Gå til innhold

Bør vi rett og slett stenge grensa til Sverige?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Socketlicker skrev (2 timer siden):

Med full kontroll over egne grenser kan vi stanse kriminelle før de kommer hit, og gjøre vårt eget land tryggere.

Det er forbløffende hvor iherdig mange kjemper imot grensekontroll og være proaktive mot grov, organisert kriminalitet i Norge.
Særlig en som Støre.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Neptun1 skrev (19 timer siden):

[…] men Sverige er ikke lenger Sverige,

Nuvel. 

Jeg ferierte i Sør-Sverige i fjor. På kryss og tvers av flere mindre plasser. Det så akkurat ut som Sverige den gang. Ble hverken ranet, truet, voldtatt eller på annet vis sjikanert. Flaks?

I midten av januar var jeg i Gøteborg. Det er kanskje ondskapens hovedstad i Europa for tiden? Eller? Nok en gang kunne jeg ferdes fritt. Både på dagtid og midt på natt. Testet ut den lokale trikken, og var ellers mye rundt. 

Ble jeg skutt? Knivdrept? Overraskende nok ... nei! Så jeg mange svensker ligge i blodpøler overalt? Nix. Nada. Men skuddvekslinger da? Det burde jeg vel ha hørt hele tiden? Dessverre ... 

Enten hadde hotellet mitt svært godt lydisolerte vinduer, eller så er Gøteborg faktisk ikke en krigssone. 🤷

• Liker 4
Skrevet
qualbeen skrev (2 minutter siden):

Nuvel. 

Jeg ferierte i Sør-Sverige i fjor. På kryss og tvers av flere mindre plasser. Det så akkurat ut som Sverige den gang. Ble hverken ranet, truet, voldtatt eller på annet vis sjikanert. Flaks?

I midten av januar var jeg i Gøteborg. Det er kanskje ondskapens hovedstad i Europa for tiden? Eller? Nok en gang kunne jeg ferdes fritt. Både på dagtid og midt på natt. Testet ut den lokale trikken, og var ellers mye rundt. 

Ble jeg skutt? Knivdrept? Overraskende nok ... nei! Så jeg mange svensker ligge i blodpøler overalt? Nix. Nada. Men skuddvekslinger da? Det burde jeg vel ha hørt hele tiden? Dessverre ... 

Enten hadde hotellet mitt svært godt lydisolerte vinduer, eller så er Gøteborg faktisk ikke en krigssone. 🤷

Koselige turer kan man fremdeles oppleve, men vi kan ikke lengre lukke øynene for utviklingen i Sverige eller det faktum at gjengkriminelle allerede er etablert i alle norske politidistrikt. Vi må ikke være bakoverlent hele tiden.
https://www.vg.no/nyheter/i/kwrwda/svenske-politikere-advarer-mot-gjengkriminalitet-en-krise

• Liker 1
Skrevet
5 hours ago, Socketlicker said:

Det er da helt problemfritt å kontrollere disse, det har vi klart hver gang passkontroll har vært gjeninnført opp igjennom. Disse småveiene har lite trafikk og vil derfor ikke kreve mye for å sikres. Og med moderne teknologi som kameraer, scannere, droner er det enkelt å kontrollere grensene, slik de fleste land i verden utenfor schengen klarer helt fint.

Hvordan skal droner overvåke grensen?

vær konkret.

Hvor mange droner tenker du? 100'000?

Hvordan skal de lades? 100'000 baser?

Hva skjer når en drone oppdager noe? Skal militæret rykke ut? Hvor langt unna er  posten de rykker ut fra? To timer, tre timer? Hvordan skal en grensekryssende holdes under oppsikt de to-tre timene det tar å rykke ut?

• Liker 2
Skrevet
5 hours ago, qualbeen said:

...

Må vel bare si meg enig.

tilbrakte nylig en helg i Gøteborg. Så ingen ubehageligheter hverken på dagtid eller på natten. Følte meg trygg 100% av tiden jeg var der.

Sverige er på ingen måte en krigssone eller et fortapt land.

Dere som skriver om "svenske tilstander". Når var dere i Sverige sist, og hva opplevde dere?

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)

Kriminaliteten i Sverige er stort sett innvandrer vs innvandrer, mens Medelsvensson blir spart. 

Og det er faktisk en del av problemet.

Store deler av Sverige er fremdeles trygt og fint, men så har man skapt en serie med parallelle enklaver hvor storsamfunnet sliter med å nå gjennom.  

Endret av VifteKopp
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Det er lett å sympatisere med ønsket om å stoppe den stadig mer normaliserte voldskriminaliteten. For to uker siden ble en håndgranat kastet inn på et soverom i sørlige Stockholm. En uskyldig mor fikk begge beina amputert, og datteren hennes i førskolealder fikk alvorlige brannskader som hun kan bære med seg resten av livet. Det var førstesidenyheter en formiddag. Et par dager senere ble tre gutter skutt i hodet i Uppsala.

Men å stenge en grense helt eller bygge et slags gjerde er først og fremst effektivt for å stoppe store grupper av mennesker, slik Finland har gjort rundt visse strekninger mot Russland eller Polen mot Hviterussland. Men de kriminelle svenskene som opererer i Norge er ganske få i antall. Imidlertid kan de forårsake mye skade.

Hvis det er noen trøst, er du ikke alene når det gjelder å importere barnesoldater. Danmark har lignende problemer. Tilsynelatende kan man tjene 500 000 kr for å myrde noen på den andre siden av Öresundsbroen, mens man bare får 100 000 kr i Sverige. Hvordan ser prislisten ut i Norge?

https://nyheder.tv2.dk/krimi/2024-08-09-lyssky-grupper-er-spaekket-med-jobopslag-om-lejemord-i-danmark

0aaa02cc-2603-4e6a-a220-b09b5fcdadeb.jpg

ab435284-fb74-4e28-a08d-cb55471121a2.jpg

Endret av Bastu

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...