Gå til innhold

Hvilken jobber kan man ha hvis man er 30 år og aldri hatt jobb?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ufør via NAV grunnet ekstrem angst som har blitt noe bedre. Kan tjene opptil 52 tusen i året uten at det påvirker ufør.

Spørsmålet er hva slags jobb kan en uten erfaring som snart er 30 ha? Eller er det bedre å gi opp? At de blir mistenksom når jeg sier jeg ikke har hatt jobb.

Har ikke førerkort.

Søkte på en deltids bibliotekarjobb men kom ikke inn.

Alle tanker er velkomne.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Letterboxd skrev (2 timer siden):

Søkte på en deltids bibliotekarjobb men kom ikke inn.

Jeg jobber bla. med rekruttering, så kan dele min erfaring.

Fortsett å søke. Delta på jobbsøkerkurs hos NAV. Vanlig feil er jeg ser hos mange er tynne søknader og kandidater som ikke virker engasjert i jobben.

Salg og service, lager/logistikk, resepsjon, produksjon og hospitering er vanlige bransjer der det ikke er krav om noe formell utdanning. Men desto viktigere er det at du viser at du har et engasjement.

Det er ingen som forventer at du skal brenne for å jobbe på et varelager, men om du kommer daffende inn og leverer en CV som sier null og niks om hvorfor de skal velge deg så er det ikke mange rekrutterende ledere som gidder å bruke tid på å evaluere deg noe videre.

Å søke jobb er forresten ikke lett. Men om du merker at du får lite respons fra de du søker hos så ville jeg fått tilbakemelding på CV og evt. om du mangler noe kompetanse til de jobbene du søker på. Jeg mener NAV kan hjelpe deg med dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...