^fmj Skrevet onsdag kl 11:40 Skrevet onsdag kl 11:40 Tilkoblet PC med kabel kobler fra og kobler til i en evig loop. Tilkoblingen holder lenge nok til at jeg får opp påloggingsskjermen til routeren. Det samme gjelder om man prøver WiFi. Har prøvd med annen PC og kabel, vanlig reset, 30/30/30 reset, statisk IP. Kabler og PCer fungerer med annen enhet.
toralfb Skrevet onsdag kl 11:50 Skrevet onsdag kl 11:50 Sett statisk IP på pcen, og se om det blir mer stabilt / om du kan logge inn og laste opp programvare på nytt?
agvg Skrevet onsdag kl 12:21 Skrevet onsdag kl 12:21 (endret) Samme problemet hvis du ikke har koblet til noe annet enn strømkabelen? Endret onsdag kl 12:22 av agvg
ca119 Skrevet onsdag kl 13:49 Skrevet onsdag kl 13:49 Moden for utskifting HM, KANSKJE STRØMFORSKYNINGEN HAR BLITT DÅRLIG!!! (Hatt problemer med SAT-boksene + Dreamboxen (crashed ofte), kjøpte ny Power og da var de stabil igjen).
^fmj Skrevet onsdag kl 13:54 Forfatter Skrevet onsdag kl 13:54 agvg skrev (1 time siden): Samme problemet hvis du ikke har koblet til noe annet enn strømkabelen? Ja, WiFi uten noe tilkoblet er helt likt. mobile999 skrev (2 timer siden): Da må du forsøke en en flash (tftp?). Jeg er ikke så bevandret i slikt, er det mulig når man ikke får stabil forbindelse? Har prøvd PuTTY og SSH for lenge siden, men det ser ut som at det må slås på og når jeg ikke kommer meg inn i menyen er jeg like langt.
Uderzo Skrevet onsdag kl 14:15 Skrevet onsdag kl 14:15 (endret) Routeren er 10 år gammel og utdatert, så jeg ville ikke brukt tid på å feilsøke den. Det er bedre å kjøpe en ny. Den er treg i forhold til dagens standarder og mottar sannsynligvis ikke lenger sikkerhetsoppdateringer. Edit: kan nevne en mulig erstatning som ligger omtrent i samme prissjiktet som din nåværende router. ASUS RT‑BE58U, en av de beste budsjett routeren som har wifi7. Da har du en ny, rask, sikker og fremtidsrettet router. På salg hos Komplett for øyeblikket. ASUS RT-BE58U router - Routere - Komplett.no Endret onsdag kl 14:50 av Uderzo 1
NULL Skrevet onsdag kl 16:31 Skrevet onsdag kl 16:31 2 hours ago, Uderzo said: Routeren er 10 år gammel og utdatert, så jeg ville ikke brukt tid på å feilsøke den. Det er bedre å kjøpe en ny. Den er treg i forhold til dagens standarder og mottar sannsynligvis ikke lenger sikkerhetsoppdateringer. Edit: kan nevne en mulig erstatning som ligger omtrent i samme prissjiktet som din nåværende router. ASUS RT‑BE58U, en av de beste budsjett routeren som har wifi7. Da har du en ny, rask, sikker og fremtidsrettet router. På salg hos Komplett for øyeblikket. ASUS RT-BE58U router - Routere - Komplett.no Vær obs på at dette er en dual-band WiFi 7-ruter. Mao. mangler 6GHz-støtte.
Uderzo Skrevet onsdag kl 16:48 Skrevet onsdag kl 16:48 NULL skrev (14 minutter siden): Vær obs på at dette er en dual-band WiFi 7-ruter. Mao. mangler 6GHz-støtte. Ja, det stemmer. Du må opp i pris for å få støtte for 6 GHz. Det var et budsjettvennlig forslag, men dessverre har den en liten svakhet når det gjelder fremtidssikkerhet
mobile999 Skrevet onsdag kl 23:52 Skrevet onsdag kl 23:52 ^fmj skrev (9 timer siden): Jeg er ikke så bevandret i slikt, er det mulig når man ikke får stabil forbindelse? Så vidt jeg har forstått foregår tftp flash tidlig i boot prosessen, dvs. muligheter for at det skjer før ustabiliteten oppstår.
NULL Skrevet torsdag kl 06:34 Skrevet torsdag kl 06:34 6 hours ago, mobile999 said: Så vidt jeg har forstått foregår tftp flash tidlig i boot prosessen, dvs. muligheter for at det skjer før ustabiliteten oppstår. TFTP er i utgangspunktet bare en enkel filoverføringsmetode, og benyttes i en del tilfeller for å laste ned firmware på bootloadernivå. Så det det evt. du snakker om, er vel en recovery-funksjon i bootloader der man laster over ny firmware som skal brukes. Det er ikke nødvendigvis TFTP som blir brukt på alle rutere.
NULL Skrevet torsdag kl 06:37 Skrevet torsdag kl 06:37 Hvis man vil teste om det evt. er et PSU-problem, vil mange ha strømforsyning til noe annet som er "komptaibelt nok for en test". Er får rutere som ikke bruker samme type plugg og 12V strømforsyning. PSU bør nok helst være 2A, men kan godt være at det for et slikt formål ville gått bra med 1.5A også. Som man ellers er inne på her - dette er en gammel ruter. Det har vel sannsynligvis ikke kommet oppdateringer på flere år.
NoBo Skrevet torsdag kl 09:10 Skrevet torsdag kl 09:10 Har du testet å PINGe ruteren fra PC, type «ping -t 192.168.1.1», for å se om ruteren er stabil på enkle ICMP Echo Request pakker? Fortrinnsvis fra PC med statisk IP-adresse i samme subnett som ruter. Testet med andre kabler, porter på ruteren? Hsr du testet full reset («reset to factory defaults») av ruteren?
^fmj Skrevet fredag kl 19:40 Forfatter Skrevet fredag kl 19:40 NoBo skrev (På 31.7.2025 den 11.10): Har du testet å PINGe ruteren fra PC, type «ping -t 192.168.1.1», for å se om ruteren er stabil på enkle ICMP Echo Request pakker? Fortrinnsvis fra PC med statisk IP-adresse i samme subnett som ruter. Testet med andre kabler, porter på ruteren? Hsr du testet full reset («reset to factory defaults») av ruteren? Ikke stabil med ping, prøvd ulike kabler, ulike PCer, alle portene, prøvd reset.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå