Gå til innhold

Skade på interiør etter verkstedbesøk

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Bilen er nesten fem år gammel, og jeg hadde time i dag på merkeverksted for bytte av en defekt setebeltesensor i forsetet på passasjersiden (på garanti). Jeg har hatt bilen siden den var ny, den er ekstremt velholdt og jeg kjenner hver kvadratcentimeter i detalj av både innside og utside. Det er ikke et merke på interiøret noe sted! Har ikke barn eller dyr og sjelden passasjerer, så slitasjen er ikke-eksisterende.

Da jeg skulle hente bilen i dag (etter stengetid) så jeg umiddelbart en 8x5cm stor skade på midtkonsollen. Det ser ut som en kraftig skrape, som de har gjort vondt verre ved et amatørmessig forsøkt å reparere/ skjule med varmepistol - og de har klart å smelte plasten blank i prosessen.
De har sikkert hatt setet ute av bilen for å skifte sensoren, og skadet midtkonsollen enten med braketten under setet eller verktøy av noe slag.

Dette er ingen dyr bil, og jeg skjønner at uhell kan skje, men jeg er mildt sagt forbanna for at de ikke sier ifra. Jeg må selvsagt klage til verkstedet, men hva er sjansen for at jeg kommer jeg noen vei med dette? Hvordan bør jeg gå frem?

IMG_7386.jpg

Endret av RustneTrompet
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
RustneTrompet skrev (5 minutter siden):

Ja, det er klart. Trodde jeg hadde fått med det i innlegget (endret nå).

Legg ut navn på verkstedet. Vil aldri besøke dette verkstedet. Er litt som deg at jeg er ekstremt nøye med å ta vare på bilen. Jeg tar bilder av bilen før verkstedbesøk. Da har jeg i alle fall dokumentasjon. Jeg har nemlig som deg opplevd slik "dritt oppførsel". En ting er å være uheldig og skade - en annen ting er å innrømme feilen - og det tredje er  hvordan man gjør opp for seg.

Her har verkstedet ikke informert kunden om hva de har gjort - det er så grovt at firmaet fortjener å bli hengt ut i media - og jeg mener strengt tatt at de bør gå konkurs!

EDIT: Jeg klarte faktisk å få et lakkeringsverksted konkurs en gang - jeg tok opp den elendige jobben de hadde gjort for et merkeverksted...og merkeverkstedet trakk seg fra samarbeidet med dem - de gikk konkurs!

Endret av obygda
  • Liker 2
Skrevet
RustneTrompet skrev (14 minutter siden):

Ja, det er klart. Trodde jeg hadde fått med det i innlegget (endret nå).

Du starter med å klage. Legg fram historien du har skrive her og spør korleis dei vil løyse saken. Det er ikkje nødvendig å lage meir styr før du veit korleis dei reagerer.

Varmluftmetoden tyder kanskje på at det ikkje er verdas mest seriøse verkstad og det kan bli krøll, men du startar uansett med å ta kontakt med dei.

• Liker 2
Skrevet
RustneTrompet skrev (1 time siden):

Bilen er nesten fem år gammel, og jeg hadde time i dag på merkeverksted for bytte av en defekt setebeltesensor i forsetet på passasjersiden (på garanti). Jeg har hatt bilen siden den var ny, den er ekstremt velholdt og jeg kjenner hver kvadratcentimeter i detalj av både innside og utside. Det er ikke et merke på interiøret noe sted! Har ikke barn eller dyr og sjelden passasjerer, så slitasjen er ikke-eksisterende.

Da jeg skulle hente bilen i dag (etter stengetid) så jeg umiddelbart en 8x5cm stor skade på midtkonsollen. Det ser ut som en kraftig skrape, som de har gjort vondt verre ved et amatørmessig forsøkt å reparere/ skjule med varmepistol - og de har klart å smelte plasten blank i prosessen.
De har sikkert hatt setet ute av bilen for å skifte sensoren, og skadet midtkonsollen enten med braketten under setet eller verktøy av noe slag.

Dette er ingen dyr bil, og jeg skjønner at uhell kan skje, men jeg er mildt sagt forbanna for at de ikke sier ifra. Jeg må selvsagt klage til verkstedet, men hva er sjansen for at jeg kommer jeg noen vei med dette? Hvordan bør jeg gå frem?

IMG_7386.jpg

Dette tar du hele veien til rettsvesenet om nødvendig. Absolutt ikke greit. Forhåpentligvis beklager de og fikser uten å krangle.

Ser ut som det er en Hyundai (Kona?). Verkstedet er tilfeldigvis ikke Mobile Åsane?

• Liker 2
Skrevet (endret)

@obygda Jeg er i utgangspunktet enig med deg, men det kan jo være en fersk jypling som hadde et uhell, og i et blaff av dårlig dømmekraft prøvde å skjule det og unnlot å si det til overordnede.
Tingen er at jeg har masse bilder fra slutten av juli, før jeg leverte inn bilen til siste service før garantien gikk ut. Det var da det ble avgjort at bytte av sensor gikk på garantien, men de måtte vente på delelager og hadde ikke ny time til meg før i dag.
Men bildene er jo nå to måneder gamle, så de hjelper meg sikkert ikke. Jeg burde selvsagt tatt nye, men jeg har rett og slett ikke hatt tid de siste dagene.

@Zeph Ja det er nok lurt å legge det fram på en saklig måte, og ta det derfra. Det er et stort merkeverksted, som er en del av en kjede og forhandler av Hyundai.
Å bruke varmluftspistol på matt plast med struktur er jo helt idiotisk, spesielt når en har så liten kontroll på varmen som denne fyren har hatt.

@Kajac Jeg håper de innrømmer feilen og gjør opp for seg ja. Det er en Hyundai Kona 2020 men jeg kan avkrefte at det er Mobile Åsane :)

Jeg har forståelse for at uhell kan skje. Setet er sikkert tungt, og det er nok trangt å få det inn og ut.
Men at de ikke informerer meg når skaden er skjedd og nødreparasjoen feilet og har gjort vondt verre, er  helt uakseptabelt.

Endret av RustneTrompet
typo
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...