Gå til innhold

Et perfekt spill har blitt enda bedre

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis noe teller et det om spillene er mer responsive, ikke så mye hvordan det ser ut.  Jo dårligere responstid, desto verre å få til noe i spillet. 

Skrevet

Om jeg forstår dette riktig.

De har økt oppløsningen fra 720p til 1440p, bruker kraften til å holde bildeflyten stabil på bakgrunnselementer og har nå hdr i docked modus?

Vet ikke helt om slike sammenlignings bilder som er i denne artikkelen kan vise dette så godt.

Skrevet
hydrosaus skrev:

Det er spinnvilt å kalle dette det beste mario spillet. Syntes det mangler litt sjel egentlig

Tenkte det samme. Jeg ville plassert dette omtrent midt på treet blant de gode Mario-spillene. Men samtidig er det vanskelig å ramse opp spesielt mange som er tydelig bedre. Mario 64 er den eneste tydelige kandidaten. Er selv mer svak for Paper Mario og flat mario foran 3D-spillene.
Skrevet
Gringorilla skrev:
hydrosaus skrev:

Det er spinnvilt å kalle dette det beste mario spillet. Syntes det mangler litt sjel egentlig

Tenkte det samme. Jeg ville plassert dette omtrent midt på treet blant de gode Mario-spillene. Men samtidig er det vanskelig å ramse opp spesielt mange som er tydelig bedre. Mario 64 er den eneste tydelige kandidaten. Er selv mer svak for Paper Mario og flat mario foran 3D-spillene.
64 og Galaxy troner over resten for meg.
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Super Mario 64 gjorde aldri det helt store for meg. Spennende med den 3. dimensjonen å boltre seg i, men jeg følte det var mange ting som manglet - blant annet sjarmen jeg husket fra tidligere Mario-spill (og ekorn- og froskedrakten++) - og det var alt for mye repetisjon.

Mario-spillene jeg alltid fant veien tilbake til var Super Mario Bros 3 til NES og Super Mario World til SNES. Unge meg ble helt fra seg når jeg endelig klarte siste banen i Star World...og hele verdenen endret farger fra vårlige til høstlige!

• Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)

Det er vaskebjørn og mårhund aka vaskebjørnhund, ikke ekorn. Førstnevnte er en halvbjørn og den siste er i hundefamilien. Verken mårdyr eller hund, men rett og slett en slektning av reven.

0*dVkQPjAQ3KikdM2A
hqdefault.jpg?sqp=-oaymwEmCOADEOgC8quKqQ

Endret av BadCat
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
BadCat skrev (11 minutter siden):

Det er vaskebjørn og mårhund aka vaskebjørnhund, ikke ekorn. Førstnevnte er en halvbjørn og den siste er i hundefamilien. Verken mårdyr eller hund, men rett og slett en slektning av reven.

0*dVkQPjAQ3KikdM2A
hqdefault.jpg?sqp=-oaymwEmCOADEOgC8quKqQ

Dette er det beste mario spillet, tett fulgt av 64!

• Hjerte 1
Skrevet

Når profesjonelle anmeldere sier et spill er "perfekt",
mener de virkelig at det er objektivt sett feilfritt? Eller er det subjektiv hyperbole?

Skrevet (endret)
28 minutes ago, Duriello said:

Dette er det beste mario spillet, tett fulgt av 64!

For 30 år siden kanskje. Da folk var naive og det ikke var så mye tech.

In speedrunning, "tech" generally refers to techniques, strategies, or glitches used to optimize gameplay and achieve faster completion times. This can include exploiting game mechanics, utilizing precise inputs, or employing specific sequences of actions. It's a core part of the speedrunning community, where runners constantly seek new and more efficient ways to play games. 

Som årene går blir spillene mer og mer som ei skrutvinge mot hodet.
image.png.0d80f39ed5dc1d4fc82e0a365af4c92b.png

Endret av BadCat
Skrevet (endret)
BadCat skrev (På 18.6.2025 den 15.19):

De forskjellene var ikke så nøye for en som gikk i 3. klasse den gangen - jeg bare koste meg med spillet. :)

Endret av PaladinNO
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)
On 6/20/2025 at 9:36 PM, PaladinNO said:

De forskjellene var ikke så nøye for en som gikk i 3. klasse den gangen - jeg bare koste meg med spillet. :)

image.png.615104163af76d7e6d93cbc2453c2196.png

"Far, far, hva betyr Racoon? — Spør din mor!"
"Mor, mor, hva betyr Racoon?" — Spør din lærer!
"Lærer, lærer, hva betyr Racoon?"

Endret av BadCat

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...