Gå til innhold

Kommentar: Jeg velger meg Xbox

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Xbox er kult det. Men Microsoft aner ikke hva de driver med. De er mest opptatt av å ødelegge spillbransjen med abonnementsmodeller som degraderer verdien av spill og potensielt vil gi oss dårligere spill i fremtiden.
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet

Bra artikkel!

Jeg valgte også Xbox denne generasjonen. Elsket min Xbox 360 da den var ny, men gikk over til Playstation 4. At det ble Xbox nå var en tilfeldighet. Series S kostet 2800 på Elkjøp, så jeg tenkte hvorfor ikke? Senere oppgraderte jeg til X, og savnet etter å gå tilbake til Playstation glimrer med sitt fravær. Spesielt når spillene som jeg elsket der glimrer med sitt fravær.

Jeg tror annenhver konsoll per generasjon er veien å gå. Det har jeg gjort siden PS2, og det kommer jeg til å fortsette med.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet
...... skrev (12 minutter siden):

Bra artikkel!

Jeg valgte også Xbox denne generasjonen. Elsket min Xbox 360 da den var ny, men gikk over til Playstation 4. At det ble Xbox nå var en tilfeldighet. Series S kostet 2800 på Elkjøp, så jeg tenkte hvorfor ikke? Senere oppgraderte jeg til X, og savnet etter å gå tilbake til Playstation glimrer med sitt fravær. Spesielt når spillene som jeg elsket der glimrer med sitt fravær.

Jeg tror annenhver konsoll per generasjon er veien å gå. Det har jeg gjort siden PS2, og det kommer jeg til å fortsette med.

Oh yes! Jeg velger som regel konsoll etter et år eller to på markedet. Denne gangen var jeg litt raskere på avtrekkeren pga Series S. Noen her hevder at abonnementstjenesterødelegger spillmarkedet. Jeg er derimot overbevist om at fanboyism er det verste for bransjen. PS5 har objektivt sett levert temmelig få spill denne generasjonen og PS+ er ikke i nærheten av Gamepass når det kommer til innhold. Subjektivt så ser jeg at det finnes gode grunner for å velge Playstation. Det er noen spill der jeg også savner. Demon Souls og Bloodborne f.eks. Et nytt The Last Of Us hadde også gjort at det hadde rykket ekstra i kredittkortet. Nintendo har priset seg helt ut. Akkurat nå føles Switch 2 bare som hånlig fanmelking fra Nintendo sin side. 

Som du sier så gjør man smarte valg ved å sitte litt på gjerdet og veie mulighetene. Har man Bill Gates penger (som det ser ut som noen tror jeg har...) så kan man jo bare kjøpe alt og spille hvert spill til man er passe mett. Det er vel det beste for hver enkelt spiller og hele bransjen; bare vær rik.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Den første Xbox konsollen som ble lansert noensinne kjøpte jeg ved ren tilfeldighet. Jeg var innom en Telenor-butikk på Stovner Senter i 2002 og skulle egentlig kjøpe en Nokia mobiltelefon. Der så jeg konsollen bli solgt til en lav pris, tror det var fordi de ikke solgt den. Fikk kjøpt den billig og fikk med noen ekstra spill i prisen. Jeg fikk selvsagt med Halo og ble helfrelst med en gang. Artig konsoll.
  • Liker 3
Skrevet
Boing_80 skrev (1 minutt siden):

Den første Xbox konsollen som ble lansert noensinne kjøpte jeg ved ren tilfeldighet. Jeg var innom en Telenor-butikk på Stovner Senter i 2002 og skulle egentlig kjøpe en Nokia mobiltelefon. Der så jeg konsollen bli solgt til en lav pris, tror det var fordi de ikke solgt den. Fikk kjøpt den billig og fikk med noen ekstra spill i prisen. Jeg fikk selvsagt med Halo og ble helfrelst med en gang. Artig konsoll.

Samme opplevelsen hadde jeg med GameCube. Kjøpte den med Mario Kart Double Dash til...999 kr! Det ble en god vinter!

• Liker 4
Skrevet
JornHansen skrev (26 minutter siden):

Samme opplevelsen hadde jeg med GameCube. Kjøpte den med Mario Kart Double Dash til...999 kr! Det ble en god vinter!

GameCube gikk jeg glipp av. Jeg gikk egentlig av både  Commodore 64 og Amiga 500 fordi vi ikke hadde råd på den tiden. Har kjøpt retro utgavene, men "den" følelsen er fraværende.

Skrevet

Denne kjente eg meg igjen i. Fint med litt skryt til Xbox og. Mykje ufortjent hat og negativitet, ofte.. Har alle konsollene, men det eg bruker desidert mest tid på er Xbox-universet. Spesielt etter at ein ROG Ally kom i hus, då kunne eg spele vidare på det eg haldt med på konsollane og PC-en. Savegames fylgjer med meg heilt uproblematisk, og når eg kjøper spel får eg det stort sett tilgjengeleg både på konsoll og PC. 

• Liker 2
Skrevet

Artikkelforfatter innser det ikke selv, men han har skrevet en tekst som viser hvordan Game Pass egenhendig har devaluert folks verdivurdering av spill som kultur. Han reflekterer til og med selv rundt at han ikke lenger har betalingsvilje for spill, og anser ikke det som problematisk.

Denne kommentaren er bevis #1 for hvorfor Game Pass ødelegger spillindustrien slik Spotify har ødelagt musikkindustrien.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet

Har holdt meg primært til Xboksen siden de strålende 360 tidene, dessverre virker de ikke like på hugget lenger. Jeg savner egenart, innovasjon og mer selvsikkerhet fra de. De har dog den desidert beste kontrolleren ifølge meg og et bra bakoverkompabilitet-system.

Skrevet
Enig i det du skriver om gamepass og prisen på spill. Jeg har brukt det en stund på PC, og merker jeg har blitt godt vant til å kunne prøve en mengde spill uten å bruke så mye penger. Clair Obscur ble spilt gjennom, mens Doom og Oblivion remaster har jeg dillet litt med, blitt lei og lagt fra meg. Glad jeg slapp å bruke 7-800 kroner på de.
Skrevet

Hva koster egentlig gamepass? Jeg har aldri vurdert det, men du får det jo til å høres fint ut. En av grunnene til at jeg aldri har vurdert det er at barna kan ta over kontoene mine. 

Jeg kjøpte meg også xbox, men den ble aldri brukt utenom halo og forza. Og nå får jeg halo og forza på pc, så da slipper jeg konsollen. 

• Liker 1
Skrevet
Trexan skrev (8 timer siden):

Artikkelforfatter innser det ikke selv, men han har skrevet en tekst som viser hvordan Game Pass egenhendig har devaluert folks verdivurdering av spill som kultur. Han reflekterer til og med selv rundt at han ikke lenger har betalingsvilje for spill, og anser ikke det som problematisk.

Denne kommentaren er bevis #1 for hvorfor Game Pass ødelegger spillindustrien slik Spotify har ødelagt musikkindustrien.

Du gjør en dårlig sak når du begrunner så lite som du gjør. De fleste forbrukere vil si at det er mer god musikk enn før, takket være strømming. Det er lett å finne nytt og oppdage ting du ikke visste du likte. 

Må alle spill være så veldig kulturelle? Kan de ikke bare være underholdning? 

Skrevet
Trexan skrev (13 timer siden):

Jeg er ikke helt sikker på at vi kan sammenligne med Spotify. Jeg ville egentlig belyse dette i artikkelen også med da ville den fort havnet i kategorien «too long, didn’t read». Tiden vil vise om Gamepass er skadelig for industrien og det er ikke bare Gamepass som legger press på utviklere. Sony har måttet selge sine spill på PC fordi de selger ikke godt nok i forhold til utviklingsbudsjettene. Jeg har to tanker om dette som forbruker 1: Diverse early-access, DLC og en faktisk solid månedlig betaling som jeg gir for Gamepass gir antageligvis god inntjening for spillstudioene. 2: 1000 kroner for Mario Kart World er bare ren fan-melking fra Nintendo sin side. Det er en unødvendig høy pris for et spill og bør ikke oppfordres. 3. Jeg er konsument og spillentusiast, ikke aksjonær i noen av disse selskapene. Til syvende og sist bryr det meg lite om mitt Gamepass bruk gir bransjen mindre penger, det er antagelig mer enn nok å kutte fra lederlønninger til at vi fortsetter å få fantastiske spill.

• Liker 3
Skrevet
Ja det er ingenting feil med Xbox. Jeg kommer oftere over ihuga PS-fans enn Xbox fans av en eller annen grunn, og skjønner ikke helt greia. Jeg har ingen personlig preferanse utover at jeg faktisk har foretrukket Xbox-kontrollen over PS4 og bakover (PS5 har jeg faktisk ikke prøvd). Kunne like godt kjøpt den ene eller andre, og denne gangen ble det Xbox
  • Liker 1
Skrevet

Jeg skal ikke klage. Har både ps5 og xbox series s + en brukbar pc. Hadde series x før men solgte den da s en er genialt liten :)

Ps5 en blir mindre brukt nå. Blir vel og spille Death Stranding 2 på den. Artikkelen var ikke ille den.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...