NATO landene i Europa svare med samme mynt? Er vel ikke helt umulig å få til det samme andre veien? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...