Regenburg Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Har bodd i samme borettslagsleilighet hele livet og aldri hatt lån i bank. Nå er vi et par på 40 år. Samlet inntekt på 1 million. 3 barn. ingen gjeld. Har 3 millioner i egenkapital etter å ha fått salg på gammel bolig. Skal snart i møte med banken. Lurer på å kjøpe et hus med 2 tre-roms leiligheter i sokkelen. Samlet gjennomsnittsleie på disse er 30 000 i måneden, 360 000 i året. Hovedetasjen har 5 soverom og er større enn kjelleren med 30 m2. Spørsmålet mitt: Er det så enkelt som at banken legger til de 360 000 på vår 1 million i inntekt, når man regner hva man kan låne?
Regenburg Skrevet 1 time siden Forfatter Skrevet 1 time siden (endret) BIGG skrev (39 minutter siden): Hva om du ikke får leie ut...? Plz. Ser etter seriøse svar, på et konkret spørsmål, fra noen som vet hva de snakker om. Derfor poster jeg det på et Økonomi-subforum. Det jeg spør om er en av de tingene man ikke bare kan google seg frem til. Behøver ikke annet vås. Endret 1 time siden av Regenburg
ps5 Skrevet 53 minutter siden Skrevet 53 minutter siden Efaringsmessig vil de ta hensyn til fremtidig leieinntekt, men det vil nok være noe avkortning for risiko så markedet du er i etc vil bety noe/mye. Men dette vil komme frem i møte med banken.
Salvesen. Skrevet 23 minutter siden Skrevet 23 minutter siden Mener å huske at de trekker av en måned og to pr år når jeg snakket med banken om dette.
sedsberg Skrevet 2 minutter siden Skrevet 2 minutter siden Det er også flere som har fått innvilget høyere lån ved å kunne dokumentere at de vil få en leieboer når de overtar bolig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå