Hobby2000 Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden Jeg bestilte igår flere billetter på sas, og reserverte seter til 59 NOK/stk. Idag koster alle tilsvarende reservasjoner 119 NOK, uansett hvilken dag det gjelder. Skjønner at det er dynamiske priser, men dette gjelder som sagt absolutt alle seter og avganger, både i nær og fjern fremtid, på flyavganger i Skandinavia. Er det noen som kan forklare disse forskjellene?
backtoback Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden (endret) Denne artikkelen er interessant lesning: Øker gjentatte flyreisesøk prisen? Og hvordan man kan omgå systemet https://travelindustrytoday.com/do-repeated-flight-searches-raise-the-price-and-how-to-beat-the-system/ Sitat Hyppige reisende bør kanskje tenke seg om to ganger før de gjentatte ganger og i overdreven grad søker etter de beste flyprisene. Eksperter advarer om at dette kan føre til at prisene faktisk stiger – et fenomen som oppstår fordi online bestillingsplattformer bruker informasjonskapsler (eng. cookies) for å spore og huske enkeltpersoners søkemønstre, noe som fører til dynamiske prisjusteringer. Endret 9 timer siden av backtoback sitat 1
Hobby2000 Skrevet 9 timer siden Forfatter Skrevet 9 timer siden Ja, jeg spekulerte faktisk også litt i den retningen, og forsøkte derfor å søke med en annen bruker på SAS. men prisen var fortsatt den sammen...
backtoback Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden Har du prøvd med VPN? Hvis ikke kan du prøve nettleseren Opera som har innebygd gratis VPN, for å sjekke om du får samme pris.
Dubious Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden Får 109 kroner på de bakerste setene og 119 på seter lengre fram. Godt mulig de har tilbud ved bestilling i helg?
robertaas Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden Takk til de som bruker Mac, iPAD eller iphone til å booke. De får da høyere pris og sponser de lave prisene som jeg får. 😎
Hobby2000 Skrevet 8 timer siden Forfatter Skrevet 8 timer siden Fikk beskjed fra SAS om at det ikke var spesialtilbud i helgen, og at det bare er et resultat av dynamisk prising... 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå