Salvesen. Skrevet onsdag kl 09:13 Forfatter Skrevet onsdag kl 09:13 leticia skrev (9 minutter siden): Tvert om, det er stort sett rimeligere enn hoteller. Men ja, jeg foretrekker steder hvor man kan lage mat selv i leiligheten. tenkte mer på lokassjon og type. Her er mine 250 siste netter på hotel, det er snitt pris pr 10 natt: Ja det er noe økende, men ikke særlig drastisk. Dette er netter i fra 2017 til nå ca. Majoriteten av mine overnattinger, men ikke alle.
leticia Skrevet onsdag kl 09:23 Skrevet onsdag kl 09:23 Salvesen. skrev (2 minutter siden): tenkte mer på lokassjon og type. Her er mine 250 siste netter på hotel, det er snitt pris pr 10 natt: Ja det er noe økende, men ikke særlig drastisk. Dette er netter i fra 2017 til nå ca. Majoriteten av mine overnattinger, men ikke alle. Ja, jeg er "frankofil" 😄 Har funnet ut at leilighetshoteller passer meg best. Når jeg først reiser blir jeg en stund. Ellers betaler jeg sjelden mer enn 1000 kroner natta når det er snakk om "vanlige" hotell. Jeg tenkte ikke på at prisene på hotell var økende, men at det er store forskjeller når man reiser i høysesong, og når man reiser utenfor sesongen. Leilighetshotellene er kanskje litt mer tydelige på den trenden enn vanlige hotell, men man ser det også i Norge. Jeg skulle bestille en helg i Kristiansand i august, 5200 kroner ved Scandic dyreparken, gikk for Abra havn i stedet faktisk, de skulle "bare " ha 3900...
Salvesen. Skrevet onsdag kl 09:29 Forfatter Skrevet onsdag kl 09:29 leticia skrev (4 minutter siden): Ja, jeg er "frankofil" 😄 Har funnet ut at leilighetshoteller passer meg best. Når jeg først reiser blir jeg en stund. Ellers betaler jeg sjelden mer enn 1000 kroner natta når det er snakk om "vanlige" hotell. Jeg tenkte ikke på at prisene på hotell var økende, men at det er store forskjeller når man reiser i høysesong, og når man reiser utenfor sesongen. Leilighetshotellene er kanskje litt mer tydelige på den trenden enn vanlige hotell, men man ser det også i Norge. Jeg skulle bestille en helg i Kristiansand i august, 5200 kroner ved Scandic dyreparken, gikk for Abra havn i stedet faktisk, de skulle "bare " ha 3900... Ja sesong variasjon er vanlig, men det er ikke noe nytt. Bodde også på abra havn her for noen uker siden, klart billigste hotellet rundt KRS den dagen. Så det oppstår noen slike rariteter innimellom 1
Emsal Skrevet onsdag kl 09:48 Skrevet onsdag kl 09:48 Ikke nødvendigvis noe med dagens økonomi, men permisjon er ikke akkurat billig å ta heller, hvis man tjener mer enn (6*1g). Redusert lønn i 15 uker i tillegg til at man ikke får opptjent feriepenger. Har tapt rundt 56k på dette, før skatt. Hadde tapt litt mindre hvis jeg ikke hadde tatt 2 uker i forbindelse med fødsel, siden G regnes utifra første gang du tar permisjon. Så hvis G økes neste år og du tar resten av permisjonen da så får du ikke med økningen.
Salvesen. Skrevet onsdag kl 09:49 Forfatter Skrevet onsdag kl 09:49 Emsal skrev (1 minutt siden): Ikke nødvendigvis noe med dagens økonomi, men permisjon er ikke akkurat billig å ta heller, hvis man tjener mer enn (6*1g). Redusert lønn i 15 uker i tillegg til at man ikke får opptjent feriepenger. Har tapt rundt 56k på dette, før skatt. Hadde tapt litt mindre hvis jeg ikke hadde tatt 2 uker i forbindelse med fødsel, siden G regnes utifra første gang du tar permisjon. Så hvis G økes neste år og du tar resten av permisjonen da så får du ikke med økningen. Derfor tar man job hos noen som betaler vanlig lønn under pappaperm Dog ikke helt relevant heller, har vell aldri vært en bedre løsning på dette?
sedsberg Skrevet onsdag kl 10:12 Skrevet onsdag kl 10:12 Alltid lurt på dette med at folk TAR seg en jobb. Bare valser dere inn et sted og sier "Jeg skal ha jobb her!" eller noe? For ikke å snakke om da jeg var arbeidsledig og folk sa at "det er jo bare å TA seg en jobb!" Dette er mye av grunnen til at jeg har null sympati for rikinger som tjener 600k+ i året som klager og bærer seg over hvor dårlig råd de har. Ja da kan de bare følge sine egne råd og TA seg en bedre jobb! 2 1
Salvesen. Skrevet onsdag kl 10:32 Forfatter Skrevet onsdag kl 10:32 sedsberg skrev (19 minutter siden): Alltid lurt på dette med at folk TAR seg en jobb. Bare valser dere inn et sted og sier "Jeg skal ha jobb her!" eller noe? For ikke å snakke om da jeg var arbeidsledig og folk sa at "det er jo bare å TA seg en jobb!" Dette er mye av grunnen til at jeg har null sympati for rikinger som tjener 600k+ i året som klager og bærer seg over hvor dårlig råd de har. Ja da kan de bare følge sine egne råd og TA seg en bedre jobb! Du vet at Ingen blir påtvunget jobb? Du er selv ansvarlig for å akseptere jobben ved å signere kontrakten.. Klart noen sliter mer enn andre med å få jobb. Noen ganger selvforskyldt, andre ganger ikke.
sedsberg Skrevet onsdag kl 10:33 Skrevet onsdag kl 10:33 I følge folk flest er det 110% selvforskyldt. 2
Salvesen. Skrevet onsdag kl 10:43 Forfatter Skrevet onsdag kl 10:43 sedsberg skrev (9 minutter siden): I følge folk flest er det 110% selvforskyldt. Slik tenker iallefall ikke jeg:) Det kan være mange årsaker til at en sliter med å få jobb.
DrAlban3000 Skrevet onsdag kl 12:49 Skrevet onsdag kl 12:49 Salvesen. skrev (17 timer siden): og 2 av 3 har fått det likt eller bedre.. Som jo er poenget til tråden. Generelt sett, ikke grupperinger. Forøvrig postet og kommentert flere ganger Jeg tror du misforsto artikkelen noe, den henviser til at en større del av befolkningen har fått økonomiske utfordringer. Om denne brøken din er poenget til tråden er tråden herved debunked. 3
Salvesen. Skrevet onsdag kl 13:02 Forfatter Skrevet onsdag kl 13:02 DrAlban3000 skrev (10 minutter siden): Jeg tror du misforsto artikkelen noe, den henviser til at en større del av befolkningen har fått økonomiske utfordringer. Om denne brøken din er poenget til tråden er tråden herved debunked. Jeg tror du missforstår artikkelen. Det er en spørreundersøkelse der en av 3 sier(basert på følelser) at de har fått det verre mens de 2 av 3 andre sier de har det likt eller bedre. Dvs at majoriteten har det likt eller bedre, IE har majoriteten ikke fått det verre. Selv om noen har det. Men det har aldri vært spørsmålet. 1
herzeleid Skrevet onsdag kl 15:16 Skrevet onsdag kl 15:16 Salvesen. skrev (19 timer siden): og 2 av 3 har fått det likt eller bedre.. Som jo er poenget til tråden. Generelt sett, ikke grupperinger. Forøvrig postet og kommentert flere ganger Om du ser på grafene er andelen som har fått dårligere råd mer enn dobbelt så stor som de som har fått bedre. Ser en på den statistikken har vi dermed generelt sett fått dårligere råd, i sum har komme dårligere ut. Eller for å si det enkelt; ett skritt frem og to tilbake er fortsatt et skritt tilbake.
Salvesen. Skrevet onsdag kl 15:26 Forfatter Skrevet onsdag kl 15:26 herzeleid skrev (9 minutter siden): Om du ser på grafene er andelen som har fått dårligere råd mer enn dobbelt så stor som de som har fått bedre. Ser en på den statistikken har vi dermed generelt sett fått dårligere råd, i sum har komme dårligere ut. Eller for å si det enkelt; ett skritt frem og to tilbake er fortsatt et skritt tilbake. Men nå var det ikke snakk om å få det bedre, men dårligere.
Uderzo Skrevet onsdag kl 16:25 Skrevet onsdag kl 16:25 sedsberg skrev (6 timer siden): Alltid lurt på dette med at folk TAR seg en jobb. Bare valser dere inn et sted og sier "Jeg skal ha jobb her!" eller noe? For ikke å snakke om da jeg var arbeidsledig og folk sa at "det er jo bare å TA seg en jobb!" Dette er mye av grunnen til at jeg har null sympati for rikinger som tjener 600k+ i året som klager og bærer seg over hvor dårlig råd de har. Ja da kan de bare følge sine egne råd og TA seg en bedre jobb! 600k i året gjør deg ikke rik, det er godt under medianlønna i Norge. Å kalle det å være "rik" bommer ganske mye på virkeligheten. Jeg skjønner at det kan føles frustrerende når man sliter økonomisk eller står uten jobb, men det hjelper lite å peke ut andre og være bitter. Det fører sjelden til verken ny jobb eller bedre lønn.
ps5 Skrevet onsdag kl 16:49 Skrevet onsdag kl 16:49 6 hours ago, Salvesen. said: Derfor tar man job hos noen som betaler vanlig lønn under pappaperm Dog ikke helt relevant heller, har vell aldri vært en bedre løsning på dette? Man kan evt kombinere pappaperm med ferie, man har 3 år på å realisere permisjonen. Fin modell for de som betaler sin egen lønn.
Salvesen. Skrevet onsdag kl 17:00 Forfatter Skrevet onsdag kl 17:00 ps5 skrev (10 minutter siden): Man kan evt kombinere pappaperm med ferie, man har 3 år på å realisere permisjonen. Fin modell for de som betaler sin egen lønn. Ja mange løsninger, jobbet lenge med en(fantastisk kollega) som hadde langhelg i årevis😅
ps5 Skrevet onsdag kl 17:09 Skrevet onsdag kl 17:09 4 minutes ago, Salvesen. said: Ja mange løsninger, jobbet lenge med en(fantastisk kollega) som hadde langhelg i årevis😅 Norge er vel ikke akkurat kjent for lite gjennomføring av ovale helger sånn generelt. Ihvertfall om man skal bruke torsdags-trafikken som målestokk.
herzeleid Skrevet onsdag kl 17:31 Skrevet onsdag kl 17:31 Salvesen. skrev (2 timer siden): Men nå var det ikke snakk om å få det bedre, men dårligere. Nettopp, og om en på gruppenivå er en mye større gruppe som har fått det dårligere har ‘vi’ i sum fått det dårligere. 1
Salvesen. Skrevet onsdag kl 17:41 Forfatter Skrevet onsdag kl 17:41 herzeleid skrev (8 minutter siden): Nettopp, og om en på gruppenivå er en mye større gruppe som har fått det dårligere har ‘vi’ i sum fått det dårligere. Nei, minoriteten har fått det dårligere majoriteten likte eller bedre. Det er enkel matematikk og tatt opp flere ganger igjennom tråden. Dette er også en spørreundersøkelse basert på hva den spurte føler. Ikke tall og beregninger som tråden legger opp til. Ja, det er kjipt å være fattig. Spesielt når det går dårlig. Det er det ingen som diskuterer i mot. 1
herzeleid Skrevet onsdag kl 18:01 Skrevet onsdag kl 18:01 Salvesen. skrev (12 minutter siden): Nei, minoriteten har fått det dårligere majoriteten likte eller bedre. Det er enkel matematikk og tatt opp flere ganger igjennom tråden. Dette er også en spørreundersøkelse basert på hva den spurte føler. Ikke tall og beregninger som tråden legger opp til. Ja, det er kjipt å være fattig. Spesielt når det går dårlig. Det er det ingen som diskuterer i mot. Om spørsmålet er ‘har det blitt verre’ og det viser seg at det for en betydelig andel har blitt nettopp verre, mens det for mange færre har blitt bedre, så har det generelt blitt verre. Det er som du sier enkel matematikk, og jeg tror det kanskje blir enklere om en hever blikket litt og tenker på andre sammenhenger. Om en spør seg om overvekt har blitt et større problem/nordmenn er blitt mer overvektige, og statistikken viser at en betydelig andel er blitt mer overvektige mens en mye mindre andel har blitt mindre overvektige, så er svaret at problemet har økt og at befolkningen er blitt mer overvektige. 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå