Gå til innhold

Jeg hater den norske innvandringspolitikken!!!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man kan komme til Norge, kaste id papirene i grøfta, påberop seg å være statsløs og vipps etter bare 3 år så har man norsk statsborgerskap.

Alt er mulig i verdens mest naive land, med tilhørende verdens mest radikale masseinnvandringspolitikk.

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 4
Skrevet (endret)
freedomseeker skrev (16 timer siden):

Man kan komme til Norge, kaste id papirene i grøfta, påberop seg å være statsløs og vipps etter bare 3 år så har man norsk statsborgerskap.

Alt er mulig i verdens mest naive land, med tilhørende verdens mest radikale masseinnvandringspolitikk.

Nei, det kan man ikke. Det er mange andre krav man også må oppfylle, som for eksempel krav til oppholdstillatelser og inntektskrav. Forøvrig er det få statsløse i Norge, bare ca. 1600 ved inngangen til i fjoråret. I 2023 fikk 168 statsløse statsborgerskap. Neppe så mange man kan forbinde med "masseinnvandring". Innvandringen av statsløse er også på det laveste nivået de siste 30 årene.

I en annen tråd hevdet du Støre gikk med et Palestina-flagg i pride-fargene på brystet (!). Hvorfor lyver du hele tiden?

Endret av Snikpellik
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet (endret)

I tråder som angår innvandring og folkeforflytninger, er det alltid interessant med et historisk perspektiv.

https://snl.no/de_store_germanske_folkevandringer
Vi kan på mange måter si at vi er inne i en ny folkevandringstid, drevet av materialisme, egoisme, klimaendringer, uro og overbefolkning.
Store individforflytninger har alltid medført medført konflikter og ufred, akkurat som under et lemenår.
Å tro at Norge kan assimilere utallige mennesker med andre kulturer og holdninger er både naivt, kostbart og farlig.

Dessverre drives utviklingen fortsatt i feil retning både av arbeidsgivere som ønsker billig arbeidskraft og av naive idealister som vil redde en globalistisk verden. Når arbeidstagerorganisasjonene i tillegg sementerer status quo, er det vanskelig å endre kurs.  Da skapes det i stedet politisk skapte «sannheter» om behov for flere hender, mer oljepenger, mer byråkrati og triksing med statistikker for å skjule ulempene.

Hvis de samme pressgruppene får lov til å fortsette denne strategien, vil vi de nærmeste årene dessverre få se mye mer av de samme interessekonfliktene som diskuteres i denne tråden.

Endret av Vokteren
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 3
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)
Vokteren skrev (1 time siden):

Dessverre drives utviklingen fortsatt i feil retning både av arbeidsgivere som ønsker billig arbeidskraft og av naive idealister som vil redde en globalistisk verden. Når arbeidstagerorganisasjonene i tillegg sementerer status quo, er det vanskelig å endre kurs.  Da skapes det i stedet politisk skapte «sannheter» om behov for flere hender, mer oljepenger, mer byråkrati og triksing med statistikker for å skjule ulempene.

Jeg var nylig i et bryllup i Nord-Norge. I hotellresepsjonen hvor jeg bodde jobbet en spanjol. Rommet mitt ble vasket av det som så ut som fillipinere. I bryllupet ble jeg stort sett servert av øst-europeere, og da kokkelaget kom ut for å få sin applaus, virket det som om kun sjefskokken var etnisk norsk. 

Uten arbeidsinnvandring er det vanskelig å se for seg deler av Norge gå rundt. 

Endret av VifteKopp
  • Liker 3
Skrevet

Er alle disse arbeidsinnvandrerne også papirløse, falske flyktninger? Eller forveksler du med de som begår gatekriminalitet og trygdesnylting?

Vi hadde frigitt mye arbeidskraft hvis vi ikke forpliktet oss til å oppvarte så mange kriminelle snyltere. Mange av de som jobber innen politi, trygdevesen, pedagogikk, språkopplæring osv. Ville vært fri til å jobbe i andre bransjer. Og boligprisene ville vært så lave at de ville hatt bedre økonomi.

• Liker 2
Skrevet
VifteKopp skrev (7 minutter siden):

Jeg var nylig i et bryllup i Nord-Norge. I hotellresepsjonen hvor jeg bodde jobbet en spanjol. Rommet mitt ble vasket av det som så ut som fillipinere. I bryllupet ble jeg stort sett servert av øst-europeere, og da kokkelaget kom ut for å få sin applaus, virket det kun som om sjefskokken var etnisk norsk. 

Uten arbeidsinnvandring er det vanskelig å se for seg deler av Norge gå rundt. 

Bare minner om at den reelle arbeidsledigheten er langt høyere enn de ca 2% som myndighetene skryter av.
Hotell og restauranteiere griper naturligvis sjansen begjærlig og bruker utenlandske sesongarbeidere for å tjene enda mer penger. Innleide med minimumslønn og dårlig rettsvern.
Når trygdeordningene er generøse, er det mange som heller velger trygd enn å gå inn i et lavtlønnsyrke.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Vokteren skrev (1 minutt siden):

Bare minner om at den reelle arbeidsledigheten er langt høyere enn de ca 2% som myndighetene skryter av.
Hotell og restauranteiere griper naturligvis sjansen begjærlig og bruker utenlandske sesongarbeidere for å tjene enda mer penger. Innleide med minimumslønn og dårlig rettsvern.
Når trygdeordningene er generøse, er det mange som heller velger trygd enn å gå inn i et lavtlønnsyrke.

Det er nok mulig å presse noen norske latsabber som snylter på NAV inn i arbeidslivet, men det er ikke hundre tusener. Ikke i nærheten, en gang. 

Norge tjener godt på at vi har tilgang til det europeiske arbeidsmarkedet. 

• Liker 3
Skrevet

Vi taper enda mer på at vi har tilgang til det ikke-europeiske trygdemarkedet.

Kronisk syke nordmenn er altså latsabber. Men utlendinger som velger å reise helt til Norge for å slippe å jobbe, samtidig som de begår kriminalitet, kan ikke kritiseres. 

Om vi kuttet i den ene kategorien, hadde vi også trengt mindre av den andre. 

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Mannen med ljåen skrev (2 minutter siden):

Kronisk syke nordmenn er altså latsabber. Men utlendinger som velger å reise helt til Norge for å slippe å jobbe, samtidig som de begår kriminalitet, kan ikke kritiseres. 

Kronisk syke nordmenn er ikke latsabber. Merkelig holdning. 

Og kriminelle utlendinger bør både kritiseres og utvises. 

Dette er de faller fleste enige om. 

• Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Mannen med ljåen skrev (1 time siden):

Er alle disse arbeidsinnvandrerne også papirløse, falske flyktninger? Eller forveksler du med de som begår gatekriminalitet og trygdesnylting?

Vi hadde frigitt mye arbeidskraft hvis vi ikke forpliktet oss til å oppvarte så mange kriminelle snyltere. Mange av de som jobber innen politi, trygdevesen, pedagogikk, språkopplæring osv. Ville vært fri til å jobbe i andre bransjer. Og boligprisene ville vært så lave at de ville hatt bedre økonomi.

kan du dokumentere påstandene i denne posten ? 

Mannen med ljåen skrev (1 time siden):

Vennligst les dette👇

Sitat

En stråmann sies å brukes når man i diskusjon eller debatt tillegger andre meninger de ikke har, og argumenterer mot disse. Slik argumentasjon kalles stråmannargumentasjon. Man diskuterer da mot meninger eller personer som ikke finnes

https://snl.no/stråmann

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)
VifteKopp skrev (1 time siden):

Det er nok mulig å presse noen norske latsabber som snylter på NAV inn i arbeidslivet, men det er ikke hundre tusener. Ikke i nærheten, en gang. 

Norge tjener godt på at vi har tilgang til det europeiske arbeidsmarkedet. 

Jeg hevder ikke at alle kronikere er latsabber som snylter.
Men når antall arbeidsuføre i velferdslandet Norge ligger på topp i den vestlige verden, er det mye som skurrer.
Mange norske arbeidsgivere tjener godt, men det går ut over tillitssamfunnet og arbeidsmoralen.

Jeg nekter å tro at vi er et land fullt av mennesker med så mange fysiske og psykiske plager at de ikke kan jobbe med noe som helst.

Endret av Vokteren
  • Liker 1
Skrevet
Vokteren skrev (31 minutter siden):

Jeg hevder ikke at alle kronikere er latsabber som snylter.
Men når antall arbeidsuføre i velferdslandet Norge ligger på topp i den vestlige verden, er det mye som skurrer.
Mange norske arbeidsgivere tjener godt, men det går ut over tillitssamfunnet og arbeidsmoralen.

Jeg nekter å tro at vi er et land fullt av mennesker med så mange fysiske og psykiske plager at de ikke kan jobbe med noe som helst.

Poenget mitt er at selv om vi fikk alle unnasluntrerere og delvis arbeidsføre som går på NAV over i arbeid, vil det ikke være nok til å dekke hullene i arbeidsmarkedet. Norge trenger utlendinger for å gå rundt. Spesielt nå som eldrebølgen kommer. 

Skrevet
VifteKopp skrev (7 minutter siden):

Spesielt nå som eldrebølgen kommer. 

En bølge som for øvrig nok blir mer som en tsunami, ikke mine ord, men jeg tror det fort kan bli en realitet om vi ikke retter opp i utviklingen farlig fort. 

Skrevet (endret)
Mannen med ljåen skrev (4 minutter siden):

Da trenger vi enda flere mennesker som har større sannsynlighet for å være innsatt enn ansatt på institusjon?

Den overveldende majoriteten av europeiske innvandrere er lovlydige arbeidere. 

skaftetryne32 skrev (17 minutter siden):

En bølge som for øvrig nok blir mer som en tsunami, ikke mine ord, men jeg tror det fort kan bli en realitet om vi ikke retter opp i utviklingen farlig fort. 

Det toget har nok allerede gått. Ingen industrialiserte land ser ut til å klare å få opp fødselsraten til reproduksjonsnivå. 

Endret av VifteKopp
Skrevet
VifteKopp skrev (26 minutter siden):

Poenget mitt er at selv om vi fikk alle unnasluntrerere og delvis arbeidsføre som går på NAV over i arbeid, vil det ikke være nok til å dekke hullene i arbeidsmarkedet. Norge trenger utlendinger for å gå rundt. Spesielt nå som eldrebølgen kommer. 

Dette er en politisk skapt «sannhet» med mange nyanser.
Når man ser at nærmere 400 000 i arbeidsfør alder er trygdet og at dette er høyt i forhold til antall innvandrere som deltar i arbeidslivet, faller troverdigheten i argumentet ditt.
Når arbeidsdeltagelsen hos fremmedkulturelle er lavere enn for andre, blir dette en snøball som er i ferd med å bli et snøras.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...