:utakt Skrevet torsdag kl 17:37 Skrevet torsdag kl 17:37 Ting er mest morsomt når utfordringene ligger tett opp til grensen for hva man får til. Langt over blir bare frustrerende, langt under blir kjedelig (men kanskje også litt avslappende..jeg liker det). Om grensen ligger på easy, normal eller hard må få være opp til hver enkelt. Å gå hardt ut på vanskelighetsgraden og så gi opp hele spillet høres ut som bortkastet tid. Start på et lettere nivå på første gjennomspilling, og juster oppover på senere runder? Jeg gjør det. 3
BadCat Skrevet torsdag kl 17:56 Skrevet torsdag kl 17:56 Lås deg inn på et rom i noen år og kom ut når du har et opptak av at du greier Battle Kid på Unfair på under 40 minutter. http://www.youtube.com/watch?v=xjSIafOreU8 1
:utakt Skrevet torsdag kl 18:30 Skrevet torsdag kl 18:30 BadCat skrev (34 minutter siden): Lås deg inn på et rom i noen år og kom ut når du har et opptak av at du greier Battle Kid på Unfair på under 40 minutter. http://www.youtube.com/watch?v=xjSIafOreU8 Næh. 😂 3
Tåka Skrevet torsdag kl 18:51 Skrevet torsdag kl 18:51 MomentousMomentum skrev: "jeg klarte ikke spillet. Men jeg har verdigheten i behold" Har du? Du ga opp. Hvor er verdigheten egentlig? Jeg skrur ofte ned dersom et spill er for vanskelig. Setter heller pris på en god story og gøy gameplay framfor ødelagte kontrollere og rage-avinstallering. Samma her! For meg er det viktigste å komme igjennom spillet vansklighetsgraden setter jeg til det som er kult og bra for meg. 1 1
BadCat Skrevet torsdag kl 18:55 Skrevet torsdag kl 18:55 22 minutes ago, :utakt said: Næh. 😂 Det er ikke så vanskelig. Du begynner forfra hvis du blir truffet av den minste ting. Alt du trenger å gjøre er å løre deg plassering og timingen til alle plattformer , fiiender og projektiler i hvert rom. 1
Camlon Skrevet torsdag kl 19:12 Skrevet torsdag kl 19:12 On 8/6/2025 at 2:23 PM, Spillredaksjonen said: – Spillere vil heller gi opp enn å skru ned vanskelighetsgraden The First Berzerker: Khazan-utvikleren forklarer hvorfor spillet nylig justerte på innstillingene. Les hele saken på Gamer.no» Selvfølgelig vil folk spille på normal og ikke easy. Normal er nivået for normale og det er de færreste som vil innrømme at de er under normalt flinke. Så konklusjonen er feil. Folk vil sette ned nivået, men bare hvis de kan gjøre det uten å miste selvtillit. 1
tommyb Skrevet torsdag kl 20:00 Skrevet torsdag kl 20:00 Story Mode. Å bli god i spill har jeg ikke luksusen til å sette av tid til. 2
Bananababb Skrevet 23 timer siden Skrevet 23 timer siden Moroa med disse spillene er jo utfordringen og det å overvinne bosser som i utgangspunktet virker umulige å slå. Det å gå ned til easy føles som juks. Hadde nok ikke gjort det selv om jeg hadde hatt problemer. Man spiller ikke disse spillene for storyen sin skyld akkurat. 1
Vikingfinger Skrevet 23 timer siden Skrevet 23 timer siden :utakt skrev (17 timer siden): Ting er mest morsomt når utfordringene ligger tett opp til grensen for hva man får til. Langt over blir bare frustrerende, langt under blir kjedelig (men kanskje også litt avslappende..jeg liker det). Om grensen ligger på easy, normal eller hard må få være opp til hver enkelt. Å gå hardt ut på vanskelighetsgraden og så gi opp hele spillet høres ut som bortkastet tid. Start på et lettere nivå på første gjennomspilling, og juster oppover på senere runder? Jeg gjør det. Uansett hva du sier, det blir aldri det samme. Nei til å velge vanskelighetsgrad i soulslikes! Du kan umulig være fan av sjangeren om du liker å spille slike spill på "I'm too young to die" 1
Vikingfinger Skrevet 23 timer siden Skrevet 23 timer siden tommyb skrev (15 timer siden): Story Mode. Å bli god i spill har jeg ikke luksusen til å sette av tid til. Da velger man andre type spill. 1
Martelè Skrevet 22 timer siden Skrevet 22 timer siden Achievements føles ikke fortjent om jeg spiller på Easy 1
The Avatar Skrevet 22 timer siden Skrevet 22 timer siden tommyb skrev (15 timer siden): Story Mode. Å bli god i spill har jeg ikke luksusen til å sette av tid til. Dette fordrer at det er snakk om eit spel med ei historie som du er interessert i. For mange spel så ligg underholdningsverdien i gameplay'et med historien som ei ramme. Mange spel har forholdsvis kjedelige historier. Til dømes i Baldurs Gate 3 som ofte får skryt for historien, så er i alle fall min meining at det er ikkje timesvis med gode stemmeskodepelarprestasjonar som er det som gir mest underholdningsverdi, det er utforskinga og kampane som gjer spelet gøy. Setter ein på juksegode og reduserer kampane til hack'n'slash som du alltid vinner med god margin så er heile poenget med spelet borte. Det blir som fortsette å spele Ludo på hytta sjølv om du har mista terningen, det er ikkje gøy lenger om du berre bestemmer deg for om du skal flytte brikken 1 til 6 ruter, då kan du rydde vekk heile spelet og bruke tida på noko anna. 1
tommyb Skrevet 22 timer siden Skrevet 22 timer siden Jeg vil anta at Baldur's Gate har noe mer utbrodert historie enn Ludo. Forøvrig trenger man ikke investere mange timer i Ludo for å ha en engasjerende gjennomspilling. Det er nok mye sant i at noen av disse spillene, for eksempel de nevnte i tråden her, tiltrekker seg spillere som allerede har investert mange tusen timer i å bli gode, mens mange, om ikke alle spillene ønsker å markedsføre seg til å også hente inn resten av det økonomiske potensialet sitt. Jeg selv er nok mer i målgruppen til Baldur's Gate III enn The First Berserker, men selv om jeg godt forstår de som vil se på det som et nederlag å skru ned vanskelighetsgraden (og dopaminkicket), har jeg ikke samme prioriteringer, og tror mye av pengene i markedet kommer fra ikke-hardcore gamere. Da er det kanskje fint for alle parter at det finnes nisjer for begge deler. Som dere sier, da velger man kanskje andre spill enn dette, spesielt hvis når blir en kjent "greie" at noen spill er spesielt vanskelige. 1
tommyb Skrevet 22 timer siden Skrevet 22 timer siden 30 minutes ago, Martelè said: Achievements føles ikke fortjent om jeg spiller på Easy Man får Achievements om man logger inn på Steam eller åpner et spill i bakgrunnen... Det fungerer ikke like godt som motivasjon for alle. Men jeg forstår poenget ditt. 1
Martelè Skrevet 21 timer siden Skrevet 21 timer siden tommyb skrev (1 time siden): Man får Achievements om man logger inn på Steam eller åpner et spill i bakgrunnen... Det fungerer ikke like godt som motivasjon for alle. Men jeg forstår poenget ditt. Du forsto nok ikke poenget mitt 1
svenka Skrevet 12 timer siden Skrevet 12 timer siden BadCat skrev (På 7.8.2025 den 19.33): Det var ikke det de sa i spillehallen i 1983. Det betydde alt og man måtte være god før man ble med. Ah, spillehaller 🥰 https://www.facebook.com/share/v/1Dy4CXAJkn/?mibextid=wwXIfr
Boing_80 Skrevet 12 timer siden Skrevet 12 timer siden (endret) Camlon skrev (På 7.8.2025 den 21.12): Selvfølgelig vil folk spille på normal og ikke easy. Normal er nivået for normale og det er de færreste som vil innrømme at de er under normalt flinke. Så konklusjonen er feil. Folk vil sette ned nivået, men bare hvis de kan gjøre det uten å miste selvtillit. Hvis de mister selvtilliten av å sette ned vanskelighetsgraden på et single player spill, så sier det mye om disse personene. Filosofien bak soulsborne sjangeren er tydelig og hentet fra østlig tankesett. Døden er bare en overgang til noe annet. Ingenting er fiasko slikt sett, bare mange nye muligheter til å velge annerledes. Japanerne kan dette mye bedre enn mange andre. Spillere som ikke takler det kan ikke bli sinte på utviklerne fordi de gir muligheter til ulike vanskelighetsgrader. For hvem med vettet i behold vil si at disse karakterene er modne og ansvarlige? Det er alltids en sjanse for at ting er regisserte, men hvis ikke så er det rimelig leit. Det er aldri gøy å tape, men hvert tap er et skritt nærmere seier om man vil ta med seg lærdommen og lære av den nye kunnskapen. Endret 12 timer siden av Boing_80 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå