Lyncs Skrevet 10. juni Skrevet 10. juni Hvordan kan de selge dette kameraet til en brøkdel av normal utsalgspris? Er dette et reelt tilbud eller kan man vente seg en overaskelse?
Aetius Skrevet 10. juni Skrevet 10. juni 33 minutes ago, Lyncs said: Hvordan kan de selge dette kameraet til en brøkdel av normal utsalgspris? Er dette et reelt tilbud eller kan man vente seg en overaskelse? Lukter svindel lang vei. 1
Shirmah Skrevet 10. juni Skrevet 10. juni Det er garantert fake/svindel. Prisen ligger langt under produksjonskostnaden på en ekte X100VI.
MailMan13 Skrevet 10. juni Skrevet 10. juni Disse er bare rimelige web-/mobilkamera pakket inn som et "ordentlig" kompaktkamera. Ikke betal mer enn et par hundrelapper.
NorsknRev Skrevet 10. juni Skrevet 10. juni 70% avslag er alltid svindel. Hilsen en med en kone som er mye på Instagram...
obygda Skrevet 10. juni Skrevet 10. juni NorsknRev skrev (6 minutter siden): 70% avslag er alltid svindel. Hilsen en med en kone som er mye på Instagram... Fant du konen på Instagram og føler deg lurt...?? 1
joandreas Skrevet 10. juni Skrevet 10. juni elektronikk kjøper man bare fra norske nettbutikker. aliekspress er ganske håpløse å få penger i retur fra.
obygda Skrevet 10. juni Skrevet 10. juni joandreas skrev (9 minutter siden): elektronikk kjøper man bare fra norske nettbutikker. aliekspress er ganske håpløse å få penger i retur fra. Mja..det er mye elektronikk man ikke får tak i Norge. På mange måter er Norge et u-land mhp utvalg på elektronikk..litt det samme som utvalg av matvarer
NorsknRev Skrevet 10. juni Skrevet 10. juni (endret) obygda skrev (3 timer siden): Fant du konen på Instagram og føler deg lurt...?? For å være alvorlig: feeden i sosiale medier innholder mye reklame for fake-produkter og fake-butikker. Hvis nettadressen inneholder "online" så er det det første faresignalet. Rabatter på 60-80 % er et annet faresignal. Domenet ".shop" gjør meg også mistenksom. Jeg kan ta feil, men det er aldri dumt å kjenne på magefølelsen. Endret 10. juni av NorsknRev
Thor. Skrevet 10. juni Skrevet 10. juni "Butikken" som selger varen på Aliexpress er under 2 uker gammel og uten tilbakemeldinger, styr unna! https://www.aliexpress.com/store/1104901093/pages/feedback.html?spm=a2g0o.store_pc_home.pcShopHead_2012781361363.2&sortType=bestmatch_sort 1
Føniks Skrevet 10. juni Skrevet 10. juni NorsknRev skrev (3 timer siden): 70% avslag er alltid svindel. Hilsen en med en kone som er mye på Instagram... Nei, det er ikke riktig. Det er ofte salg på legitime norske butikker som gir avslag på 70% eller mer.
joandreas Skrevet 10. juni Skrevet 10. juni (endret) obygda skrev (2 timer siden): Mja..det er mye elektronikk man ikke får tak i Norge. På mange måter er Norge et u-land mhp utvalg på elektronikk..litt det samme som utvalg av matvarer aliexpress har samme problem som facebook marketplace har med holde dårlige selgere unna. mye av det på temu/aliexpress er bare kopivarer med tilsvarende kvalitet. De er som ebay og finn der enkelte selgere er å holde seg unna. Endret 10. juni av joandreas
obygda Skrevet 10. juni Skrevet 10. juni joandreas skrev (7 minutter siden): aliexpress har samme problem som facebook marketplace har med holde dårlige selgere unna. mye av det på temu/aliexpress er bare kopivarer med tilsvarende kvalitet. De er som ebay og finn der enkelte selgere er å holde seg unna. Min erfaring er at dersom man leser review før man kjøper noe - så får man det man betaler for. Eneste problemet jeg ser med aliexpress er at de ikke klarer å håndtere den norske tollen på en korrekt måte i alle tilfeller. Å måtte betale dobbel moms er ikke uvanlig dessverre. Ellers ser produktene der helt ok og kan på ingen måte sammenlignes med husmorshoppen Temu.
obygda Skrevet 10. juni Skrevet 10. juni NorsknRev skrev (25 minutter siden): For å være alvorlig: feeden i sosiale medier innholder mye reklame for fake-produkter og fake-butikker. Hvis nettadressen inneholder "online" så er det det første faresignalet. Rabatter på 60-80 % er et annet faresignal. Domenet ".shop" gjør meg også mistenksom. Jeg kan ta feil, men det er aldri dumt å kjenne på magefølelsen. Har ikke erfaring fra sosiale medier - men jeg har handlet en del på ali.
Aetius Skrevet 10. juni Skrevet 10. juni Siste modell X100 - et kamera det lenge var venteliste på, og som til tider gikk for høyere sum brukt enn nytt - blir ALDRI solgt for den summen der. Ikke før det for lengst er avlegs. Dette er svindel. Ferdig snakka. Jeg har kontakter i Fujifilm og har til tider fått kjøpe overhalte demomodeller til vennepris, men selv da har det ikke vært så billig som dette. Ikke faen om dette er ekte. 2
Simen1 Skrevet 10. juni Skrevet 10. juni (endret) De har også Geforce RTX 5090 32GB på lager til 7654,321 kr... Jadda.. 🤡 .. og sikkert 100 TB minnepinner til en hundrelapp. _________________ Hvorfor får man ikke stoppet og sperret sånne svindlere pronto? Blokkere nettsidene ved grensa og sette de på svarteliste i resten av den siviliserte verden, samt blokkere betalingsforsøk. Etterlyse de via interpool og ta opp saken med den kinesiske ambasaden? Endret 11. juni av Simen1 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå