leticia Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden BadCat skrev (5 minutter siden): Å gråte på en fotballkamp er ikke en livsendrende handling. Timer eller dager senere har livet kommet sammen igjen. Å kansellere alle fremtidsplaner med partneren er livsendrende. Igjen er du ikke logisk. Du skriver at det er tullprat samtidig som du bekrefter det jeg skriver. Igjen ikke logisk. https://forum.kvinneguiden.no/topic/1530965-kvinner-tror-dere-at-dere-er-like-rasjonelle-som-menn Snakker du ut fra personlig erfaring her, at en kvinne har gjort det med deg? Folk gjør livsendrende handlinger hele tiden, både kvinner og menn. Mannen som tar opp for mye gjeld slik at han ender opp med gjeldsordning. Mannen som slår til en annen på byen, voldtar en kvinne, slik at han havner i fengsel. Mannen som råkjører i trafikken og havner i en ulykke, menn som er tøffe på sjøen og ikke skal ha på seg redningsvest. Hvor er tankegangen / logikken hen? Nei, jeg bekrefter ikke det du skriver. Jeg mener det er tull, en fordom rett og slett. Hvorfor er det f.eks vist at kvinner er bedre ledere enn menn hvis kvinner er så lite logiske? Man kommer ikke langt hvis man er en følelsesstyrt ulogisk leder. 3
Theo343 Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden (endret) Jeg tenker at det aller meste er individuelt. Man finner det meste positive og negative blant begge kjønn. Selv om noen kjønn helt sikkert er overrepresentert i noen kategorier, på begge sider. Quote Man kommer ikke langt hvis man er en følelsesstyrt ulogisk leder. Egentlig enig og uenig på samme tid. Jeg har selv opplevd mange ledere som er ekstreme manipulatorer og tar beslutninger baser på hva de selv føler om en ansatt, selv om det ikke er tilfelle. Men disse lederne er også meget flinke til å holde på posisjonen de innehar. De smisker med de rette, sparker nedover og styrer mange narrativer også på vegne av ansatte i lukkede rom. Man kan kanskje si at disse er følelseskalde, kalkulerende og manipulative individer som faller innunder noen kjente kategorier. Men jeg opplever også at de er ekstremt følelses styrt og de kan av og til sprekke og få noen helt irrasjonelle merkelige utblåsninger og reaksjoner. Ser dette ofte hos det jeg kaller "maktmennesker". Men tilbake til topic... kremt. Endret 7 timer siden av Theo343
Daisy 🌸 Skrevet 7 timer siden Forfatter Skrevet 7 timer siden Nasjonalisten skrev (7 minutter siden): Det var tider hvor kvinner var langt mer frempå og tydelige enn nå, ikke med å be folk på date, men ved å gjøre det åpenbart at de liker en kar, det virker som at dette nesten aldri skjer nå, men i tillegg til det tar ikke menn initiativ, i stor grad pga ''creep''- stempelet menn får nå, som også er noe nytt. Jeg minnes på Gillette reklamen ''the best a man can be'', herregud. 🤣 Så nå har vi BÅDE kvinner OG menn som er mindre frampå. I tillegg til det så virker det som at kvinner setter terskelen for å gi en mann en sjanse enda høyere. Takk for svar! Jeg følte tråden var sklidd ut helt nå, men setter pris på de svarene som kommer etter hvert. Den analysen du kommer med på slutten der, det er nøyaktig som den opplevelsen jeg også sitter med. Man fremmedgjør kjønnene overfor hverandre. Senest på denne siden ser vi at ‘kvinner er lite logiske’, ‘du er misogynist’. I går gikk jeg tur og tenkte på dette med søsken av motsatt kjønn og mannlige rollemodeller. Begge deler er noe som det stadig blir mindre av i vårt samfunn. Kan det ha noe med saken å gjøre? Vokser man opp med en far og en bror som jeg gjorde, eller med flere søstre som min bror gjorde, så har man en helt annen verktøykasse enn han som vokste opp uten mannlige rollemodeller eller en søster, eller de jentene som vokste opp uten brødre og gutter i vennegjengen. Jeg trodde det var Gilette, the best a man can get? Jeg husker en gang jeg gikk i en klasse med bare jenter og vi hadde en mannlig lærer med relativt lett eller usynlig skjeggvekst. Som en del av underholdningen ble han en gang plassert på en stol og smørt inn med krem. Så var det en av jentene som gikk frem og forklarte at mange menn har nytte av barbermaskin, men noen menn har så kraftig skjeggvekst at det må sterkere midler til. Deretter kom en annen jente frem. Det var Jeanette, the best a man can get… ~ trodde jeg da ~ …som danset og sang og…vel, jeg stopper her. 1
Theo343 Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden (endret) Quote Jeg trodde det var Gilette, the best a man can get? Jeg husker en gang jeg gikk i en klasse med bare jenter og vi hadde en mannlig lærer med relativt lett eller usynlig skjeggvekst. Som en del av underholdningen ble han en gang plassert på en stol og smørt inn med krem. Så var det en av jentene som gikk frem og forklarte at mange menn har nytte av barbermaskin, men noen menn har så kraftig skjeggvekst at det må sterkere midler til. Deretter kom en annen jente frem. Det var Jeanette, the best a man can get… ~ trodde jeg da ~ …som danset og sang og…vel, jeg stopper her. 🤣 Endret 7 timer siden av Theo343
Daisy 🌸 Skrevet 7 timer siden Forfatter Skrevet 7 timer siden Theo343 skrev (24 minutter siden): Haha måtte le litt nå. For det var en tid i min ungdom hvor jeg var veldig utforskende og hadde noen i klassen på høyskole som var innenfor de religiøse kretser. Jeg var med de på flere "tilstelninger" på alt fra romerike til vestlandet og jeg må si.... jeg har sjeldent opplevd mer kinky og nesten litt "alt er greit" mennesker. Det sjokkerte meg litt egentlig for jeg trodde det var helt motsatt. Men jeg skal ikke gå i dybden på opplevelsene men japp, du har helt rett 😅 Jepp. Behøver sikkert ikke nevne det en gang, men Jeanette og co, fra innlegget over, var så klart kristne. Og så har du homoene som er de eneste som tør leke med kjønnsroller uten å måtte gå gjennom en sinnsyk sjekkliste for å ‘finne ut om motsatt kjønn også kan gjøre dette, og det dermed må lukes bort’, etc. 1
leticia Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden Daisy 🌸 skrev (57 minutter siden): Litt av et sjarmtroll, du Så du giftet deg altså rundt årtusenskiftet og likevel reiser du alene rundt i Europa. Hva blir det neste? At du har flyttet sammen med kjæresten din i løpet av de siste to årene? Synes jeg leser temmelig mange rare historier fra deg, som ikke helt henger sammen, og nå svarer du altså i en tråd myntet på menn, hvor du bruker deg selv og dine fire barn før du fylte 25, som argument mot statistikken. Dette blir bare for dumt og for kaotisk for meg. Unødvendig med persondebatt bare fordi du eventuelt ikke liker hva som skrives. Jeg giftet meg for 25 år siden , ble skilt for 8 år siden, og har vært samboer med min tidligere ektefelle i 3 år nå. Jeg reiser rundt i Europa alene selv om jeg har samboer, ikke noe galt i det. Hadde du reagert på en mann som reiste alene? Barna mine er voksne. Jeg bruker ikke meg selv som argument mot statistikken, jeg sier at alle er en del av statistikken, også jeg, og forteller hva som var normalt på det stedet jeg kommer fra. Altså at folk giftet seg da de var i 20 årene, og også fikk barn da. Jeg vet at det ikke er vanlig å ha så mange barn som 4 ved 25, de fleste får bare 2 eller 3 barn uansett... Hvis du ikke ønsker å ha meg i denne tråden, så respekterer jeg det, men det går da iallefall an holde seg saklig i det minste. 4
Duriello Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden leticia skrev (2 timer siden): Høres ut som du fremstiller dagens menn som rovdyr her 😵 Er vi ikke det da? 😉
leticia Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden Theo343 skrev (23 minutter siden): Jeg tenker at det aller meste er individuelt. Man finner det meste positive og negative blant begge kjønn. Selv om noen kjønn helt sikkert er overrepresentert i noen kategorier, på begge sider. I utgangspunktet enig. Selvstendig individ you know 😘 Theo343 skrev (26 minutter siden): Egentlig enig og uenig på samme tid. Jeg har selv opplevd mange ledere som er ekstreme manipulatorer og tar beslutninger baser på hva de selv føler om en ansatt, selv om det ikke er tilfelle. Men disse lederne er også meget flinke til å holde på posisjonen de innehar. De smisker med de rette, sparker nedover og styrer mange narrativer også på vegne av ansatte i lukkede rom. Man kan kanskje si at disse er følelseskalde, kalkulerende og manipulative individer som faller innunder noen kjente kategorier. Men jeg opplever også at de er ekstremt følelses styrt og de kan av og til sprekke og få noen helt irrasjonelle merkelige utblåsninger og reaksjoner. Ser dette ofte hos det jeg kaller "maktmennesker". Men du snakker her om hvordan de kan være mot ansatte. Jeg tenkte mest på hvordan de leverer økonomiske resultater. Men klart, man må normalt ha de ansatte med på laget for å komme i mål med best resultat 🙂 2
leticia Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden Duriello skrev (8 minutter siden): Er vi ikke det da? 😉 Nei, det syns jeg ikke. En liten andel kanskje, men de fleste greier å styre seg 😄 2
Daisy 🌸 Skrevet 7 timer siden Forfatter Skrevet 7 timer siden leticia skrev (5 minutter siden): Hvis du ikke ønsker å ha meg i denne tråden, så respekterer jeg det, men det går da iallefall an holde seg saklig i det minste. Det vet du at jeg ikke gjør, jeg henvendte meg til menn. Det sagt, du tjener som godt eksempel på hva jeg mener når du som kvinne tramper inn, du tar din tilstedeværelse her som den største selvfølgelighet, overkjører, durer i vei, kaller menn misogynister. Tråden handler tross alt i stor grad om kvinner tar over helt og som slenger slike karakteristikker. Vil du unngå at andre driver persondebatt? Unngå å begynne med persondebatt, ved å prate i vei om deg selv og bruke ditt eget liv som eksempel. Ingen av dine innlegg handler om sak, utover det ene hvor du spør hva jeg mener. Så er jeg heller ikke veldig fornøyd med de som lar seg rive med av avsporingene. De ber jo i stor grad om at kvinner skal fortsette å holde på sånn. Nåh. Dere får kose dere med hverandre fra nå av og så svarer jeg de som holder seg til tema. 1 1
sjamanen Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden I Norge har alle for dårlige tid ute på byen fordi alle går rundt med konstant angst for at de driver med noe de ikke har godt av samt at alkoholrusens profil tilsier en energitopp som må utnyttes før det er for sent. Det er så jævla krampaktig, drar man til utlandet tar folk seg bedre tid, døyver ikke skammen og angsten med sinnsyke mengder alkohol og fyrer ikke opp Jan Teigen på fest hver eneste gang. Er man som meg, som bruker tid og liker å være ute blant folk, så er det altfor sent når jeg først "kommer igang" og er klar for å snakke med damer, gjerne litt ut i de sene timer. Da har alle jentene dratt som heller ikke blir bedre enn av at vi er så innmari konsensusorienterte - det er ingen som tør å bli igjen hvis resten drar hjem. I tillegg er norske jenter etter min smak litt for redde for å være direkte, jeg kan godt finne på å ta initiativ, men setter også pris på når jenter tør å være direkte. Foruten dette har ti tusen fine ting å si om norske jenter forøvrig
leticia Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden Daisy 🌸 skrev (28 minutter siden): Det vet du at jeg ikke gjør, jeg henvendte meg til menn. Å henvende seg til menn er ikke det samme som "forbudt for kvinner å komme med innspill ". Daisy 🌸 skrev (30 minutter siden): Tråden handler tross alt i stor grad om kvinner tar over helt og som slenger slike karakteristikker. Ja hva handler tråden egentlig om? Ikke så lett å få tak i. Det endrer seg litt over tid alt etter hva du selv vil snakke om der og da. Du slenger karakteristikker selv ser jeg, når du svarer på @BadCat sitt innlegg hvor han skriver at kvinner ikke er logiske med å si at ikke alle kvinner er feminister / sosialister. Ja, jeg sa at når han skriver at kvinner ikke er logiske at dette er misogynistiske holdninger. Det mener jeg de er, men må kanskje ta en ny vurdering på den ser jeg 🥴 , for det er tydelig at det er store forskjeller innad blant kvinner også. 4
leticia Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden @Theo343 Takk for hyggelig samtale, vi snakkes sikkert i en annen tråd 😊 1
BadCat Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden Jeg bare ser for meg Hal 9000 synge Daisy, så går det fint. Ikke noe å hisse seg opp for.
leticia Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden BadCat skrev (7 minutter siden): Jeg bare ser for meg Hal 9000 synge Daisy, så går det fint. Ikke noe å hisse seg opp for. Bare som en avslutning til deg hva AI sier om logisk tenkning. "Nei, kvinner er ikke mindre logiske enn menn. Logikk er en evne som varierer fra individ til individ, uavhengig av kjønn. Studier har vist at det ikke er noen signifikante forskjeller i logisk tenkning mellom kjønnene. Selv om det finnes stereotypier om at menn er mer logiske og kvinner mer emosjonelle, er dette en forenkling som ikke stemmer med forskning. " Det er viktig å huske at: Logikk er en ferdighet: Individuelle forskjeller i logisk tenkning er ikke knyttet til kjønn, men heller til personlighet, erfaring og individuelle evner. Stereotypier er skadelige: Å påstå at kvinner er mindre logiske bidrar til å opprettholde negative stereotypier som kan hindre kvinner i å forfølge interesser og karrierer innenfor områder der logikk er viktig. Forskjeller finnes, men ikke på denne måten: Mens det kan være noen gjennomsnittlige forskjeller i hjernefunksjon og atferd mellom menn og kvinner, er det viktig å huske at disse forskjellene ikke utelukker at individer av begge kjønn kan utmerke seg i alle typer oppgaver, inkludert de som krever logisk tenkning. I stedet for å fokusere på kjønnsbaserte generaliseringer, er det bedre å anerkjenne at både menn og kvinner er i stand til å utvikle og bruke logisk tenkning, og at det er individuelle forskjeller som er viktigere enn kjønn. " 3
Daisy 🌸 Skrevet 5 timer siden Forfatter Skrevet 5 timer siden sjamanen skrev (1 time siden): I Norge har alle for dårlige tid ute på byen fordi alle går rundt med konstant angst for at de driver med noe de ikke har godt av samt at alkoholrusens profil tilsier en energitopp som må utnyttes før det er for sent. Det er så jævla krampaktig, drar man til utlandet tar folk seg bedre tid, døyver ikke skammen og angsten med sinnsyke mengder alkohol og fyrer ikke opp Jan Teigen på fest hver eneste gang. Er man som meg, som bruker tid og liker å være ute blant folk, så er det altfor sent når jeg først "kommer igang" og er klar for å snakke med damer, gjerne litt ut i de sene timer. Da har alle jentene dratt som heller ikke blir bedre enn av at vi er så innmari konsensusorienterte - det er ingen som tør å bli igjen hvis resten drar hjem. I tillegg er norske jenter etter min smak litt for redde for å være direkte, jeg kan godt finne på å ta initiativ, men setter også pris på når jenter tør å være direkte. Foruten dette har ti tusen fine ting å si om norske jenter forøvrig Takk for fint svar Alkohol har blitt nevnt ved flere anledninger her, som påvirkende faktor. Det virker som man treffer mennesker ute på byen og dansegulvet. Det i seg selv er jo noe litt annet enn en del som nærmest konsekvent sikter til en eller annen datingprofil på nettet, når de snakker om å møte noen. Det er mulig jeg burde ha tatt høyde for disse tingene og spurt hvor man treffer hverandre. Selv drikker jeg lite til ingenting, har aldri hatt en datingprofil på et nettsted, likevel har jeg vel blitt forsøkt sjekket opp omtrent…jeg aner ikke, men det har tidvis vært daglig, ukentlig, og i alle fall månedlig, og det skjer liksom rundt overalt, på gater og streder, biblioteket, sykehuset, butikken, etc. Og jeg kan ikke fordra det. Jeg har sett frem til å bli eldre sånn at jeg slipper å bli sjekket opp bare fordi man liker utseendet mitt. Blir helst kjent bak en skjerm. Vil helst være den som sjekker, ikke den som blir sjekket. Men det har nok mest å gjøre med det å bruke tid, bli kjent, ikke bare - BOOOM! - slå til slik at man er først ute. Har omsider blitt gammel nok, tror jeg, men det er rart med det. Jeg bestemte meg, sist jeg var ute en kveld, at nå er det lyst og varmt nok til å være ute hele natten. Og jeg er ikke den som er sjenert… …men så ble jeg dønn trøtt klokken ni 😌
Sjørøver Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden BadCat skrev (På 26.7.2025 den 14.06): Terskelen for at ei kvinne besøker en mann hun prater med på Internett er i dag mye høyere enn da. Hvorfor? BadCat skrev (På 26.7.2025 den 14.06): De fleste menn jeg kjenner tar aldri kontakt med kvinner, selv om de veldig gjerne ønsker kontakt. Jeg tror nok denen Tea-app fadesen kan vise hvorfor. 1
BadCat Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden 6 minutes ago, Sjørøver said: Hvorfor? Gratistjenester som gjorde at det var lett å komme i kontakt og opprette en relasjon, For eksempel SprayDate, hei.dagbladet.no, os så var det en tjeneste jeg ikke husker navnet på hvor man både kunne chatte og spille enkle spill. Quote SprayDate var en populær norsk datingtjeneste som ble lansert rundt årtusenskiftet, og var en av de første i sitt slag i Norge. Tjenesten oppnådde raskt stor popularitet og hadde over 60 000 medlemmer det første året, og over 230 000 medlemmer kort tid etter. Den ble drevet av Nettavisen og var lenge Norges største sosiale nettsted. SprayDate forsvant imidlertid fra markedet i 2006 på grunn av rettighetsproblemer etter at Spray ble kjøpt opp og forsvant ut av det norske markedet. SprayDate skilte seg ut ved å være en av de første sosiale nettstedene som tilbød en solid datingprofil for sine brukere. Det ble en suksess i Norge og ble brukt av mange som en måte å møte nye mennesker på nett. Tjenesten var også en av de første som lot brukerne oppdatere sine venner om hva de drev med og kommentere på andres aktiviteter.
kremt Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden Hva med Nettby, var ganske stort en periode. Men ble etterhvert drept av feisbukk. 1
BadCat Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden (endret) Jeg greide å få besøk av ei kvinne to helger på rad ved hjelp av Mumseby. Det var en som satt på andre sida av midtgangen i forelesningssalen og klikket på noe greier. Hva er det der, spurte jeg. Det er nettsamfunn om Bamsemums, svarte han. Endret 4 timer siden av BadCat 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå