Gå til innhold

Så tydelig at Nettavisen er høyrevridd

Anbefalte innlegg

Skrevet
agvg skrev (16 timer siden):

Jeg finner det svært merkelig og se debattene i norsk politikk for tiden, forfallet i velferdsstaten øker raskt, og debatten man ser i media ser ut som møter i misjonsforeningen, det kan se ut som de fleste aviser og medier ikke akuratt består av folk som vil stille disse mediatrente snakkerne til veggs, er helt flaut. Så vi trenger mye tøffere journalister og Nettavisen er alt for snill, finnes ingen grunn til og være varsom med de med makt.

Eldrebølgen vil gjøre at vi får mindre velferd, ikke mer. Den vil gjøre at vi får mer fattigdom, ikke mindre. Selv oljefondet kan ikke løse det problemet, og fremover blir god politikk det som bremser forfallet mest. Men å bremse en negativ utvikling får man lite honnør for. Folk ser bare at det var bedre før. Blir ikke lett å være politiker de neste tiårene!

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
leticia skrev (15 timer siden):

For ikke å snakke om kreativ lønnsføring, som å skrive ekstravakter på feil dag for å slippe å betale overtid ;) 

Haha, ja forrige sjefen gjorde det med meg flere ganger 

• Liker 1
Skrevet
Tussi skrev (5 minutter siden):

Haha, ja forrige sjefen gjorde det med meg flere ganger 

Samme her, og når alternativet er å få en vakt uten overtidsbetaling og å ikke få en vakt, så tar man den vakta... 

• Liker 2
Skrevet

Har egentlig alltid forbundet Nettavisen med høyrevridning. Noe jeg bare har akseptert. Tenker ikke noe over det. Det som forbauser meg er hvor mye det betyr for høyrevridde er at enkelte medier heller tydelig mot venstresiden. Det kan liksom bare ikke aksepteres.

• Liker 4
Skrevet
Kajac skrev (1 time siden):

Nettavisen er kanskje den mainstream-avisen i Norge som heller mest mot høyre, men høyrevridd er den absolutt ikke. Den er vel heller bare "litt mindre venstrevridd" enn resten 😅

Jeg mente heller ikke at Nettavisen heller mot ytre-høyre.

• Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)
8 hours ago, Elgen-Hansi said:

Eldrebølgen vil gjøre at vi får mindre velferd, ikke mer. Den vil gjøre at vi får mer fattigdom, ikke mindre. Selv oljefondet kan ikke løse det problemet, og fremover blir god politikk det som bremser forfallet mest. Men å bremse en negativ utvikling får man lite honnør for. Folk ser bare at det var bedre før. Blir ikke lett å være politiker de neste tiårene!

God politikk vil å være å gjøre alt man kan for å snu om på en kultur som legger til rette for lave fødselstall. Å gjøre husmor-tilværelsen til et yrke med opptjening av pensjonspoeng og snakke opp det å ha egen familie ville vært første steg.

Endret av Colin.
Skrevet
Shoxx skrev (1 time siden):

Har egentlig alltid forbundet Nettavisen med høyrevridning. Noe jeg bare har akseptert. Tenker ikke noe over det. Det som forbauser meg er hvor mye det betyr for høyrevridde er at enkelte medier heller tydelig mot venstresiden. Det kan liksom bare ikke aksepteres.

Stavrum er i alle fall en ihuga venstremann....Så en eim av borgerlighet er det i den avisen på samme måte som det er det i Aftenposten. Det er helt som forventet at ulike medier dreier i en eller annen politisk retning - problemet oppstår når man kommer med usannheter og påstander som ikke er dokumentert korrekte. Og så har vi all den synsingen av politiske kommentarer...Det er regelrett tullete å høre en journalist intervjue en annen journalist om en sak en politiker har uttalt seg om...Hva skal vi egentlig med slike synsere som legger sin tolkning av det politikere sier? Mye bedre å rapportere det som ble sagt..ordrett....

• Innsiktsfullt 1
Skrevet
21 minutes ago, obygda said:

Stavrum er i alle fall en ihuga venstremann....Så en eim av borgerlighet er det i den avisen på samme måte som det er det i Aftenposten. Det er helt som forventet at ulike medier dreier i en eller annen politisk retning - problemet oppstår når man kommer med usannheter og påstander som ikke er dokumentert korrekte. Og så har vi all den synsingen av politiske kommentarer...Det er regelrett tullete å høre en journalist intervjue en annen journalist om en sak en politiker har uttalt seg om...Hva skal vi egentlig med slike synsere som legger sin tolkning av det politikere sier? Mye bedre å rapportere det som ble sagt..ordrett....

Helt ærlig trodde jeg Stavrum var en høyre mann,så der bommet i hvertfall jeg kraftig om det er tilfelle. Men vil ikke dette "problemet" oppstå uansett hva blekke man ville lese i? Det er jo alltid en journalist som har skrevet det. Eller sier du at høyreorienterte aviser har mer korrekte saker og utalelser en de som er på venstresiden? Sier ikke det mer om hvilken side du står på,og er enig med en at avisen har feil? Det er jo ikke noe nytt av forskjellige aviser har sin egen vinkling på samme sak. Det er bare det at vi har blitt såpass polariserte politisk at man nærmest blir fornærmet og forbanna,dersom noe man leser ikke bifaller det man selv tenker.

• Liker 1
Skrevet
Shoxx skrev (33 minutter siden):

Helt ærlig trodde jeg Stavrum var en høyre mann,så der bommet i hvertfall jeg kraftig om det er tilfelle. Men vil ikke dette "problemet" oppstå uansett hva blekke man ville lese i? Det er jo alltid en journalist som har skrevet det. Eller sier du at høyreorienterte aviser har mer korrekte saker og utalelser en de som er på venstresiden? Sier ikke det mer om hvilken side du står på,og er enig med en at avisen har feil? Det er jo ikke noe nytt av forskjellige aviser har sin egen vinkling på samme sak. Det er bare det at vi har blitt såpass polariserte politisk at man nærmest blir fornærmet og forbanna,dersom noe man leser ikke bifaller det man selv tenker.

Jeg har da aldri sagt eller skrevet noe om at høyrevridde aviser er mer sannferdige enn venstre..Absolutt ikke. Hvordan i alle dager har du klart å komme frem til det ut fra det jeg har skrevet? Ikke rart vi har problemer i verden.....

• Innsiktsfullt 1
Skrevet
Boing_80 skrev (På 13.8.2025 den 20.00):

https://www.nettavisen.no/nyheter/hvorfor-gikk-det-greit-a-leve-som-ufor-pa-70-tallet-og-ikke-na/s/5-95-2563533

– Min drøm­me­re­gje­ring be­står av Frp, som vil ta vare på oss her i lan­det, de gam­le og be­kjem­pe kri­mi­na­li­tet. Så er det Rødt, med Mí­mir Kristjánsson som stats­mi­nis­ter. De er opp­tatt av de sva­kes­te. Så er det Sp, et ver­di­par­ti, de vil hol­de oss ute av EU. Dit vil jeg ikke inn for alt i ver­den.

Hvordan klarer Frp å overbevise nettopp de som har få midler om at med dem roret så vil ting bedre seg for arbeidslinjen?

Frp er liberalister eller nyliberalister og mang en politiker derfra er inspirert av Ayn Rand. 

Og dessverre klarer nettopp Ap å skremme bort potensielle velger til den andre siden. Støre må ut.

Du har misforstått forskjellen mellom redaksjonelt stoff og reportasjer.
Nettavisen er mest en opposisjonsavis som utfordrer dagens makthavere…..

• Innsiktsfullt 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...