Gå til innhold

Norge trenger et politisk parti som tar fornuftige og fordomsfrie og mindre naive grep om sentrale spørsmål

Anbefalte innlegg

Skrevet
14 hours ago, iMarius said:

Det største problemet vi kommer til å merke de neste 20-30 år, er nok alle de menneskene som er nødt til å flytte fra der de bor nå på grunn av klimaendringer. Denne forflytningen av folk vil hele verden merke, og det vil bli startet mange kriger på grunn av dette.

Det har vært klimaendringer i mange 100 tusener av år. I hele menneskets, og tidligere menneskearters tider. Vi bosetter oss der det er vann og mat. Det vil være vann og mat der det er mennesker nå, eller det vil forandre seg litt. Men hovedsaklig vil mennesker holde seg der det er vann og mat.

Det du fremviser over ligner på skremselspropaganda som tjener de som vil at folket skal bli undertrykt, utnyttet, og kontinuerlig rette seg etter denne dommedagskulten.

Folk fra andre deler av verden snakker meget mye sammen, og vet at det er vestlige deler av verden der de får gratis penger og bosted. Økonomiske insentiver står høyt i dag når det gjelder folkevandringer. 'klimaendringer' har nå, og i fremtiden ingenting med dette å gjøre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
On 7/20/2025 at 12:20 PM, iMarius said:

Pride:

Dette har tatt helt av. Hvis man ikke er "enig" i måten Pride får utfolde seg, er man nærmest en fiende mot den norske stat. Det som blir feil, er at skeive får diktere og nærmest misjonere ut hvordan vi må opptre, med mange politiske partiers velsignelse. 

For noe piss. Pride har på ingen måte så stor makt. Det er en overdrivelse av astronomisk skala.

For å svare på emnetittelen: Ja, det hadde vært digg med et politisk parti som var enig i alle mine egne hjertesaker. Det trur jeg de fleste synes.

Det er helt normalt å slite med å finne et parti som mener det samme som en selv. Man må bare velge de som er nærmest. For meg personlig er maksimum "enighet" kanskje 30-40%.

Endret av Skurupu
  • Liker 2
Skrevet
Selfuniverse skrev (21 timer siden):

Folk fra andre deler av verden snakker meget mye sammen, og vet at det er vestlige deler av verden der de får gratis penger og bosted. Økonomiske insentiver står høyt i dag når det gjelder folkevandringer. 'klimaendringer' har nå, og i fremtiden ingenting med dette å gjøre.

Å ikke se sammenhengen mellom tilgang til mat/vann og klima, vitner bare om mangelfull innsikt i årsakssammenhenger…

• Liker 2
Skrevet
39 minutes ago, Vokteren said:

Å ikke se sammenhengen mellom tilgang til mat/vann og klima, vitner bare om mangelfull innsikt i årsakssammenhenger…

Hvis du i denne sammenheng snakker om et politisk parti, så handler det jo bare om å sanke stemmer. Vi ser jo f.ex. at for den gule tomaten over dammen, var jo dette tydeligvis en valgstategi som gikk rett hjem hos mange velgere.

• Innsiktsfullt 2
Skrevet
On 7/26/2025 at 1:28 PM, Selfuniverse said:

Det har vært klimaendringer i mange 100 tusener av år. I hele menneskets, og tidligere menneskearters tider. Vi bosetter oss der det er vann og mat. Det vil være vann og mat der det er mennesker nå, eller det vil forandre seg litt. Men hovedsaklig vil mennesker holde seg der det er vann og mat.

Det du fremviser over ligner på skremselspropaganda som tjener de som vil at folket skal bli undertrykt, utnyttet, og kontinuerlig rette seg etter denne dommedagskulten.

Jeg tror nok du leser litt andre kilder enn meg. Jeg orker ikke å prøve å belære en som leser blogg-innlegg og forskning som ikke følger den vitenskapelige metode.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
1 hour ago, iMarius said:

Jeg orker ikke å prøve å belære en som leser blogg-innlegg

Hvordan stiller du deg til noen som leser forumposter?

1 hour ago, iMarius said:

og forskning som ikke følger den vitenskapelige metode.

Jeg har viet hele mitt liv til vitenskap, forskning og kunnskap. Og dogmaer er min erkefiende. Og de er det mange av. Og svært mange ganger flere som beskytter dem.

Skrevet (endret)
On 7/26/2025 at 1:28 PM, Selfuniverse said:

Folk fra andre deler av verden snakker meget mye sammen, og vet at det er vestlige deler av verden der de får gratis penger og bosted.

Informasjonsstrømmen er nok litt mer skjevfordelt enn som så. Det er nok de profesjonell menneskesmuglerne og "maskineriet" rundt disse som først og fremst bidrar til å tegne et urealistisk glansbilde av europeiske land overfor de som velger å selge alt de har for å bli smuglet over.

30 minutes ago, Selfuniverse said:

Jeg har viet hele mitt liv til vitenskap, forskning og kunnskap.

Kanskje du kunne utdype litt nærmere ?

Endret av geir__hk
quote fra 2 ulike poster...
  • Liker 2
Skrevet
29 minutes ago, geir__hk said:

Informasjonsstrømmen er nok litt mer skjevfordelt enn som så. Det er nok de profesjonell menneskesmuglerne og "maskineriet" rundt disse som først og fremst bidrar til å tegne et urealistisk glansbilde

Ja godt poeng. Men 'alle' har, eller kjenner noen, som har en smart telefon der de faktisk ser at folk har kommet frem til fremdeles politisk vrangstyrte England, der de blandt annet får luksushotell, eller cruiseskip opphold, med mat og lommepenger inkludert. Dette skjer nå, og har pågått over mange år, så enkel informasjon som det mest sannsynlig snakkes mye om, uten at jeg kan vite helt sikkert selvfølgelig. Men i tilfelle jeg tar feil, så har du en god forklaring som har den samme effekten.

34 minutes ago, geir__hk said:

Kanskje du kunne utdype litt nærmere ?

Jeg ser ingen hensikt i å fortelle om mitt liv her. Denne tråden og dette forumet handler ikke om meg. Og jeg vil ikke at det skal handle om meg. Posteren jeg svarte prøvde å sverte meg, i ett forsøk på å f.eks få andre til å ikke ta meg alvorlig. Slike utspill som ofte kommer mot meg og andre kan i ytterste konsekvens være alvorlig negativt for samfunnet i ett helhetlig perspektiv, derfor ville jeg bare si ifra at det var skivebom. Jeg er til tider ikke noen engel selv mot andre, men prøver alltid å forbedre meg.

Skrevet
54 minutes ago, Selfuniverse said:

Jeg ser ingen hensikt i å fortelle om mitt liv her. Denne tråden og dette forumet handler ikke om meg. Og jeg vil ikke at det skal handle om meg.

Ok, ser den. Tenkte bare siden du indikerte høyere utdannelse (antakelig relevant for trådens tema) så tenker jeg at det generelt gir et bedre grunnlag for diskusjonen hvis en samtalepart kjenner kunnskapsnivået til den andre - i beste fall slipper man blundere der man ender opp med en samtalepartner som oppfatter et utspill som en fornærmelse fordi man ikke helt vet hvilket nivå man skal lege samtalen på - ex. prater jeg med en fjortis eller en person med utenrikspolitisk erfaring? Det var iallefall grunnlaget for spørsmålet mitt.

• Liker 2
Skrevet
1 hour ago, SpecialForce said:

En del av de sentrale områdene som skaper utfordringer kan løses med en gradvis innfasing av direktedemokrati. La oss håpe det blir en realitet i fremtiden.

Da får man håpe at den aktuelle velgermassen ikke vil få samme utgangspunkt som maga-bevegelsen mhp. utdanning og tendens til ukritisk tiltrekking av propaganda.

• Liker 2
Skrevet
7 hours ago, SpecialForce said:

En del av de sentrale områdene som skaper utfordringer kan løses med en gradvis innfasing av direktedemokrati. La oss håpe det blir en realitet i fremtiden..

Tror ikke så mange utfordringer løses bedre med direktedemokrati, men det vil vertfall skape en del nye.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...