Jonas83_ Skrevet 25. april Skrevet 25. april Kjøper en brukt elbil som fortsatt har litt av nybilgaranti igjen. Bilen er snart 5 år gammel og har relativt lav KM (30000 km). Bilen kommer med NBF tilstandsrapport (som jeg fikk fra forhandleren) som viser at bilen er feilfri. Lurte på om det var lurt med NAF test likevel?
toralfb Skrevet 25. april Skrevet 25. april Jonas83_ skrev (8 timer siden): Kjøper en brukt elbil som fortsatt har litt av nybilgaranti igjen. Bilen er snart 5 år gammel og har relativt lav KM (30000 km). Bilen kommer med NBF tilstandsrapport (som jeg fikk fra forhandleren) som viser at bilen er feilfri. Lurte på om det var lurt med NAF test likevel? Ved at bilen snart er 5 år kan det i noen tilfeller lønne seg med en garantiutløpstest. Men, må se på det som en forsikring, det er ikke sikkert du vil få noe nytte av en slik test - er alt ok så er det ikke noe å klage på. Det viktigste er at du som eier følger godt med på ting som " ikke virker". Jeg klaget på varmepumpen på en nyere elbil, mente den laget mer lyd enn før. Fikk beskjed flere ganger om at "alt ok". Men, jeg nevnte det hver gang bilen var hos forhandler, og til slutt så var svaret - delvis defekt kompressor, den byttes på garanti. Hadde jeg ikke nevnt det kan det være kompressor hadde fungert til bilen var 5 år - og da måtte jeg ta kostanden selv.
Trestein Skrevet 25. april Skrevet 25. april Husk at du også kan sjekke batteriet ved å kjøre bilen fra 100-50% og ta forbruk og gange med avstanden du har kjørt. Tallet du får da skal være 50% av bilens netto batterikapasitet. Resett målere når batteriet bikker fra 100-99 og les av verdier når den går fra 50-49% for høyest mulig nøyaktighet. Bilen må kjøres kontinuerlig under testen. Du ka sevfølgelig kjøre 80-30% også. Kjører du kortere kan samme beregning benyttes men gir lavere nøyaktighet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå