Gå til innhold

Hvorfor prater dere ikke om dramaet som foregår på Steam nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Bata skrev (1 minutt siden):

Du får gå til det hvite hus og få Trump til å endre kurs. Det er derfra Mastercard/Visa har fått trusler og press til å følge de hvite evangelistiske kristnes krav.

Fasismen og dens sensur bør vi alle åpenbart kjempe mot, men her er det altså private selskaper som bestemmer hva som har kunstnerisk verdi, og om de som har lagd produktet fortjener sine surt opptjente kroner, her er det de som mangler baller uavhengig av den oransje idioten sine mange sprell.

Bata skrev (4 minutter siden):

Om det ikke funker, så får du jobbe med å fikse tabloidene der, slik at medias konsensus endres.

Det kan de nok bare gjøre selv, men jeg tror ikke usaianerene forstår hvor jævlig uredelige mediene deres faktisk er. 

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gamerne har lagt opp til dette selv ved å støtte de ultrakonservative "kristnes" fortelling om hva spill er. Dette kan umulig være en overraskelse når vi ser hva som blir forbudt av bøker i USA. 

• Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Reg2000 skrev (42 minutter siden):

Gamerne har lagt opp til dette selv ved å støtte de ultrakonservative "kristnes" fortelling om hva spill er. Dette kan umulig være en overraskelse når vi ser hva som blir forbudt av bøker i USA. 

Som i de fleste tilfeller så er det nok et fåtall av gamere som på noe vis støtter dette, men de som støtter dette er nok også noen av de mer høylytte. Gamere er like skyldige i dette som slaver er skyldige i slaveri. 

• Innsiktsfullt 2
Skrevet
53 minutes ago, skaftetryne32 said:

Som i de fleste tilfeller så er det nok et fåtall av gamere som på noe vis støtter dette, men de som støtter dette er nok også noen av de mer høylytte. Gamere er like skyldige i dette som slaver er skyldige i slaveri. 

Det kan du kanskje si, men disse "få" har nå ropt høylytt i alle gamingforum i årevis og hvis forumene prøver å rydde opp ropes det høylytt om ytringsfrihet og knebling av de stakkars som "må få lov å være kritiske". Ofte med støtte av de andre "uskyldige" gamerne.

• Liker 3
  • Hjerte 2
Skrevet
Reg2000 skrev (56 minutter siden):

Det kan du kanskje si, men disse "få" har nå ropt høylytt i alle gamingforum i årevis og hvis forumene prøver å rydde opp ropes det høylytt om ytringsfrihet og knebling av de stakkars som "må få lov å være kritiske".

Ja det er sånn denne gjengen er, men dette handler egentlig ikke om noen få gamere som bare vil ha frihet for seg selv, men ikke for andre, men heller om selskaper som mastercard som ikke burde la seg påvirke av den slags politisk press, og et fåtall gamere har nok gjort langt, langt mindre enn den amerikanske orangutangen og hans hjernedøde støttespillere.  

Skrevet
1 hour ago, skaftetryne32 said:

og et fåtall gamere har nok gjort langt, langt mindre enn den amerikanske orangutangen og hans hjernedøde støttespillere.  

De "fåtall" gamere er en av støttespillerne som har sørget for at den amerikanske orangutangen kan gjøre som han vil. 

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Reg2000 skrev (2 minutter siden):

De "fåtall" gamere er en av støttespillerne som har sørget for at den amerikanske orangutangen kan gjøre som han vil. 

Ja, men du forstår vel at en liten gruppe uavhengig av hva de mener og hvor svære de er i kjeften så representerer de uansett ikke alle? Hva er egentlig poenget ditt, om en person som tilhører en ekstremt bred gruppe gjør noe fælt så er alle assosiert med den gruppen like fæle? 

• Liker 1
Skrevet (endret)
5 minutes ago, skaftetryne32 said:

Ja, men du forstår vel at en liten gruppe uavhengig av hva de mener og hvor svære de er i kjeften så representerer de uansett ikke alle? Hva er egentlig poenget ditt, om en person som tilhører en ekstremt bred gruppe gjør noe fælt så er alle assosiert med den gruppen like fæle? 

Poenget er at en stor andel gamere har bidratt til situasjonen og de andre har stått ved siden av og latt det skje. De har fått hva de ønsket seg, så jeg har liten sympati. Etter årevis med kulturkrigpiss i alle gamingforum er vi nå FO fasen av FAFO.

Endret av Reg2000
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet
Reg2000 skrev (9 minutter siden):

Poenget er at en stor andel gamere har bidratt til situasjonen og de andre har stått ved siden av og latt det skje.

Akkurat hva mener du gamere har gjort, tillatt ytringsfrihet selv for rasshøl? Jeg skjønner ikke helt hva du mener gamere spesifikt kunne gjort for å hindre at et privat selskap nekter betaling/utbetaling fra diverse gamingplattformer basert på sytinga til en høyreekstrem kvinnegruppe, det er noe som aldri skulle skjedd i utgangspunktet, men gamere har skylda? 🙄

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes det er så synd at en igjen på død og liv skal forsøke å klistre sakene på ‘de andre’ heller enn å samles rundt prinsipielle standpunkter om hva som er greit og ikke. Om sensuren her går for langt er det dette vi burde ta tak i. Ikke hvorvidt de er høyre eller venstre. Mye agg kunne nok vært spart om vi klarte å holde den linjen de siste tiårene. 

• Liker 1
Skrevet
herzeleid skrev (5 timer siden):

Jeg synes det er så synd at en igjen på død og liv skal forsøke å klistre sakene på ‘de andre’ heller enn å samles rundt prinsipielle standpunkter om hva som er greit og ikke. Om sensuren her går for langt er det dette vi burde ta tak i. Ikke hvorvidt de er høyre eller venstre. Mye agg kunne nok vært spart om vi klarte å holde den linjen de siste tiårene. 

Jeg synes det er veldig synd at vi har framvekst av fascister og når de tar rettighetene våre, så skal vi ignorere hvem som skal klandres for det.

Så vi skal få slutt på sensur, men la fascismen være i fred. DAKARE DEM. 
Det er ikke greit as. De må få holde på med sensur og diskrimering. Vi må for all del ikke la de ta skylda.

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet
Bata skrev (3 minutter siden):

Jeg synes det er veldig synd at vi har framvekst av fascister og når de tar rettighetene våre, så skal vi ignorere hvem som skal klandres for det.

Så vi skal få slutt på sensur, men la fascismen være i fred. DAKARE DEM. 
Det er ikke greit as. De må få holde på med sensur og diskrimering. Vi må for all del ikke la de ta skylda.

Du virker å ha gravd deg så langt ned i kulturkrigen at det meste går deg over hodet. 

• Liker 1
Skrevet
On 9/5/2025 at 11:55 AM, Martelè said:

Det påvirker alle. Om du ikke i det minste nevner det, er du en del av problemet

Det påvirker ikke meg.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Man får ikke kjøpene de spillene man vil med mastercard. Men kan kjøpe prostituerte på onlyfans. Lekkert. 

@Reg2000 hva er ultra konservative sin fortelling om hva spill er? 

Endret av Sjørøver
  • Liker 1
Skrevet
Bata skrev (1 time siden):

Sånn på ekte, jeg skyr kulturkrigen som pesten og hvis du ikke hadde vært så dum og lest mitt første svar til TS, så kanskje du ikke hadde måtte overarbeide de to neuroene i skallen din.

Bata skrev (På 5.9.2025 den 10.58):

Fordi det er Amerikansk kulturkrig som blør over i det globale.
Det er uinteressant, vi kan ikke gjøre noe med det. Det er Amerikanernes sirkus.

Nå var det vel de australske kulturkrigerne bak Collective Shout som satte i gang dette sirkuset her. Og problemet er at resultatet påvirker folk på verdensbasis allerede. Tror du at vi ikke kan gjøre noe med dette så er du en del av problemet. Det finnes mange måter å påvirke dette og et av de viktigste stegene er å få mediene til å vie det oppmerksomhet så det når ut til enda flere personer. Og da kan man begynne å rope høylyt tilbake til disse betalingstjenestene og foreninger som collective shout og vise de at dette er ikke greit for oss.

• Liker 2
Skrevet
Hansien skrev (1 time siden):

Nå var det vel de australske kulturkrigerne bak Collective Shout som satte i gang dette sirkuset her. Og problemet er at resultatet påvirker folk på verdensbasis allerede. Tror du at vi ikke kan gjøre noe med dette så er du en del av problemet. Det finnes mange måter å påvirke dette og et av de viktigste stegene er å få mediene til å vie det oppmerksomhet så det når ut til enda flere personer. Og da kan man begynne å rope høylyt tilbake til disse betalingstjenestene og foreninger som collective shout og vise de at dette er ikke greit for oss.

Eventuelt så forstår ikke du hvor lite VISA/Mastercard vil bry seg med forbrukere satt i motsetning til mengden valuta de bare kan hente ut fra de globale høyrenettverkene ledet an av folk som... Elon Musk.

Jeg hadde vært enig om vi lå an til å kunne mobilisere 100vis av millioner mennesker, men nei.
Sorry as, det skjer ikke.

• Liker 1
Skrevet

Det burde kanske ikke være sensur på spill. Om det skal være så må myndighetene ha et forsvarlig opplegg. VISA/Mastercard bør ikke bry seg med dette.

Skrevet
25 minutes ago, herzeleid said:

Raseriet ditt virker å illustrere poenget om hvor langt en del av dere har gravd dere ned i kulturkrig. Det er synd og lite konstruktivt, først og fremst for dere selv. 

Men det er jo verdens enkleste ting å stå på sidelinjen og erklære at nå krangler dere fælt.

Jeg tilhører heller ikke noen faksjon av noe gaming-miljø, så jeg har ikke innsikten som trengs for å gjøre en god analyse, men hvis det er slik som Reg2000 foreslår; At dette er noe som har forgreinet seg videre fra gamer-gate-dagene.
Så synes det ganske verdiløst å bare be folk krangle mindre, dersom det har oppstått en fascist-celle inni gamerkulturen.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet
Atib Azzad skrev (25 minutter siden):

Men det er jo verdens enkleste ting å stå på sidelinjen og erklære at nå krangler dere fælt.

Jeg tilhører heller ikke noen faksjon av noe gaming-miljø, så jeg har ikke innsikten som trengs for å gjøre en god analyse, men hvis det er slik som Reg2000 foreslår; At dette er noe som har forgreinet seg videre fra gamer-gate-dagene.
Så synes det ganske verdiløst å bare be folk krangle mindre, dersom det har oppstått en fascist-celle inni gamerkulturen.

Jeg tar til orde for å stå opp for prinsipper, sammen. Tar noen til orde for urimelig sensur bør vi stå sammen mot det. Ikke sitte og krangle om hvilken side som sensurerer mest, kalle hverandre woke, fascister osv. 

Når folk som egentlig er enige i at sensuren er negativ blir mer opptatt av å krangle om hvem som er verst taper vi alle.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...