Mr.Duklain Skrevet 3. august Skrevet 3. august (endret) Det er ganske vanlig at folk hater hovedstaden sin og ser folkene som snobber, bare spør franskmenn om Paris. Men snur man på flisa, så synes hovedstadsfolk at de utenfor hovedstaden er noen skikkelige bondeknøller. Ingen av delene stemmer jo selvfølgelig ikke, og folk er forskjellige både de i og utenfor hovedstaden. Endret 3. august av Mr.Duklain 1 2
Vokteren Skrevet mandag kl 05:32 Forfatter Skrevet mandag kl 05:32 Litt flere fakta om ungdomskriminalitet: https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/to-av-ti-domfelte-barn-er-ikke-norske-statsborgere/17975722/ Dessverre er overskriften misvisende pga definisjonen av statsborgerskap og manglende informasjon om opprinnelig etnisitet.
Vokteren Skrevet mandag kl 07:18 Forfatter Skrevet mandag kl 07:18 Jeg handler tidvis i butikker med nærhet til ghettoene og reagerer spesielt på ett forhold. Hvorfor handler mange fremmedkulturelle fortsatt med kontanter ? Da snakker jeg ikke om småhandling, men handling for hele uken eller store volumer av en tilbudsvare. Beløp i tusenkroners-klassen betalt med krøllete sedler i forskjellige valører. Får de lønn eller trygd utbetalt i hundrelapper ? Må jeg konkludere med årsaken er en paralelløkonomi som går under skattemyndigheters radar og et resultat av svart økonomi, ran, prostitusjon eller narkohandel ? 1
Nukleosid Skrevet mandag kl 13:28 Skrevet mandag kl 13:28 Vokteren skrev (5 timer siden): Hvorfor handler mange fremmedkulturelle fortsatt med kontanter ? Det kan være noe så enkelt som skepsis mot statlige og regulerte private virksomheter. I mange av landene det er størst innvandring fra, er det store mengder korrupsjon, og det foregår veldig mye som ikke er helt etter boken i både statlige og private virksomheter. Tviler på at så mange har samme gode bankgaranti som vi har i Norge, slik at om banken går konkurs eller velger å stenge, så er pengene tapt for de rettmessige eierne. De er nok derfor vant til at "cash is king"; da har de et fysisk bevis på at pengene er deres, og ingen kan stikke av med de. Ran er selvsagt en faktor, men de føler nok en større kontroll over pengene om de har de kontant. Derfor har de nok bare holdt seg til det de er vant til, selv om de nå bruker norske, trygge banker. Det er nok heller ikke like vanlig å betale med kort i disse landene, så det kan være at selv om de har penger i banken, tar de ut kontanter til bruk til hverdags. Gamle vaner er vonde å vende. Norge har alltid vært langt fremme i bruk av bankkort, og det er ikke lenge siden det var mye mer vanlig å betale med kontanter enn kort, bare du dro litt lenger ned i Europa. Da har man også større kontroll over hvor mye penger man har brukt. Å dra kortet noen ganger om dagen, blir fort større summer enn man hadde trodd. Når det er sagt, er det sjelden jeg ser noen betale matvarehandelen med kontanter, selv om jeg bor i en såkalt "ghetto-del" av byen. 1 2
Populært innlegg Krig og fred Skrevet mandag kl 13:49 Populært innlegg Skrevet mandag kl 13:49 6 hours ago, Vokteren said: Jeg handler tidvis i butikker med nærhet til ghettoene og reagerer spesielt på ett forhold.Hvorfor handler mange fremmedkulturelle fortsatt med kontanter ? Virkelig, er vi så nevrotiske at vi "reagerer" på at folk bruker kontanter? 7 1 2
frohmage Skrevet 16 timer siden Skrevet 16 timer siden Det ser ut som at noen er mere utsatte på Grønland enn andre https://www.nrk.no/stor-oslo/beboere-og-organisasjoner-holder-markering-mot-tysk-hoyreradikalt-parti-pa-gronland-i-oslo-1.17529037 3
Neptun1 Skrevet 15 timer siden Skrevet 15 timer siden (endret) frohmage skrev (12 minutter siden): Det ser ut som at noen er mere utsatte på Grønland enn andre https://www.nrk.no/stor-oslo/beboere-og-organisasjoner-holder-markering-mot-tysk-hoyreradikalt-parti-pa-gronland-i-oslo-1.17529037 Ingen nyhet at ytterliggående sosialister og muslimer er imot ytringsfrihet. De støtter totalitære ideologier som er imot vestlige verdier. Grønland er ikke lengre norsk (i Norge heller). Klankulturer har overtatt. Hva gjør de i Vesten når de er i mot vestlige verdier? Endret 15 timer siden av Neptun1 1 1
Populært innlegg AtterEnBruker Skrevet 14 timer siden Populært innlegg Skrevet 14 timer siden Krig og fred skrev (På 11.8.2025 den 15.49): Virkelig, er vi så nevrotiske at vi "reagerer" på at folk bruker kontanter? Blir desverre et normalt stadium av "Immigration Derangement Syndrome". Man blir så høy på hat... eh, jeg mener skepsis mot innvandrere, at hjernen gradvis blir mer og mer aksepterende ovenfor autoritært tankesett. I en annen tråd hvor innvandring ble tatt opp, ble det uttrykt støtte over at FRP ønsker å installere ansiktsgjenkjennings-teknologi ved grensa. Føkkings ANSIKTSGJENKJENNINGS-TEKNOLOGI!!! Vi ser med gru på andre land som installerer dette, og hvordan den teknologien blir utnyttet på det groveste. Men folks hat og frykt for innvandrere er en så sterk drivkraft, at man etterhvert ser på slike autoritære midler som "nødvendige". Fordi tross alt, det skal jo kun brukes mot ulovlige innvandrere ikke sant? Kan umulig bli misbrukt, kan det? Jeg sier det rett ut; det er rett og slett ikke normalt å være så vanvittig opphengt i innvandrere og hva slags aktivitet innvandrere bedriver til enhver tid som det enkelte mennesker er. Det er rett og slett ikke normalt å være så frenetisk besatt av å lete med lupe over alt av feil, kriminalitet og mangler som innvandrere begår. Det er ikke normalt å være så besatt av det at man er villig til å brenne grunnleggende rettigheter som privatliv og beskyttelse fra regjeringen på bålet, bare man får gjort noe med disse innvandrere. Det er UNORMALT!!! Det er ikke noe rasjonelt eller fornuftig med å ha innvandrere så konstant på hjernen som det enkelte har. Åh, leste også at Grønland kastet fascistsøppel på huet og ræva ut. Bra! Ikke gi dem illusjonen av at de er velkomne her. Bryt denne løgnen og forestillingen om at deres tankesett er en likeverdig ideologi som kan debatteres i god tro. Ikke la "sentrister" gaslighte folk til å være imøtekommende med fascister. Fascistene kommer ikke til å gjengjelde tjenesten. Det ser vi både i historien og nå i sanntid. 9 1
Krig og fred Skrevet 14 timer siden Skrevet 14 timer siden 5 minutes ago, AtterEnBruker said: Åh, leste også at Grønland kastet fascistsøppel på huet og ræva ut. Bra! Ikke gi dem illusjonen av at de er velkomne her. Bryt denne løgnen og forestillingen om at deres tankesett er en likeverdig ideologi som kan debatteres i god tro. Ikke la "sentrister" gaslighte folk til å være imøtekommende med fascister. Fascistene kommer ikke til å gjengjelde tjenesten. Det ser vi både i historien og nå i sanntid. Hadde det vært opp til meg hadde jeg sendt ridende politi på de afd-politikerne. De er føkkings nazi-svin og jeg ønsker de (samt deres norske venner) alt vondt. 2 3
Jarmo Skrevet 14 timer siden Skrevet 14 timer siden Krig og fred skrev (På 11.8.2025 den 3:49 PM): Virkelig, er vi så nevrotiske at vi "reagerer" på at folk bruker kontanter? https://www.nrk.no/norge/milliarder-smuglet-ut-av-norge_-_-kommer-fra-kriminalitet-1.16597194 1
Vokteren Skrevet 13 timer siden Forfatter Skrevet 13 timer siden AtterEnBruker skrev (40 minutter siden): Blir desverre et normalt stadium av "Immigration Derangement Syndrome". Man blir så høy på hat... eh, jeg mener skepsis mot innvandrere, at hjernen gradvis blir mer og mer aksepterende ovenfor autoritært tankesett. I en annen tråd hvor innvandring ble tatt opp, ble det uttrykt støtte over at FRP ønsker å installere ansiktsgjenkjennings-teknologi ved grensa. Føkkings ANSIKTSGJENKJENNINGS-TEKNOLOGI!!! Vi ser med gru på andre land som installerer dette, og hvordan den teknologien blir utnyttet på det groveste. Men folks hat og frykt for innvandrere er en så sterk drivkraft, at man etterhvert ser på slike autoritære midler som "nødvendige". Fordi tross alt, det skal jo kun brukes mot ulovlige innvandrere ikke sant? Kan umulig bli misbrukt, kan det? Jeg sier det rett ut; det er rett og slett ikke normalt å være så vanvittig opphengt i innvandrere og hva slags aktivitet innvandrere bedriver til enhver tid som det enkelte mennesker er. Det er rett og slett ikke normalt å være så frenetisk besatt av å lete med lupe over alt av feil, kriminalitet og mangler som innvandrere begår. Det er ikke normalt å være så besatt av det at man er villig til å brenne grunnleggende rettigheter som privatliv og beskyttelse fra regjeringen på bålet, bare man får gjort noe med disse innvandrere. Det er UNORMALT!!! Det er ikke noe rasjonelt eller fornuftig med å ha innvandrere så konstant på hjernen som det enkelte har. Åh, leste også at Grønland kastet fascistsøppel på huet og ræva ut. Bra! Ikke gi dem illusjonen av at de er velkomne her. Bryt denne løgnen og forestillingen om at deres tankesett er en likeverdig ideologi som kan debatteres i god tro. Ikke la "sentrister" gaslighte folk til å være imøtekommende med fascister. Fascistene kommer ikke til å gjengjelde tjenesten. Det ser vi både i historien og nå i sanntid. Hva er det som gjødsler skepsisen og som ikke eksisterte for 30 år siden ? Skepsisen skyldes kun at enkelte grupper er unormalt overrepresentert i diverse kriminalstatistikker. Det er tydeligvis blitt normalt i enkelte miljøer å sette likhetstegn mellom å påpeke urett og direkte rasisme. 1
AtterEnBruker Skrevet 13 timer siden Skrevet 13 timer siden Vokteren skrev (12 minutter siden): Hva er det som gjødsler skepsisen og som ikke eksisterte for 30 år siden ? For 30 år siden var det 1995. Det var innvandrerskepsis så langt som på 80-tallet (kanskje lenger tilbake for alt jeg vet). Vokteren skrev (13 minutter siden): Skepsisen skyldes kun at enkelte grupper er unormalt overrepresentert i diverse kriminalstatistikker. Hvordan er den representasjonen i forhold til politietatens prioriteringer av rersursser på hvilke grupper? Men det er uansett ikke poenget. Poenget er ikke oppgitthet over innvandrere som begår kriminalitet i seg selv. Poenget er å være så besatt av det at man er villig til å akseptere mer og mer av overtramp av grunnleggende rettigheter. Som allerede nevnte ansiktsgjenkjennings-teknologien. En ting er hvis dette kommer fra en person som er direkte berørt av en kriminell handling begått av en innvandrer. Det er mer forståelig, men fremdeles galt. Det er flere ørten tråder om dette temaet nå. Absolutt alle foreslår nøyaktig det samme. Gi mer makt til politiet. Gi dem tillatelse til å være mer voldelige. Gi dem tillatelse til å bli enda mer voldelige. Gi dem mer rersurrser til våpen og overvåking. Forebygging av kriminalitet gjennom forbedring av omstendigheter og omgivelser? PFFF! Det er for pyser, vi trenger tøffe tiltak. For alt snakk om "nyanser" som de mest engasjerte innvandrings-"kritikere" etterlyser fra "venstresiden", er det overrasskende lite nyanser å spore. Vokteren skrev (21 minutter siden): Det er tydeligvis blitt normalt i enkelte miljøer å sette likhetstegn mellom å påpeke urett og direkte rasisme. Hva plager deg mest? Tanken på å kanskje bli kalt en rasist, eller muligheten for å miste rettighetene til privatliv? 2
Snikpellik Skrevet 12 timer siden Skrevet 12 timer siden Synes det er fint å se at lokalbefolkningen mobiliserer, og står opp for seg selv og hverandre med en motdemonstrasjon, og at de får støtte. Det er det fine med Norge. Når det kommer rasister som sier de vil kaste ut innbyggerne fra hjemmet og landet sitt skulle det egentlig bare mangle. Spesielt når det attpåtil kommer noen fra utlandet for å provosere. 1 1
Mr.Duklain Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden frohmage skrev (9 timer siden): Det ser ut som at noen er mere utsatte på Grønland enn andre https://www.nrk.no/stor-oslo/beboere-og-organisasjoner-holder-markering-mot-tysk-hoyreradikalt-parti-pa-gronland-i-oslo-1.17529037 Nå er jeg ikke noe noe tilhenger av hverken AfD eller ND. Samtidig synes jeg det er forkastelig at de må frykte for sin egen sikkerhet på Grønland Vi har ytringsfrihet og rett til å oppholde seg i det offentlige rom i Norge. Dette var en stor L for innbygerene på Grønland, som med sin måte å fremtre på egentlig bare har gitt AfD og ND enda et argument. Men bare så det er sagt vil jeg også gi kudos til moskeen på Grønland som inviterte til te. Nå vet jeg ikke hvorfor representanten fra AfD sa nei, kan jo bare være at de ikke hadde tid i programmet, men synes de kunne tatt seg tid.
Crooked Cracker Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden Et trist skue for demokrati og ytringsfrihet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå