Simen1 Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden Trulss skrev (7 minutter siden): Mener å huske Hyundai og Opel har hatt ladebegrensinger som følge av branntilløp. Når det gjelder lading og tilkobling av lader på 12V er det mye som kan skje. Selve laderen man bruker kan også ta fyr da de selges så billig at det må være noe ræl. Så for fossilbiler så trenger man ikke bytte eller lade 12V på langt nær så ofte, så da blir det helt automatisk en større fare for uhell når man har elbil. Mange påstander - ingen kilder. 1
Trulss Skrevet 10 timer siden Forfatter Skrevet 10 timer siden Simen1 skrev (11 minutter siden): Mange påstander - ingen kilder. Trodde du var en mer oppdatert mann som har fulgt med litt?! Du kan bare google litt så finner du ut av det. 1
Simen1 Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden (endret) Trulss skrev (14 minutter siden): Du kan bare google litt så finner du ut av det. Du burde google litt så finner du ut om du kan underbygge dine egne påstander eller ei... Sitat Trodde du var en mer oppdatert mann som har fulgt med litt?! Jeg føler meg godt oppdatert på dine siste påstander og kildegrunnlag. Henholdsvis luftige og null. Endret 9 timer siden av Simen1 1 1
Hanhijnn Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden Trulss skrev (29 minutter siden): Mener å huske Kan det bli noe tynnere grunnlag?
Trulss Skrevet 9 timer siden Forfatter Skrevet 9 timer siden Mye uvitenhet og dårlig kunnskap i tråden, dessverre blir det slik.
nebrewfoz Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden 1 hour ago, Trulss said: Mye uvitenhet og dårlig kunnskap i tråden, dessverre blir det slik. Mye 'confirmation bias' i mange av trådene dine. 1
Evil-Duck Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden (endret) Opel Ampera-E hadde en kampanje hvor de byttet batterier pga en feilkonstruksjon som forårsaket brannfare ved 100% batterikapaistet, og de anbefalte eiere å parker utendørs etter lading mens de ventet på batteribytte https://dinside.dagbladet.no/motor/bor-parkeres-utendors-etter-lading/74023619. Hyundai hadde noen problemer med LG batteriene som kunne føre til brann i Hyundai Kona tilbake i 2021, det var rundt 80 000 biler som var berørt og fikk nye batteripakker med feilen utbedret. Av disse 80 000 bilene var det 15 branner, 11 i Sør Korea, to i Canada, en i Finland og en i Østerrike. https://www.bbc.com/news/technology-56156801 Så ja, tilfeller med feil på batteripakker eksisterer, men branntilfeller er likevel svært sjeldne. Endret 6 timer siden av Evil-Duck 1
Trulss Skrevet 5 timer siden Forfatter Skrevet 5 timer siden Simen1 skrev (4 timer siden): Mange påstander - ingen kilder. Merkelig at innleggene mine med kilder blir fjernet. Du får ta det opp med admin. Dette forumet er jo bare noe tull. 1
AL123 Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden Trulss skrev (4 timer siden): Mener å huske Hyundai og Opel har hatt ladebegrensinger som følge av branntilløp. Når det gjelder lading og tilkobling av lader på 12V er det mye som kan skje. Selve laderen man bruker kan også ta fyr da de selges så billig at det må være noe ræl. Så for fossilbiler så trenger man ikke bytte eller lade 12V på langt nær så ofte, så da blir det helt automatisk en større fare for uhell når man har elbil. Alle Opel og Hyundai som hadde denne produksjonsfeilen har fått byttet batteri, slik at der helt trygge. Det var dessuten ikke noe brannfare når bilene stod uten lading tilkoplet. Finnes endel eksempel på fossilbiler der eierene har fått beskjed om å ikke bruke bilene i det hele tatt pga brannfare, så det er nok jevnt fordelt 1
Nukleosid Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden (endret) Trulss skrev (8 timer siden): Jeg vet ikke helt. Det er flere med elbil som har fått beskjed om å parkere utendørs og ikke topplade batteriet osv. inntil feilen er utbedret på verksted. Dette gjelder et forsvinnende lite antall biler. Du nevner to modeller, av ekstremt mange, der et veldig lite antall (15 av 80.000 berørte biler) hadde branntilløp. Og også fossilbiler får begrensninger på bruk når de finner feil på en bilmodell. Feil som kan være minst like farlige som brann. Trulss skrev (7 timer siden): Når det gjelder lading og tilkobling av lader på 12V er det mye som kan skje. Selve laderen man bruker kan også ta fyr da de selges så billig at det må være noe ræl. Igjen, ren synsing. Trulss skrev (7 timer siden): Så for fossilbiler så trenger man ikke bytte eller lade 12V på langt nær så ofte, så da blir det helt automatisk en større fare for uhell når man har elbil. På de fleste elbiler (spesielt litt nyere modeller) behøver man aldri å lade 12V batteriet. Det ordner bilen selv med strøm fra hovedbatteriet ved behov. Du og andre elbilhatere er en egen rase... dere klarer ikke å ta til dere fakta, men lever i en verden der kun det som passer med deres oppfatning er riktig (såkalt confirmation bias). Endret 2 timer siden av Nukleosid
kremt Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Hyundai kona og ioniq 5 har hatt mye trøbbel med 12 volt lading. Gjelder kanskje også Kia ev6. Men for de fleste biler funker det som det skal.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå