Gå til innhold

Høyre-FRP tapte valget, en katastrofe avverget.

Anbefalte innlegg

Skrevet
Snikpellik skrev (3 minutter siden):

Prosjektet ble for dyrt, da kostnadene for å gjennomføre dette økte massivt fra 2,3 til over 8 milliarder. Prosjektet var heller ikke samfunnsøkonomisk bærekraftig og ville gått med et stort tap. I siste runde med konsekvensanalyse ble den såkalte prissatte nytten satt til minus 2,4 milliarder kroner.

Høyre, som også var med på prosjektet, ville nok trolig skrotet det de også dersom de borgerlige hadde vunnet valget. Prosjektet ville uansett måttet gå tilbake til Stortinget, og neppe overlevd. Det er bare SP og Frp som fremdeles vil at den skal bygges. MDG det eneste partiet som alltid har vært mot.

Når Senterpartiet og Fremskrittspartiet er de eneste partiene som ønsker å gjennomføre et prosjekt, da vet du at prosjektet aldri burde gjennomføres. 😂

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Snikpellik skrev (15 minutter siden):

Prosjektet ble for dyrt, da kostnadene for å gjennomføre dette økte massivt fra 2,3 til over 8 milliarder. Prosjektet var heller ikke samfunnsøkonomisk bærekraftig og ville gått med et stort tap. I siste runde med konsekvensanalyse ble den såkalte prissatte nytten satt til minus 2,4 milliarder kroner.

Høyre, som også var med på prosjektet, ville nok trolig skrotet det de også dersom de borgerlige hadde vunnet valget. Prosjektet ville uansett måttet gå tilbake til Stortinget, og neppe overlevd. Det er bare SP og Frp som fremdeles vil at den skal bygges. MDG det eneste partiet som alltid har vært mot.

Problemet er jo at vi i Norge kan ikke dette, vi kan ikke bygge, vi kan ikke beregne, og vi klarer ikke planlegge, og derfor heller ikke beslutte. Vi kan ikke tenke stort, det tar for lang tid, og blir alltid for dyrt. For dyrt for hva? At nytten har en negativ verdi på 2,4 milliarder lurer jeg virkelig på HVORDAN det er mulig å regne seg fram til et slikt tall. Det har null troverdighet. Absolutt null. Norske prosjekter er bare tull. Så mitt hovedpoeng består, vi har ingen visjoner, ingen ting å være stolte av. Takket de små røde nissene som styrer hele landet. De bygger landet ned. Nå bygger de også befolkningen ned. Alt skal ned i Norge. Krona også. Det er en sammenheng i dette, en fellesnevner: de røde nissene, men de lyseblå nissene går heller ikke fri, de er helnorske de også.

Alle prosjekter i Norge blir for dyre, det slår aldri feil. Hvor mange hundre millioner er gått med til planlegging? Hvor lang tid har det tatt å planlegging? Hvorfor klarer ikke ingeniører å (be)regne? Hvorfor skal saker gå fram og tilbake til Stortinget? Hvilke konsekvenser får slike beregninger for andre "prosjekter" myndighetene holder på med, prosjekter som berører hele nasjonen, og er langt viktigere? Ingen vil jeg tro. For vi lærer aldri. Fordi det får ingen konsekvenser å ta feil og sløse med andres penger.

Skrevet
sjamanen skrev (26 minutter siden):

Konservative kristne gjør umåtelig skade på samfunnet på mange andre måter enn å kalle folk for horer eller fitter.

Hadde det ikke vært for intolerante livredde sukkeravhengige konservative kristne, så hadde vi kanskje hatt en verdig og rimelig behandling av rusavhengige i dag. 

Det er den mest hykleriske gjengen av dem alle. De preker om menneskeverd og bistand til fattige afrikanere, men de ser gladelig en annen vei når våre egne sønner og døtre lider på gata i Oslo. 

Hvem er disse "intolerante livredde sukkeravhengige konservative kristne" som styrer og gjør stor skade på samfunnet i Norge?

Har du oppholdt deg for lenge i Trump tråden nå?

• Liker 2
Skrevet (endret)
Kone skrev (3 minutter siden):

Hvem er disse "intolerante livredde sukkeravhengige konservative kristne" som styrer og gjør stor skade på samfunnet i Norge?

Har du oppholdt deg for lenge i Trump tråden nå?

Du er tydeligvis blind?

De finner du i stort monn blant annet på sørlandet, nordvestland og i nord-norge.

Politisk finner du de i KRF (som har vært et avgjørende vippeparti i mange mange år) og FRP, tildels i SP.

Påstanden din om Trump-tråden er åpenbart tatt helt ut av lufta da jeg ikke har deltatt der på månedsvis?

Hvorfor slenger du ut sånt?

Endret av sjamanen
  • Liker 3
Skrevet
sjamanen skrev (1 time siden):

Herregud at du kan ordlegge deg så populistisk og dumt er sjokkerende å sitte og lese.
Jeg synes også innvandringen burde vært strupet for 25 år siden og vi ser resultatene av denne naiviteten i dag. 
Samtidig regner jeg med at du tilhører konservative krefter og FRP-gjengen, og da vil jeg bare minne deg om at det er FRP-politikk med ekstrem kynisk forbrukermentalitet kombinert med intoleranse og fortsatt kriminalisering av rusmidler som er selve bensinen til det du her klager over. 

Det slutter aldri å forbause meg om hvor lite opplyste folk er hva gjelder rotårsaker. Her skal det bare symptombehandles, du mener vel kanskje at vi trenger mer politi? Uten å reflektere over hvordan vi er kommet dit?

Jeg skjønner at du blir sjokkert når du sitter med hodet stappet med klisjeer og fordommer som slår mot deg. Når noen få ord trigger disse så blir det sjokkerende. 
"Alt" jeg her klager over? At jeg stemmer Frp og ønsker mer politi? At Frp er skyld i det du siterer?

Har du drukket? Reflektert er du i hvertfall ikke.

• Liker 2
Skrevet
Snikpellik skrev (50 minutter siden):

De useriøse partiene MDG, SV og Rødt er i mot alt som genererer arbeidsplasser og verdier i dette landet.
All slags nødvendig infrastruktur og gass/oljeutvinning er de i mot.
Derimot har de fantastisk god råd for andres penger og rikdom som ikke ville vært en realitet med deres politikk. Kan tenke meg at du støtter ett av disse partiene.

Ja, SP og FrP er de eneste partiene på stortinget som setter Norge først.
Tenk noe så uanstendig - å bygge ut landet med topp infrastruktur før det er for sent i stedet for å sende pengene til diktatur og EU. Samt importere sosialklienter fra 3. verden.

Det er i distriktene verdiene skapes (primær - og sekundærnæringer), men urbane nisser som Gunnar Stavrum tror det er i Oslo der hovedkontorene ligger og som dermed får skatteinntektene at verdiene skapes. Og melka den kommer fra butikken i deres hode.
Eneste de skaper er frisører og kaféer. Ingenting som gir oss eksport og handelsbalanse. 

• Innsiktsfullt 1
Skrevet
Klote skrev (15 minutter siden):

Jeg skjønner at du blir sjokkert når du sitter med hodet stappet med klisjeer og fordommer som slår mot deg. Når noen få ord trigger disse så blir det sjokkerende. 
"Alt" jeg her klager over? At jeg stemmer Frp og ønsker mer politi? At Frp er skyld i det du siterer?

Har du drukket? Reflektert er du i hvertfall ikke.

Jeg blir sjokkert over dine populistiske ord. 
At du blander dette sammen med en teori om hva som finnes inne i hodet mitt er ganske irrelevant.
Det er dine faktiske ord på dette forumet vi snakker om, ikke hva du tror befinner seg i mitt hode.

Ja, du er en idiot hvis du stemmer FRP fordi du ønsker mer politi. Det du driver med der er at du styrker årsakene til problemene som du selv mener krever at det kastes mer politiressurser på.

Stort mer idiotisk går det ikke an å bli. 

FRP er en av de som står steilt imot å gjøre noe med årsakene til den kriminaliteten vi snakker om her. FRP vil ha mer materialisme i samfunnet, mer pengejag, statusjag og alle de tingene som medfører at unge menn ønsker å tjene seg søkkrike.
Samtidig ønsker de å opprettholde kriminaliseringen av all rus som ikke er alkohol, som vi vet er en stor del av inntektene til de kriminelle som du altså ønsker å bruke mer politiressurser på.

Nå må du våkne opp snart. 

• Liker 3
Skrevet
Neptun1 skrev (11 minutter siden):

De useriøse partiene MDG, SV og Rødt er i mot alt som genererer arbeidsplasser og verdier i dette landet.
All slags nødvendig infrastruktur og gass/oljeutvinning er de i mot.
Derimot har de fantastisk god råd for andres penger og rikdom som ikke ville vært en realitet med deres politikk. Kan tenke meg at du støtter ett av disse partiene.

Ja, SP og FrP er de eneste partiene på stortinget som setter Norge først.
Tenk noe så uanstendig - å bygge ut landet med topp infrastruktur før det er for sent i stedet for å sende pengene til diktatur og EU. Samt importere sosialklienter fra 3. verden.

Det er i distriktene verdiene skapes (primær - og sekundærnæringer), men urbane nisser som Gunnar Stavrum tror det er i Oslo der hovedkontorene ligger og som dermed får skatteinntektene at verdiene skapes. Og melka den kommer fra butikken i deres hode.
Eneste de skaper er frisører og kaféer. Ingenting som gir oss eksport og handelsbalanse. 

Her har vi denne evinnelige arbeidsplass-propagandaen som også har fått rotfeste i norsk kultur. Så lenge man snakker om arbeidsplasser, så får man meningsmotstanderen sin på rygg fordi det er liksom en hellig ku man ikke rører. 
For det finnes kanskje ikke annet enn arbeid her i livet?

Jeg vil gjøre deg oppmerksom på at det ikke heter "roten til alt ondt er fravær av arbeid". Det heter, "roten til alt ondt er lediggang". Det er et hav av forskjell på disse to utsagnene. 

Vi må snart våkne opp og forstå at det finnes andre ting her i livet enn arbeid og ferie. Det finnes mange som ikke ser verden på den måten. Aktivitet kan være så mangt, og trenger ikke å være pengegenererende arbeid. Dette er det ene.

Det andre er at når vi er så jævla opptatt av disse såkalte arbeidsplassene, så er vi villig til å ta hva som helst bare for å kunne sysselsette en stakkars fyr i en 5 års tid. Vi sprenger bort fjell som vi aldri får tilbake, uten å stille spørsmålet. Hva skjer etterpå? Hva skal skytebasen gjøre når det ikke er flere fjell å sprenge? Kortsiktige skadelige prosjekter som gir avkastning i noen få år men umåtelig stor skade på natur skyves frem som viktige prosjekter fordi de genererer femti arbeidsplasser. Spar meg.

Det vi trenger i Norge er helt nye tanker, vi trenger langsiktighet og langsiktige næringer, og vi trenger å tilrettelegge for andre aktiviteter enn såkalte "arbeidsplasser" fordi denne modellen er rett og slett ikke bærekraftig.

Og enda mindre bærekraftig skal den bli, når AI sitt inntog kommer for fullt og vi på et eller annet tidspunkt virkelig trenger å redefinere hva det vil si å være til nytte i et samfunn.

I et FRP samfunn er man kun til nytte dersom man er overforbruker, står opp kl 7 og går jobb, kommer hjem kl 16 og spiser noe drittmat som man har kjøpt fordi noen andre trengte en eller annen arbeidsplass.

Tankegangen er en populistisk felle av dimensjoner og det raserer landet vårt.

Det skapes ikke noen verdier i distriktene, det er også utbredt løgn. Det som skjer i distriktene er at våre gudegitte naturressurser blir hentet ut. Dette er verdier som finnes takket være det landet vi har fått tildelt, fisk, olje, råvarer. Det skapes fint lite og det er nettopp denne mangelen på faktisk skaperkraft og kreativitet som gjør at kronen også går dårlig.

Det er ikke røde politikere som er skylda i dårlig kronekurs, det er en råvaretung økonomi med en stor del av arbeidsflokken sysselsatt i sektorer som ikke bidrar med innovasjon og nyskaping, som gjør at det internasjonale finansmarkedet ikke har troen på norsk økonomi.

Senterpartiet og FRP vil bare fortsette med denne råvareøkonomien og ødelegge landet vårt i samme slengen. Vi skaper et folk som ikke trenger og ikke kan ta vare på seg selv, kombinert med et sosialt sikkerhetsnett som er altfor godt og en jobb hvor du ikke trenger å tenke og du ikke har noen stakes.

På toppen av det hele så hyler og roper de etter urettferdighet i skattepolitikken. Javel! Fortell det til elvene og fjordene våre som er i ferd med å fullstendig raseres av konsekvensene av uregulert oppdrett og annen uthenting av naturressurser til alle tider. Dette er reelle kostnader som tilhører produksjonskostnadene til den enkelte bedrift, dette er våre felles verdier som de utnytter og ødelegger - og det skal de ikke betale for? Fordi det såkalt ødelegger skaperkraften? Hviken skaperkraft er det vi ødelegger, den eksepsjonelt moderne evnen vi har til å sette opp merder og torturere fisk?

Nei, dere må ta og se dere i speilet snart. Det er en vits og en svindel alt sammen. 

• Liker 2
Skrevet (endret)
sjamanen skrev (31 minutter siden):

At du blander dette sammen med en teori om hva som finnes inne i hodet mitt er ganske irrelevant.
Det er dine faktiske ord på dette forumet vi snakker om, ikke hva du tror befinner seg i mitt hode.

Ja, du er en idiot hvis du stemmer FRP fordi du ønsker mer politi. Det du driver med der er at du styrker årsakene til problemene som du selv mener krever at det kastes mer politiressurser på.

Stort mer idiotisk går det ikke an å bli. 

FRP er en av de som står steilt imot å gjøre noe med årsakene til den kriminaliteten vi snakker om her. FRP vil ha mer materialisme i samfunnet, mer pengejag, statusjag og alle de tingene som medfører at unge menn ønsker å tjene seg søkkrike.
Samtidig ønsker de å opprettholde kriminaliseringen av all rus som ikke er alkohol, som vi vet er en stor del av inntektene til de kriminelle som du altså ønsker å bruke mer politiressurser på.

Nå må du våkne opp snart. 

Naiviteten til dere på venstresiden er grunnen til at vi nå har tunge kriminelle nettverk i Norge med 12-13 år gamle innvandrerungdom som kaster granater på åpen gate.

Nå skyldes det på Narkotika, Kristne og FrP, mens rotårsaken er høy innvandring fra voldskulturer.

Ja, det er på høy tid å våkne.

Endret av Kone
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet
sjamanen skrev (29 minutter siden):

Ja, du er en idiot hvis du stemmer FRP fordi du ønsker mer politi.

🤣trenger ikke lese mer enn dette. Du er ikke i vater.

• Liker 2
Skrevet
sjamanen skrev (24 minutter siden):

FRP vil ha mer materialisme i samfunnet, mer pengejag, statusjag og alle de tingene som medfører at unge menn ønsker å tjene seg søkkrike.

Dette er ikke annet enn en fantasifortelling du selv har skapt deg.

FrP er partiet som vil la deg sitte igjen med mest penger selv, og vil derav tiltrekke seg enkelte velgere som har disse verdiene. 

Det har ingenting med FrP sin politikk å gjøre, dette handler om personlig frihet og retten til å eie sine egne penger uten å beskatte de uendelige ganger.

Den største velgergruppen til FrP folk med lav og middelsinntekt, og mange eldre -  som jeg tror jeg kan si med stor sikkerhet ikke har noen av de verdiene. 

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Kone skrev (6 minutter siden):

Naiviteten til dere på venstresiden er grunnen til at vi nå har tunge kriminelle nettverk i Norge med 12-13 år gamle innvandrerungdom som kaster granater på åpen gate.

Nå skyldes det på Narkotika, Kristne og FrP, mens rotårsaken er innvandring fra voldskulturer.

Ja, det er på høy tid å våkne.

Gud bedre. Jeg tilhører overhodet ikke venstresiden. Jeg tilhører ingen sider. Mitt grunnleggende sinnelag er genuint liberalt, og jeg har stor tro på menneskets frihet og mindre samfunnsenheter. Slutt å klistre merkelapper på meg som ikke har noen rot i virkeligheten. Jeg er i prinsippet partiløs.

Så er du selvfølgelig helt ute å kjøre hva gjelder rotårsaker. 

Alle disse konfliktene som omtrent alle voldelige konflikter i verden handler om kamp om territorier, kontroll over markeder og økonomiske interesser. Dette kombinert med vilje og evne til å utøve ekstrem vold i usunne innvandringsmiljøer er det som gir oss det vi ser idag.

Bare for å illustrere hvor lite gjennomtenkt det du skriver er, hva tror du denne voldskulturen i sin opprinnelse kommer fra?

Jo, den kommer selvfølgelig fra en annen tidligere kamp om ressurser - slik ALLE KRIGER i hele verdenshistorien har stammet fra.

Dette skrev jeg i to innlegg lenger opp. Men det droppet du vel å lese i din hybris?

Det du sitter her og skriver er at vold oppstår i et vakuum og at voldsutøvelsen i Norge ikke har noe annet formål enn å være voldelig i seg selv.

Du skriver rett og slett at det ikke finnes en kamp om kontroll over narkotikamarkedet i Norge.

😂 er alt jeg har å si til det.

• Liker 2
Skrevet
Klote skrev (2 minutter siden):

🤣trenger ikke lese mer enn dette. Du er ikke i vater.

Svar meg konkret istedenfor å kalle meg ting.

• Liker 3
Skrevet (endret)
MrL skrev (9 minutter siden):

Dette er ikke annet enn en fantasifortelling du selv har skapt deg.

FrP er partiet som vil la deg sitte igjen med mest penger selv, og vil derav tiltrekke seg enkelte velgere som har disse verdiene. 

Det har ingenting med FrP sin politikk å gjøre, dette handler om personlig frihet og retten til å eie sine egne penger uten å beskatte de uendelige ganger.

Den største velgergruppen til FrP folk med lav og middelsinntekt, og mange eldre -  som jeg tror jeg kan si med stor sikkerhet ikke har noen av de verdiene. 

Ja, FRP er det partiet som ønsker at du skal sitte igjen med mer av pengene selv slik at du kan FORBRUKE MER PENGER I ØKONOMIEN. Dette er selve definisjonen på materialisme.

Nettopp, denne velgergruppen er den mest sårbare av de alle fordi det er disse folkene som sitter med mindreverdighetskomplekser oppetter øra. Det er i nettopp denne velgergruppen du finner folk som kjøper seg dyre ting for å vise frem en eller annen status. Dette er velgere som ser opp til status og som NRK her om dagen skrev om luksusmerkenes forfall, det er disse velgergruppene som gjerne bruker halve månedslønna på en håndveske med merket Chanel.

De rike kjøper mer anonyme merker.

Det er i denne velgergruppen du finner de mest usunne, de som drikker mest, røyker mest, og som baserer avgjørelsene sine mest på frykt.

Angående eldre, takk for at du tar det opp, men dagens eldre er altså babyboomer generasjonen, historiens mest bortskjemte og materialistiske generasjon !!! Du har tilsynelatende stivnet i tiden, hvor du oppfatter de eldre for å være den gamle nøysomme generasjon. Det er altså ikke tilfelle i 2025. Den eldre generasjon i dag er den mest materialistiske av oss alle. Og de stemmer FRP!

Endret av sjamanen
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)
sjamanen skrev (24 minutter siden):

Gud bedre. Jeg tilhører overhodet ikke venstresiden. Jeg tilhører ingen sider. Mitt grunnleggende sinnelag er genuint liberalt, og jeg har stor tro på menneskets frihet og mindre samfunnsenheter. Slutt å klistre merkelapper på meg som ikke har noen rot i virkeligheten. Jeg er i prinsippet partiløs.

Så er du selvfølgelig helt ute å kjøre hva gjelder rotårsaker. 

Alle disse konfliktene som omtrent alle voldelige konflikter i verden handler om kamp om territorier, kontroll over markeder og økonomiske interesser. Dette kombinert med vilje og evne til å utøve ekstrem vold i usunne innvandringsmiljøer er det som gir oss det vi ser idag.

Bare for å illustrere hvor lite gjennomtenkt det du skriver er, hva tror du denne voldskulturen i sin opprinnelse kommer fra?

Jo, den kommer selvfølgelig fra en annen tidligere kamp om ressurser - slik ALLE KRIGER i hele verdenshistorien har stammet fra.

Dette skrev jeg i to innlegg lenger opp. Men det droppet du vel å lese i din hybris?

Det du sitter her og skriver er at vold oppstår i et vakuum og at voldsutøvelsen i Norge ikke har noe annet formål enn å være voldelig i seg selv.

Du skriver rett og slett at det ikke finnes en kamp om kontroll over narkotikamarkedet i Norge.

😂 er alt jeg har å si til det.

Hvorfor har vi fått disse konfliktene? Du er jo inne på det selv, men nekter å innse hvorfor.

https://www.nrk.no/urix/lofven-snur_-kobler-hoy-innvandring-og-kriminalitet-1.15154324

https://www.nettavisen.no/nyheter/sveriges-statsminister-ulf-kristersson-handler-om-innvandring/s/5-95-2266156

Dette her er 1+1 =2 -> Høy innvandring fra Muslimske og Afrikanske land = Mer kriminalitet og utrygge samfunn.

Hvorfor leser vi ikke om Finske tilstander?

Endret av Kone
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)
Kone skrev (24 minutter siden):

Hvorfor har vi fått disse konfliktene? Du er jo inne på det selv, men nekter å innse hvorfor.

https://www.nrk.no/urix/lofven-snur_-kobler-hoy-innvandring-og-kriminalitet-1.15154324

https://www.nettavisen.no/nyheter/sveriges-statsminister-ulf-kristersson-handler-om-innvandring/s/5-95-2266156

Dette her er 1+1 =2 -> Høy innvandring fra Muslimske og Afrikanske land = Mer kriminalitet og utrygge samfunn.

Hvorfor leser vi ikke om Finske tilstander?

Hva er det du prater om? Jeg har i to innlegg bare idag tilkjennegitt min egen frustrasjon over den useriøse innvandringspolitikken som er ført i dette landet de siste 30 årene. Selvfølgelig er det en stor del av problemet.
Hva mener du med at jeg nekter å innse det? Jeg er jo helt enig.

Men dette er altså ingen forklaring alene. Måten du formulerer deg på her viser for meg at du sitter med en stiv redsel for muslimer og afrikanere og at alle problemer kan forklares med deres eksistens i Norge alene. 
Dette er fryktbasert logikk som ikke er basert på realitetene i verden. 

Afrikanere og muslimer er, som alle andre mennesker, motivdrevne. Det vil si, det må foreligge motiver for å handle som man gjør. Vår del av verden er sykelig materialistisk, disse ungdommene som kommer fra gjerne fattige kår og gjerne lever på utsiden av den norske middelklassen i Norge, opparbeider seg mindreverdighetskomplekser som får sitt uttrykk i stor trang til å breske seg materielt for å vise at de er noe. Alle dydene i samfunnet vårt er tuftet på materiell velstand. 

Du ser det samme i den delen av 2. generasjonsinnvandrere som nå er i ferd med å ta over rollen fra etniske nordmenn som strebere. Det er disse som nå tar de tyngste jobbene som leger, advokater o.l og som i det hele tatt gjør alt de kan for å bli akseptert som "nordmenn" - mindreverdighetskomplekser. Dette er det skrevet ganske mye om. 

Det siste her var en digresjon, men poenget er det samme: Narkotikapolitikken vår er direkte årsak til at det er masse penger å tjene på drugs i Norge, og her kommer disse ungdommene fra utsiden og begynner å sloss om revir og markedet med den hensikt å berike seg og sine mest mulig fordi vi lever i et materialistisk statussamfunn. 

Du som er så glad i Politi, spør en hvilken som helst politimann hva en ugjerning er uten et motiv. 

Svaret vil nok være: Det finnes ikke.

Det er du som nekter å "innse hvorfor". Du har de sedvanlige erkekonservative populistiske brillene på hvor alt handler om innvandring.

Med unntak av feltet innvandring, så driver FRP en svært ødeleggende politikk som fremmer alle disse drivkreftene som skaper de problemene vi ser i dag. Det gjør de ved å fremme ekstrem materialisme og samtidig stå for en såkalt "restriktiv narkotikapolitikk" som dermed delegerer hele dette lukrative markedet til kriminelle gjenger, på et sølvfat. 

Så skal de altså bruke mine hardt opparbeidede overskattede kroner (For ja, jeg mener skattetrykket i Norge er for høyt) til å kaste enda mer ressurser på problemet i form av politi! 

Ikke nok med dette vanvittige sløseriet, men man risikerer også å bidra til at hele landet beveger seg mot å bli en politistat. 

Er det én ting jeg ikke vil ha mer av så er det intolerant machokultur fra politiet. 

Endret av sjamanen
  • Liker 1
Skrevet (endret)
sjamanen skrev (59 minutter siden):

Ja, FRP er det partiet som ønsker at du skal sitte igjen med mer av pengene selv slik at du kan FORBRUKE MER PENGER I ØKONOMIEN. Dette er selve definisjonen på materialisme.

Nettopp, denne velgergruppen er den mest sårbare av de alle fordi det er disse folkene som sitter med mindreverdighetskomplekser oppetter øra. Det er i nettopp denne velgergruppen du finner folk som kjøper seg dyre ting for å vise frem en eller annen status. Dette er velgere som ser opp til status og som NRK her om dagen skrev om luksusmerkenes forfall, det er disse velgergruppene som gjerne bruker halve månedslønna på en håndveske med merket Chanel.

De rike kjøper mer anonyme merker.

Det er i denne velgergruppen du finner de mest usunne, de som drikker mest, røyker mest, og som baserer avgjørelsene sine mest på frykt.

Angående eldre, takk for at du tar det opp, men dagens eldre er altså babyboomer generasjonen, historiens mest bortskjemte og materialistiske generasjon !!! Du har tilsynelatende stivnet i tiden, hvor du oppfatter de eldre for å være den gamle nøysomme generasjon. Det er altså ikke tilfelle i 2025. Den eldre generasjon i dag er den mest materialistiske av oss alle. Og de stemmer FRP!

OK, snakk om overdrivelse. Med din logikk så er partier som SV er et av partiene som ønsker at de rike skal sitte igjen med minst, så da er vel de kommunister.

Endret av MrL
  • Liker 1
Skrevet (endret)
sjamanen skrev (47 minutter siden):

Hva er det du prater om? Jeg har i to innlegg bare idag tilkjennegitt min egen frustrasjon over den useriøse innvandringspolitikken som er ført i dette landet de siste 30 årene. Selvfølgelig er det en stor del av problemet.
Hva mener du med at jeg nekter å innse det? Jeg er jo helt enig.

Men dette er altså ingen forklaring alene. Måten du formulerer deg på her viser for meg at du sitter med en stiv redsel for muslimer og afrikanere og at alle problemer kan forklares med deres eksistens i Norge alene. 
Dette er fryktbasert logikk som ikke er basert på realitetene i verden. 

Afrikanere og muslimer er, som alle andre mennesker, motivdrevne. Det vil si, det må foreligge motiver for å handle som man gjør. Vår del av verden er sykelig materialistisk, disse ungdommene som kommer fra gjerne fattige kår og gjerne lever på utsiden av den norske middelklassen i Norge, opparbeider seg mindreverdighetskomplekser som får sitt uttrykk i stor trang til å breske seg materielt for å vise at de er noe. Alle dydene i samfunnet vårt er tuftet på materiell velstand. 

Du ser det samme i den delen av 2. generasjonsinnvandrere som nå er i ferd med å ta over rollen fra etniske nordmenn som strebere. Det er disse som nå tar de tyngste jobbene som leger, advokater o.l og som i det hele tatt gjør alt de kan for å bli akseptert som "nordmenn" - mindreverdighetskomplekser. Dette er det skrevet ganske mye om. 

Det siste her var en digresjon, men poenget er det samme: Narkotikapolitikken vår er direkte årsak til at det er masse penger å tjene på drugs i Norge, og her kommer disse ungdommene fra utsiden og begynner å sloss om revir og markedet med den hensikt å berike seg og sine mest mulig fordi vi lever i et materialistisk statussamfunn. 

Du som er så glad i Politi, spør en hvilken som helst politimann hva en ugjerning er uten et motiv. 

Svaret vil nok være: Det finnes ikke.

Det er du som nekter å "innse hvorfor". Du har de sedvanlige erkekonservative populistiske brillene på hvor alt handler om innvandring.

Med unntak av feltet innvandring, så driver FRP en svært ødeleggende politikk som fremmer alle disse drivkreftene som skaper de problemene vi ser i dag. Det gjør de ved å fremme ekstrem materialisme og samtidig stå for en såkalt "restriktiv narkotikapolitikk" som dermed delegerer hele dette lukrative markedet til kriminelle gjenger, på et sølvfat. 

Så skal de altså bruke mine hardt opparbeidede overskattede kroner (For ja, jeg mener skattetrykket i Norge er for høyt) til å kaste enda mer ressurser på problemet i form av politi! 

Ikke nok med dette vanvittige sløseriet, men man risikerer også å bidra til at hele landet beveger seg mot å bli en politistat. 

Er det én ting jeg ikke vil ha mer av så er det intolerant machokultur fra politiet. 

Nesten så jeg måtte ta en paracet av å lese dette.

Jeg spør igjen; Hvorfor leser vi ikke om Finske tilstander? Narkotikapolitikken deres er like streng som den Norske.

https://yle.fi/a/7-10018625

Man skulle vel tro at det var et marked også der?

Hvorfor leser vi ikke om; Bilbranner, granatangrep, skyting inn på lekeplasser, bombing av boligblokker i Finland? 

Hvis du enda ikke har skjønt det, så skulle innvandring fra landene jeg allerede har nevnt vært redusert til et absolutt minimum for 10-15år sida, minst.

DET er den brutale sannheten som ingen vil snakke om, mens kriminaliteten nå øker.

Men du kan jo gjerne dele hvordan du mener narkotikapolitikken skulle vært?

Endret av Kone

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...