Gå til innhold

Jeg hater den norske innvandringspolitikken!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet
VifteKopp skrev (11 minutter siden):

Så du vil altså melde Norge ut av EØS. 

Hvorfor forsøker du å endre debatten til en ren EU/EØSdebatt ?
Er det for å fjerne fokuset fra dagens innvandrings og integreringsutfordringer og feie problemene under teppet ?

• Liker 2
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
4 minutes ago, VifteKopp said:

Jøje meg. Kan halve fengselsvesenet gå hjem? Altså rundt 1500 årsverk? 

Og jeg trodde ikke det først og fremst var øst-europeiske håndverkere som la beslag på morsmållærere.

Og så til slutt den berømte AI-guden, som skal frelse oss fra alle problemer. Når er det han kommer, egentlig? 

Personlig synes jeg enda flere burde gå hjem. Hvor mange trenger man for å holde en dør lukket liksom.

Du glemmer at flesteparten av innvandrerene ikke er fra Øst-Europa, selv om de står for den største blokken.

image.png.102422377ec6ed5c2820d2842a4a949a.png

Hvis disse ca 931000 innvandrerne tar med seg barna sine (221000) og reiser, så er vi omtrent 1.2 millioner færre her i landet. Av disse er flertallet ikke i arbeid, men mottar trygdehjelp eller utdanning eller andre kostnader for samfunnet. (Det er 519026 arbeidende innvandrere).

Tror enda det går bra jeg.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)
Neptun1 skrev (33 minutter siden):

OM det er behov for det - så fødes det flere barn i Norge. 
Det viser historien.

Nei, det er faktuelt feil. 

Så vidt jeg vet er det ikke eneste industralisert land som har falt under reproduksjonsraten på 2.1 som noensinne kommet seg over igjen og blitt der. 

Vokteren skrev (33 minutter siden):

Hvorfor forsøker du å endre debatten til en ren EU/EØSdebatt ?
Er det for å fjerne fokuset fra dagens innvandrings og integreringsutfordringer og feie problemene under teppet ?

Jeg forsøker bare å finne ut om du er for eller i mot EØS, og dermed for eller i mot fri arbeidsinnvandring fra disse landene.

Men siden du ikke makter å svare på helt enkle ja/nei-spørsmål, blir denne diskusjonen med deg rimelig meningsløs. 

rozon skrev (33 minutter siden):

Personlig synes jeg enda flere burde gå hjem. Hvor mange trenger man for å holde en dør lukket liksom.

Du glemmer at flesteparten av innvandrerene ikke er fra Øst-Europa, selv om de står for den største blokken.

image.png.102422377ec6ed5c2820d2842a4a949a.png

Hvis disse ca 931000 innvandrerne tar med seg barna sine (221000) og reiser, så er vi omtrent 1.2 millioner færre her i landet. Av disse er flertallet ikke i arbeid, men mottar trygdehjelp eller utdanning eller andre kostnader for samfunnet. (Det er 519026 arbeidende innvandrere).

Tror enda det går bra jeg.

Hvorfor blander du inn innvandrere fra land utenfor EØS, i en diskusjon om arbeidsinnvandring fra EØS? 

Endret av VifteKopp
  • Liker 1
Skrevet
VifteKopp skrev (3 timer siden):

Med andre ord besvarte du ikke spørsmålet.

Det er hundretusener av arbeidsinnvandrere i Norge som gjør alt fra å bygge hus og plukke jordbær til å betjene hotellresepsjoner og selge blomster. Hvis du kaster disse menneskene ut, må jobbene gjøres av nordmenn.

Hvor skal du finne hundretusener av arbeidsledige og arbeidsføre nordmenn?  

Det har jeg gjort, flerfoldige ganger.
Vi må dekke opp behovet selv i stedet for å henge og slenge (for dagpenger) samt forsvare verdens største offentlige sektor.

Øst-europeere forlater dessuten Norge nå på grunn av Jonas' pengepolitikk.
Asylinnvandring (som du betingelsesløst forsvarer) er fra kaosland i 3- verden. De er en utgift samt ødeleggende for trivsel og livskvalitet.

Les deg heller opp enn å poste slike kommentarer.

• Liker 4
Skrevet
Neptun1 skrev (5 timer siden):

Hvor har du hørt dette - Dagbladet eller landsmøte i AP?

- Hadde vi ikke drosjesjåfører og ansatte i fiskeindustrien før pakistanere med enveisbilletter ankom Norge?

Jo det hadde vi - og de snakket norsk og kunne veien.
Norske sjåfører matte faktisk avlegge kjentmannsprøve før de fikk drosjeløyve. I dag spør de deg om veien på kebabnorsk.

Som tidligere nevnt, ingen land er avhengig av innvandring. 
Naturlig nok er det en liten andel som gjør noe nyttig, det betyr ikke at nordmenn ikke kunne utført deres oppgaver - i stedet for å ligge på sofaen og heve ledighets -eller uføretrygd.

Norge var et av de hardest rammede land av svartedauen. 2/3 deler døde og omtrent alle lærde (som ofret seg for å hjelpe)
Kun ca. 150 000 overlevde (!!). Da så både Danmark og Sverige sitt snitt til å erobre norsk land.
Over 50% forlot Norge for Nord-Amerika på 1800 - og begynnelsen på 1900 tallet.
- hva skjedde, la de seg ned for å dø eller skrek etter analfabeter fra Midt-Østen og Afrika?
Nei, de produserte unger som aldri før og jobbet som besatt for å overleve.

Det som er levedyktig overlever.
Nå gjør vi det motsatte, slipper inn folk som bare river ned, snylter og ødelegger det som våre forfedre skapte. 
INGEN land er avhengig av innvandring. "Behovet" er skapt for kortsiktig profitt.
Venstresiden som får deres stemmer slik at de kan beholde makten. Velferdsprofitører som tjener milliarder av nordmenns skattekroner osv.

Herregud! Alle disse du snakker om betaler skatt.

• Liker 2
Skrevet
Boing_80 skrev (Akkurat nå):

Herregud! Alle disse du snakker om betaler skatt.

Kun de jeg har omtalt går i pluss.
Nice try.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)
Neptun1 skrev (1 time siden):

Det har jeg gjort, flerfoldige ganger.
Vi må dekke opp behovet selv i stedet for å henge og slenge (for dagpenger) samt forsvare verdens største offentlige sektor.

Nei, du har snakket løst om at det er mange svindlere på uføretrygd og at offentlig sektor er for stor, men du har ikke sagt hvor mange slike svindlere det er eller hvor i offentlig sektor du vil kutte. 

Husk at vi snakker om hundretusener av arbeidsplasser du må erstatte. 

Sitat

Asylinnvandring (som du betingelsesløst forsvarer) er fra kaosland i 3- verden. De er en utgift samt ødeleggende for trivsel og livskvalitet.

Hvor har jeg forsvart asyl-innvandring? Jeg har utelukkende snakket om arbeidsinnvandring.

Endret av VifteKopp
Skrevet

Det er ikke snakk om å sparke mange mennesker, og deretter slite med å dekke opp behovet på andre måter.

Behovet for stillinger i offentlig sektor og arbeidsinnvandring vil gå ned når vi har færre trangbodde og sårbare å forsørge.
Behovet for voldtektsmottak, trygdekontor, politi, sikkerhetsvakter osv. vil gå ned, så da ansetter man færre. Tilbud og etterspørsel. Folk vil velge andre karriærer etterhvert som vi ikke trenger så mange tolker og morsmålsopplæring.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Mannen med ljåen skrev (Akkurat nå):

Det er ikke snakk om å sparke mange mennesker, og deretter slite med å dekke opp behovet på andre måter.

Behovet for stillinger i offentlig sektor og arbeidsinnvandring vil gå ned når vi har færre trangbodde og sårbare å forsørge.
Behovet for voldtektsmottak, trygdekontor, politi, sikkerhetsvakter osv. vil gå ned, så da ansetter man færre. Tilbud og etterspørsel. Folk vil velge andre karriærer etterhvert som vi ikke trenger så mange tolker og morsmålsopplæring.

Polske håndverkere voldtar ikke så mange kvinner at de som jobber på mottakene kan begynne i bygg- og anlegg. 

Skrevet (endret)

Med redusert trygdeinnvandring vil vi klare oss med mindre bygningsmasse og dermed ha mindre behov for polske håndtverkere.

Vil du slippe inn asylsøkere for å opprettholde jobbene i voldtektsmottakene?
Hvis ikke, kan dette helsepersonellet gjøre andre oppgaver, som å redusere helsekøene for folk som ikke har blitt voldtatt. De trenger ikke bli snekkere. Det kunne vært mulig å få time hos fastlegen uten å vente halvannen måned.

Endret av Mannen med ljåen
  • Liker 1
Skrevet (endret)
Mannen med ljåen skrev (4 minutter siden):

Vi vil klare oss med mindre bygningsmasse og dermed ha mindre behov for polske håndtverkere.

Vil du slippe inn asylsøkere for å opprettholde jobbene i voldtektsmottakene?
Hvis ikke, kan dette helsepersonellet gjøre andre oppgaver, som å redusere helsekøene for folk som ikke har blitt voldtatt. De trenger ikke bli snekkere.

Hvorfor blander dere inn asylsøkere hele tiden?

Jeg har ikke nevnt asylsøkere en eneste gang. Vi snakker om arbeidsinnvandring

Og ja, du har rett i at presset på boligmarkedet vil gå ned hvis vi stenger grensene, men samtidig vil haugevis av bedrifter over hele landet gå konk når de ikke får tak i arbeidskraft, noe som vil få store negative økonomiske konsekvenser for landet, og i tur befolkningen.

Endret av VifteKopp
Skrevet

Du tar for gitt at ingen er i stand til å tilpasse seg, og at vi ikke klarer oss uten arbeidsinnvandring.
Hva så, om Wolt og Foodora ikke lengre får tak i slaver? Om ressursene var fordelt annerledes, ville nordmenn hatt tid til å lage mat selv.

Grunnen til at vi har flere arbeidsoppgaver enn hender er våre selvpåførte forpliktelser.
Kutter vi den ene typen innvandring, trenger vi heller ikke den andre.
Det vil fremdeles være mulig for kvalifisert arbeidskraft, for eksempel ved mangel på hjernekirurger. Men vi har nok av flere andre grupper.

• Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)

https://www.vg.no/nyheter/i/eMpA9l/gigantbeslag-i-tyrkia-tok-over-1-5-tonn-narkotika-fra-kriminelt-nettverk-med-forbindelser-til-norge-og-sverige

Kriminelle innvandrere som forer norsk ungdom med narkotika blir i løgnavisen VG omtalt som norsk mann fra Oppegård, nei dette er en kriminell ulovlig pakistanere eller noe som sporenstreks burde ha mistet sin tillatelse til å oppholde seg i Norge.

Edit, han er av tyrkisk opprinnelse. Sikkert påstått at er fra gaza eller noe, da får man det norske passet tilsendt i posten dagen etter.

Endret av freedomseeker
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet
Mannen med ljåen skrev (28 minutter siden):

Du tar for gitt at ingen er i stand til å tilpasse seg, og at vi ikke klarer oss uten arbeidsinnvandring.
Hva så, om Wolt og Foodora ikke lengre får tak i slaver? Om ressursene var fordelt annerledes, ville nordmenn hatt tid til å lage mat selv.

Vi hadde selvsagt klart oss, men den økonomiske aktiviteten ville blitt redusert, levestandarden ville blitt dårligere og veldig mange tjenester ville blitt svekket, og i noen tilfeller falt helt bort. 

Jeg skjønner ikke hvorfor noen har lyst til å skyte seg selv i foten på den måten. 

• Liker 2
Skrevet
VifteKopp skrev (4 minutter siden):

Vi hadde selvsagt klart oss, men den økonomiske aktiviteten ville blitt redusert, levestandarden ville blitt dårligere og veldig mange tjenester ville blitt svekket, og i noen tilfeller falt helt bort. 

Jeg skjønner ikke hvorfor noen har lyst til å skyte seg selv i foten på den måten. 

Produktiviteten hadde økt, noe som ville medført kronestyrkelse og økt velferd. Men ja, om du ville ha hamburgeren levert på døra klokken 9 om kvelden så ville det ha kostet adskillig mer.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
freedomseeker skrev (1 minutt siden):

Produktiviteten hadde økt, noe som ville medført kronestyrkelse og økt velferd. Men ja, om du ville ha hamburgeren levert på døra klokken 9 om kvelden så ville det ha kostet adskillig mer.

Produktiveten øker ikke hvis det ikke er noen som kan gjøre arbeidet. 

• Liker 2
Skrevet

Hva er "arbeidet"? Trygd for velferdsmigranter? Opprydning og gjenoppbygging av Oslos gater etter Eritreas nasjonaldag?

Vi kunne fokusert på fabrikker og industri hvis vi hadde ledige arbeidere og strøm.
Men vi bruker altfor mye ressurser på sårbare og trangbodde mangfold.
Med alle de tidsbesparende oppfinnelsene vi har, burde vi kunne senke pensjonsalderen, rive bomstasjonene og fortsatt hatt nok penger til å doble feriene.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...