Gå til innhold

Hvorfor tar så få norske kristne tydelig avstand fra massemyrderiene i Gaza?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Boing_80 skrev (12 minutter siden):

Jeg vet det, men fortell de som feiltolker de hellige tekstene med vilje.

Ikke bare feiltolker dem, men proever aa fremskynde dem.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Tussi skrev (På 12.7.2025 den 10.58):

Dette er ikke kristen teologi,  jeg har aldri hørt om det

kristen teologi varierer fælt fra kristen til kristen, mange kristne vil fortelle deg helt uten noen form for skam at jula er en kristen høytid, kristendommen har alltid vært en jævel til å assimilere andres tro å kultur, hva kristen teologi virkelig er på dette tidspunkt er vanskelig å si, men ukritisk støtte til israel er definitivt blitt en del av det til en viss grad. 

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet
23 minutes ago, Boing_80 said:

Og den samme logikken gjelder om palestinerne? Jeg sier ikke at du mener det, men ut fra svaret ditt kan det tenkes dithen for leseren.

Selvfølgelig. Palestinere er heller ikke hevet over realiteter. De terget noen som er større og mektigere, og uten tilstrekkelig hjelp vil de tape. Ingen nasjoner er villige til å stå opp mot Israel, ergo så får de fortsette. 

Den eneste måten å stoppe det på er å sette inn militærmakt. Og er du ikke villig til å la ditt lands unge dø for å forsvare disse palestinerne, så kan man like gjerne holde kjeft. Det du sier kan og vil bli brukt mot deg siden.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Det som er veldig rart oppi det her, er at det er den samme guden, de tror paa.

Joedene, ser paa Abraham som stamfaren deres og muslimene, gaar rundt bygningen hans, Kabaen i Mekka.

Israel, protesterte visst kraftig, naar unesco, fredet byen som Abraham, er gravlagt i, i Libanon.

Korriger meg gjerne, hvis det er noe som ikke stemmer her.

Endret av Karltorbj
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
1 hour ago, rozon said:

Selvfølgelig. Palestinere er heller ikke hevet over realiteter. De terget noen som er større og mektigere, og uten tilstrekkelig hjelp vil de tape. Ingen nasjoner er villige til å stå opp mot Israel, ergo så får de fortsette. 

Den eneste måten å stoppe det på er å sette inn militærmakt. Og er du ikke villig til å la ditt lands unge dø for å forsvare disse palestinerne, så kan man like gjerne holde kjeft. Det du sier kan og vil bli brukt mot deg siden.

Hva skal israelerne gjøre? Boykotte? Ingen bryr seg om at de boykotter. Faktisk vil stadig flere land boykotte israel.

• Liker 1
Skrevet (endret)
rozon skrev (15 timer siden):

Ekkelt å lese dette. Men heldigivis finnes de som står opp for de svake. Med din logikk så trenger ikke mobberen på en skole få konsekvenser fordi vedkommende jo er sterkere enn andre. Ekkel og forkastelig kommentar!

Endret av Boing_80
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
5 hours ago, rozon said:

Ingen nasjoner er villige til å stå opp mot Israel, ergo så får de fortsette. 

Haha.
Da har man fått dagens dårlige latter.
Det går med en del midler fra Iran, UAE, and og de andre gulfstatene. Muslimenes variant av avlat er litt annerledes, men den praktiseres.

Skrevet
4 hours ago, Imaginacíon said:

Hva skal israelerne gjøre? Boykotte? Ingen bryr seg om at de boykotter. Faktisk vil stadig flere land boykotte israel.

Vi boikotter Russland og Nord-Korea uten at de bryr seg nevneverdig.

4 hours ago, Boing_80 said:

Ekkelt å lese dette. Men heldigivis finnes de som står opp for de svake. Med din logikk så trenger ikke mobberen i på en skole få konsekvenser fordi vedkommende jo er sterkere enn andre. Ekkel og forkastelig kommentar!

Nei. Jeg sier mobbingen fortsetter fordi ingen stiller de som mobber til ansvar. Har mobbing fått noe konsekvenser for de som mobber?

De som står opp for de svake går til slutt lei eller kostnadene overgår den moralske verdien de setter. 

Ta Ukraina for eksempel. Vi har alle muligheter til å stoppe krigen, men risikoen for vår egen sikkerhet er større enn vi aksepterer. 

Du har et ekkelt og forkastelig profilbilde. Menneskesynet du presenterer med det representerer noe av det verste i mennesker og gjør meg kvalm.

• Liker 3
Skrevet
rozon skrev (14 timer siden):

Vi boikotter Russland og Nord-Korea uten at de bryr seg nevneverdig.

Nei. Jeg sier mobbingen fortsetter fordi ingen stiller de som mobber til ansvar. Har mobbing fått noe konsekvenser for de som mobber?

De som står opp for de svake går til slutt lei eller kostnadene overgår den moralske verdien de setter. 

Ta Ukraina for eksempel. Vi har alle muligheter til å stoppe krigen, men risikoen for vår egen sikkerhet er større enn vi aksepterer. 

Du har et ekkelt og forkastelig profilbilde. Menneskesynet du presenterer med det representerer noe av det verste i mennesker og gjør meg kvalm.

Jeg respekterer meningen din selv om jeg synes det du skriver er forbannet sprøyt.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...