Colin. Skrevet mandag kl 22:36 Skrevet mandag kl 22:36 21 minutes ago, barfoo said: Lol. Følelser er for faen ikkje statiske; dei endrer seg. Det dukker opp nye personer, en oppdager nye sider ved partner også viare også viare. Har du nokon sinne vore i et forhold? Kjærligheten var visst kjærlighet til følelsene forandret seg? Da kan jeg si, følelsene noen har for å trygge seg selv økonomisk, kan endre seg til å bli følelser basert på kjærlighet etterhvert som man oppdager nye sider ved partner. Så da har man absolutt null grunn til å kritisere andres forhold uavhengig av hvilken bakgrunn noen kommer ifra, ikke sant? Så da blir det totalt skivebom å hevde at noens kjærlighet er "mer knytttet til lommeboka", enn andres. Tross alt, følelser! Hva vet du eller jeg om andres følelser i et forhold! 1
Maabren Skrevet mandag kl 22:36 Skrevet mandag kl 22:36 On 11/18/2025 at 12:22 AM, leticia said: Joda, det finnes også kvinner som sier de går i burka frivillig. Det endrer ikke faktum at det er en kvinneundertrykkende tradisjon. Det er uansett ikke relevant om noen "jenter" (du kan godt kalle dem kvinner) selger sex frivillig. Du kommer her med et forslag om at trådstarter skal kjøpe sex. Og det å kjøpe sex er altså straffbart å gjøre. (gjelder også nordmenn som kjøper i utlandet). Kvinne i burka ville medført både kurs og kur for ts. Kurs når brødre og onkler hadde blanda seg inn og kur når burka'n vart teke av. Syns altfor mange tyr til medisiner når det er utmerka naturlige måter å tilegne seg sex eller kur mot sex.
leticia Skrevet mandag kl 23:50 Skrevet mandag kl 23:50 (endret) Colin. skrev (5 timer siden): Mye å hente på å bryte ut av et forhold etter å ha sikret seg innpass i formuen til partner. Som regel ikke. (Om ikke partneren har vært svært naiv). Gifte skal ta med seg ut av ekteskapet det de tar inn. Samboere har ikke underholdsplikt overfor hverandre, kun overfor felles barn, og de har heller ikke arverett til hverandre, så sant de ikke har felles barn, da er arveretten på 4 G (rundt 520.000 kroner). Edit: Økonomisk er det et tapsprosjekt å gå hver til sitt, for begge partner som regel. Alt man hadde sammen, må man nå stå alene om å betale på. Endret mandag kl 23:51 av leticia edit 1
Colin. Skrevet i går, 00:19 Skrevet i går, 00:19 18 minutes ago, leticia said: Gifte skal ta med seg ut av ekteskapet det de tar inn. Akkurat, så når noen har giftet seg med noen som har million-inntekt og utbytte og hva enn det nå er de får inn til husholdningen, så er disse inntektene felles eie, om ikke annet er oppgitt. Så da vil jo de som gifter seg inn med et slikt individ, tjene enormt. Skilsmisse og utgifter dagen derpå blir da bare en bagatell å regne for iforhold til hvordan de hadde det før ekteskapet startet. 1
leticia Skrevet i går, 00:24 Skrevet i går, 00:24 Colin. skrev (2 minutter siden): Akkurat, så når noen har giftet seg med noen som har million-inntekt og utbytte og hva enn det nå er de får inn til husholdningen, så er disse inntektene felles eie, om ikke annet er oppgitt. Så da vil jo de som gifter seg inn med et slikt individ, tjene enormt. Skilsmisse og utgifter dagen derpå blir da bare en bagatell å regne for iforhold til hvordan de hadde det før ekteskapet startet. Det er riktig. Men i en slik situasjon, hvis penger er viktigst, så kan de velge å være samboere i stedet for. 1
knopflerbruce Skrevet i går, 03:06 Skrevet i går, 03:06 Morsomt å moralisere over de som "tok feil", og var lykkelige i ganske mange år før de ble single igjen. Der du på den andre siden har dem som bruker 10-15-20 år på å lete etter riktig person "for å være lykkelig", men glemmer at det ikke hjelper stort med den lykken hvis den aldri kommer, og man i tillegg har kastet bort alle de årene på å være ulykkelig fordi man var for kravstor og aldri fant noen. Selv ikke ute i den vide verden. Hvis folk har valget mellom å gifte seg og skille seg mange år senere og være singel omtrent hele voksenlivet sitt før pensjonsalder, er det en no-brainer. Det er ikke de som skiller seg som driter seg ut i sin jakt på lykke. Det er neppe lykkefølelse som avler bitterhet og sutring over norske kvinners prioriteringer i datingverdenen. 4
Colin. Skrevet 16 timer siden Skrevet 16 timer siden Det morsomme er vel å sutre over andres forhold de har null kjennskap til annet enn et overfladisk overblikk. Å velge noen hvis forhold til kjærlighet endres over natten basert på følelser, er ikke det jeg anser som kjærlighet, men heller et begjær som holder seg på lånt tid. 15 år med lykke basert på en løgn, er fortsatt en løgn. Å tro at dette er ikke avler noen form for bitterhet for de det gjelder, er jo en mega komisk naiv tanke. Hadde de vært glade for sine valg, så hadde de ikke lagt seg opp i andres forhold i det de selv sitter der alene, modig og sterk. 😆
barfoo Skrevet 16 timer siden Skrevet 16 timer siden 10 minutes ago, Colin. said: Det morsomme er vel å sutre over andres forhold de har null kjennskap til annet enn et overfladisk overblikk. Å velge noen hvis forhold til kjærlighet endres over natten basert på følelser, er ikke det jeg anser som kjærlighet, men heller et begjær som holder seg på lånt tid. 15 år med lykke basert på en løgn, er fortsatt en løgn. Å tro at dette er ikke avler noen form for bitterhet for de det gjelder, er jo en mega komisk naiv tanke. Hadde de vært glade for sine valg, så hadde de ikke lagt seg opp i andres forhold i det de selv sitter der alene, modig og sterk. 😆 Det er jo du som prøver å legge deg opp i andre sine forhold og ha meininger om det? For meg framstår du som gjennomført bitter og misogyn over at andre har ting du ikkje har. Å argumentere for at kjærleik er ein konstant, som aldri endrer seg - hverken i positiv eller negativ retning, og at forhold som ikkje er livslange er basert på løgn er rimelig vanskelig å ta på alvor. 3 1
Colin. Skrevet 16 timer siden Skrevet 16 timer siden 2 minutes ago, barfoo said: Det er jo du som prøver å legge deg opp i andre sine forhold og ha meininger om det? Jeg legger meg opp i statistikk og hva som ytres av de som er en del av den gitte statistikken jeg omtaler. Alle forhold som holder seg i dagens "gresset er grønnere på andre siden" er det bare å ta seg av hatten for og applaudere, om det så er prinsessen og Chaden det gjelder.
barfoo Skrevet 16 timer siden Skrevet 16 timer siden Just now, Colin. said: Alle forhold som holder seg i dagens "gresset er grønnere på andre siden" er det bare å ta seg av hatten for og applaudere, om det så er prinsessen og Chaden det gjelder. Sjølv om det er fordi ein av partane ikkje kan forlate forholdet, t.d. på grunn av økonomi? 3
Colin. Skrevet 15 timer siden Skrevet 15 timer siden Just now, barfoo said: Sjølv om det er fordi ein av partane ikkje kan forlate forholdet, t.d. på grunn av økonomi? Hvorfor skulle de ikke kunne forlate forholdet og gå tilbake til situasjonen de hadde før forholdet startet? Mener du da at de ville fått det enda verre økonomisk enn før forholdet startet? Hvis ja, så handler det vel mer om hva slags valg man tok mens forholdet pågikk, eller? Normalt sett vil begge parter tjene på å være i et forhold, der utgifter blir delt mellom partene.
barfoo Skrevet 13 timer siden Skrevet 13 timer siden 2 hours ago, Colin. said: Hvorfor skulle de ikke kunne forlate forholdet og gå tilbake til situasjonen de hadde før forholdet startet? Mener du da at de ville fått det enda verre økonomisk enn før forholdet startet? Hvis ja, så handler det vel mer om hva slags valg man tok mens forholdet pågikk, eller? Normalt sett vil begge parter tjene på å være i et forhold, der utgifter blir delt mellom partene. I mange tilfelle fordi ein t.d. har innretta livet etter det, og gjerne gjort ymse val i trua på at det vil vare. I andre tilfelle er det åpenbar maktubalanse, t.d. hentebrud frå fattige land; det å gå ut av forholdet er i praksis å gi avkall på ganske markant auke i levestandard i mange tilfeller... 3
DukeNukem3d Skrevet 13 timer siden Skrevet 13 timer siden ForTheImperium skrev (På 23.11.2025 den 14.40): Hehe....Nod har kulere logo synes jeg. Jeg spilte NOD av samme grunn Også hadde de Mammuth Tanks. Gode minner fra 90 tallet 1
knopflerbruce Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden Det er bra vi har 32 tråder som blir Colins personlige bitter-sutringstråder, mens han selv starter flotte koseprattråder - som i praksis er det eneste fristedet hvor det ikke kommer slike patetiske ranter med jevne mellomrom. Men det er hans tråd, så da skal det være slik. Å bry seg om å skape den samme gode stemningen i andres tråder? Forget about it. 2
Duriello Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden DukeNukem3d skrev (4 timer siden): Jeg spilte NOD av samme grunn Også hadde de Mammuth Tanks. Gode minner fra 90 tallet Hva? GDI det. 👍😉 Nod hadde Stealth og flame-tanks. "Kane lives!" 1
Colin. Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden 5 hours ago, barfoo said: I mange tilfelle fordi ein t.d. har innretta livet etter det, og gjerne gjort ymse val i trua på at det vil vare. I andre tilfelle er det åpenbar maktubalanse, t.d. hentebrud frå fattige land; det å gå ut av forholdet er i praksis å gi avkall på ganske markant auke i levestandard i mange tilfeller... Åpenbar maktubalense er det vel når mr. Chad vil ha ny modell etter å ha vært gift i 10-15 år? Hentebrud? Tror du ikke folk evner å ta egne valg for sine liv, for hva som vil gagne dem? Kanskje på tide at de som har driti seg ut selv holder kjeft om hva som er andres business... 25 minutes ago, knopflerbruce said: Det er bra vi har 32 tråder som blir Colins personlige bitter-sutringstråder, mens han selv starter flotte koseprattråder - som i praksis er det eneste fristedet hvor det ikke kommer slike patetiske ranter med jevne mellomrom. Men det er hans tråd, så da skal det være slik. Å bry seg om å skape den samme gode stemningen i andres tråder? Forget about it. Nå legger du fokuset på meg igjen, du er heeeeelt obsessed over meg, mine meninger og min koseprat-tråd. 😆 Jeez... lag din egen koseprat-tråd for simpetete feminster, lover å ikke blande meg inn. 🤣
Duriello Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden Colin. skrev (3 minutter siden): Kanskje på tide at de som har driti seg ut selv holder kjeft om hva som er andres business... Noe mildt ironiskt over at du aldri gjør dette selv. 👍😉 1 1
Colin. Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden 8 minutes ago, Duriello said: Noe mildt ironiskt over at du aldri gjør dette selv. 👍😉 Har ikke brutt ut av et forhold jeg, og jeg kritiserer ikke andres forhold. 🤷♂️
Duriello Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden Colin. skrev (2 minutter siden): Har ikke brutt ut av et forhold jeg, og jeg kritiserer ikke andres forhold. 🤷♂️ Er du ikke veldig glad i å sitte å peke finger på "dem som tok dårlige valg i sine yngre år, og som nå sitter å er ulykkelige for at det nå er forseint"? 😉 1 1
Colin. Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden 1 minute ago, Duriello said: Er du ikke veldig glad i å sitte å peke finger på "dem som tok dårlige valg i sine yngre år, og som nå sitter å er ulykkelige for at det nå er forseint"? 😉 Men det er jo ikke det samme som å påpeke at noens nåværende forhold ikke er bra? Jeg går ut ifra fakta etter at resultatet er klart.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå