Boing_80 Skrevet 7. juli Skrevet 7. juli (endret) Reg2000 skrev (2 timer siden): De fortsetter med det fordi det merkelig nok virker. Å skylde på de som er anderledes ut, mens man ødelegger for de vanlige innbyggerne går veldig bra i USA for tiden. Kanskje fordi man har ødelagt utdanningssystemet og er i ferd med å ødelegge de tradisjonelle mediene. For min del kan de seile sin egen sjø og jeg vil ikke ha noe med de å gjøre. Men fordi det er en globalisert verden så påvirker de oss uansett hvor mye enn vi misliker det. USA har mange problemer, men et som jeg skjønner tydelig er at de aldri har blitt kulturelt utfordret og mange amerikanere har en forestilling om at sivilisasjonens vugge startet hos de. De har gjennom flere årtier blitt foret med propaganda og gått til unødvendige kriger. Med unntak av Bosnia så har slagmarken (der de blant annet har testet våpen) vært Midtøsten, Afghanistan og Vietnam (til dels Japan). Men mange amerikanere har begynt å innse og forstå det store bildet. Først og fremst at Israel mer eller mindre dikterer amerikansk politikk. Jeg er redd det blir stygt for USA de kommende årene med borgerkrig og alt det der. Hadde Trump bare innsett at virkelig makt kommer ved å forene folk, utjevne sosiale forskjeller og skatte rettferdig. Men USA har alltid vært og vil alltid forbli egoismens vugge og hvor mye amerikanske skattepenger som gis til Israel. Nyliberalismen er etter mitt syn en forbannelse for den gjengse amerikaner. Hele kulturen der er jo basert på konkurranse, tråkke på hoder for å komme seg til toppen, koste hva det koste vil. Trump er bare et av flere symptomer på den sykdommen som er i det amerikanske samfunnet. Sykdommen har bare fått en fysisk form. Mange amerikanere tror at Afrika er et land...og stemmene til disse folka får en stor betydning for resten av verden. De har skapt seg usynlige fiender. Endret 7. juli av Boing_80 1 5
Svein M Skrevet 7. juli Skrevet 7. juli (endret) Jeg tror nok at mange ikke forsto hvor galt det kom til å bli med Trump som president. Spesielt at de ikke forstod faren det gir for demokratiet, men også innholdet i politikken. Endret 7. juli av Svein M 6
Mannen med ljåen Skrevet 7. juli Skrevet 7. juli Politikk er en pendel. Trump er pendelen som svinger tilbake. Husk hvor tullete politikken var under demokratene. Ideellt sett hadde det ikke vært behov for Trump, og jeg frykter han går for langt den andre veien.
N-4K0 Skrevet 7. juli Skrevet 7. juli Boing_80 skrev (4 timer siden): Zoran Mamdani ønsker å gjøre noe bra for New York, men kritikerne er mer opptatte av at han spiser ris med hånden sin Er det virkelig et problem også nå? En del mennesker sverger til å spise pizza ved å holde pizzastykket, andre foretrekker å bruke gaffel/bestikk, noe som er langt mer praktisk med f.eks. deep dish pizza hvor jeg antar alle bruker bestikk. Selv gjør jeg begge deler, alt ettersom. Ris spiser jeg med gaffel bortsett fra riskorn som evt. faller utenfor tallerkenen, men hvem bryr seg? Er det kun fordi muslimer typisk spiser med hånda? Hva med annen mat? Hva med alle amerikanerne som spiser pizza, kyllingvinger/nuggets eller tom. pølse i brød, burger, pomfritt etc. med hendene? Snakk om å ha prioriteringene på rett sted 5
sedsberg Skrevet 7. juli Skrevet 7. juli (endret) Doиald Tяump innfører mer toll. Heldigvis kan ikke landene gjengjelde for da vil Tяump innføre enda mer toll. Vinn-vinn! https://e24.no/internasjonal-oekonomi/i/Jbdw2J/donald-trump-innfoerer-25-prosent-toll-paa-varer-fra-soer-korea-og-japan Edit: Nå får altså USA og det amerikanske folket inn enda mer penger fra utenlandstoll. For å sitere Tяump: Quote 'We're going to become so rich, you're not going to know where to spend all that money' Endret 7. juli av sedsberg 4
Svein M Skrevet 7. juli Skrevet 7. juli Trump forstår ikke at det er amerikanerene som betaler tollen. Det andre land bør gjøre er å beholde lav toll og ikke bry seg om hva Trump gjør. 5
Boing_80 Skrevet 7. juli Skrevet 7. juli N-4K0 skrev (34 minutter siden): Er det virkelig et problem også nå? En del mennesker sverger til å spise pizza ved å holde pizzastykket, andre foretrekker å bruke gaffel/bestikk, noe som er langt mer praktisk med f.eks. deep dish pizza hvor jeg antar alle bruker bestikk. Selv gjør jeg begge deler, alt ettersom. Ris spiser jeg med gaffel bortsett fra riskorn som evt. faller utenfor tallerkenen, men hvem bryr seg? Er det kun fordi muslimer typisk spiser med hånda? Hva med annen mat? Hva med alle amerikanerne som spiser pizza, kyllingvinger/nuggets eller tom. pølse i brød, burger, pomfritt etc. med hendene? Snakk om å ha prioriteringene på rett sted Vet du hva? Alt det du skriver er så rett. Jeg har ikke IQ på 150, men selv jeg forstod det. Men tydeligvis ikke en del amerikanere. For eks. skal det godt gjøres å spise chapati og lammecurry med kniv og gaffel. Altså det går jo an; spise curryen og kjøttbitene med gaffel og ta noen munnfull med chapati. Men chapati er tradisjonelt noe en bryter med hendene og bruker som skuffe for å ta curryen. 2 1
Boing_80 Skrevet 7. juli Skrevet 7. juli (endret) Trumps USA... https://www.vg.no/nyheter/i/LMzko4/foederal-dommer-til-vg-demokratiet-i-usa-er-i-fare Dette er hva Zoran Mamdani ønsker (legg merke til hva reporteren er opptatt av): Imens begynner britene å se det store bildet: Endret 7. juli av Boing_80 2
Populært innlegg Markiii Skrevet 7. juli Populært innlegg Skrevet 7. juli (endret) Paxville skrev (På 5.7.2025 den 20.32): Really.. 😅 Ikke meningen å forstyrre kokko-venstre altså, men den var søkt. Koseprater med Putin. Skylder på Zelensky for krigen, og kaller ham diktator. Hever sanksjoner mot Russland. Stopper våpenleveranser til Ukraina. Og så videre. Kokko sa du? Paxville skrev (På 5.7.2025 den 21.52): Ifølge "Expert" Ala Greta Tunfisk Expert. Greta Derangement Syndrome? Hun er ikke nevnt en eneste gang i artikkelen, er hun? Endret 7. juli av Markiii 9 4
Markiii Skrevet 7. juli Skrevet 7. juli Rune_says skrev (På 5.7.2025 den 22.25): FEMA ønsker han også å legge ned (dvs nødhjelp til statene ved naturkatastrofer), fordi han mener statene selv bør håndtere naturkatastrofer, selv om historisk har store orkaner forårsaket mer skade enn enn en stat kan håndtere alene... Egoismen lenge leve... han har ikke forstått enkle regnestykker på baksiden av en papirserivett - at det trengs en nasjonal etat for naturkatastrofer i USA. Slik kriseberedskap er visstnok føderal fordi det er mye billiger og mer effektivt å ha det sentralt, enn at hver enkelt delstat skal bruke mye penger på hvert sitt opplegg. Med et føderalt system, så sparer man penger, og man har beredskap klar når det skjer noe. Man får også bedre kompetanse og større fagmiljøer, noe som gir bedre kvalitet. Men Trump ønsker å drepe folk, så... 6 1
Markiii Skrevet 7. juli Skrevet 7. juli BadCat skrev (På 6.7.2025 den 3.48): Det å ønske folk død og skrive nedlatende karakteristikker, er ikke kritikk. Det sier mer om avsenderen enn det gjør om målskiva. Det er massevis av kritikk her. Sitat Du greier ikke en gang å omtale dine motstandere uten å påstå at de er psykopater. Du beviser kjernen i det jeg vil frem til. Jeg omtaler onde psykopater som Trump og Musk som psykopater. For de er åpenbart psykopater. Sitat Å bruke ukvemsord om andre mennesker er barnehagenivå. Da må du jo hate Trump, som gjør det hele tiden. Også Elon Musk. Jeg har ikke lest denne tråden på månedsvis. Jeg tok dessverre en titt og tråden er fremdeles et preget av skittkasting og nedlatenhet. Jeg begynner å bli lei Trump, selv om han tok seg godt ut 4. juli. Medregnet tida før første periode og oppholdet mellom periodene vil dette prosjektet etter hvert ha konsumert 13+ år av et liv. 3
Markiii Skrevet 7. juli Skrevet 7. juli (endret) Neptun1 skrev (På 6.7.2025 den 14.09): Ett særdeles enkelt spørsmål: Hvem gjør mest for å ivareta Vesten (Nato's) - og Norges sikkerhet? - for å foregripe litt. Kan umulig være et USA - et land bebodd av tilbakestående i følge den elitistiske venstresiden og sentrum i Norge (Enigheten fra Rødt til lyseblå). Så hvilken nasjon? Det er riktig. USA er på på vår fiende Russland sin side. USA angriper tidligere allierte, og slikker sålene til diktaturer. Neptun1 skrev (På 6.7.2025 den 15.47): Posting av meme's uten egne begrunnede synspunkt skulle vært forbudt. Så stusselig. Hvilke memes? Du mener faktaopplysningene i denne Twitter-tråden? Neptun1 skrev (På 6.7.2025 den 19.52): Relevansen er at millitærnektere dvs. venstresiden/antivestlige er besatt av å nedsnakke våre nærmeste allierte og faktisk kreve mye mer av dem enn av noe europeiske land - i Europa. Det er USA under Trump-regimet som angriper og nedsnakker allierte, samtidig som han kosemoser med vestens fiende Russland. Neptun1 skrev (På 6.7.2025 den 20.35): Vil du heller støtte Putin Som Trump gjør? Nei. Endret 7. juli av Markiii 5 2
Markiii Skrevet 7. juli Skrevet 7. juli Mannen med ljåen skrev (På 6.7.2025 den 20.38): Harris fremstod som enda verre. Ukontrollert innvandring, kaos i gatene, økt kriminalitet og så videre. Demokratene hadde makta, og folk ville ha endring. Hvorfor lyver du? 4 1
Mannen med ljåen Skrevet 7. juli Skrevet 7. juli (endret) For et merkelig spørsmål, jeg lyver jo ikke. Hvorfor lyver du? Benekter du at folk valgte Trump fremfor Harris? Velgerne hadde grunn til å tro at hun ville videreføre Bidens upopulære politikk. Endret 7. juli av Mannen med ljåen 1
Markiii Skrevet 7. juli Skrevet 7. juli Darkdiver Grandahl skrev (8 timer siden): Det er veldig mange Demokrater som ønsker å komme seg vekk fra woke og identitetspolitikken de driver. I dag så er demokratene kapret av ytre-venstres pronomen politikk, at menn kan være kvinner osv., Ingen bryr seg. Det er høyreekstrem propaganda. Den vanlige amerikaner bryr seg ikke i det hele tatt. Harris nevnte forresten ikke transpersoner i det hele tatt under valgkampen, gjorde hun vel? Sitat i tillegg så er mange veldig lei rase politikken til demokratene, den er splittende og har konstruert rasisme. Det er repugnikanerne som gjør en greie av rase. Igjen, Harris snakket ikke om det i det hele tatt. Sitat Det er minst like mange hos Demokratene som ønsker seg vekk fra de radikale delene av partiet, som det er hos Republikanerne. Løgn. 4 2
Markiii Skrevet 7. juli Skrevet 7. juli Mannen med ljåen skrev (3 minutter siden): For et merkelig spørsmål, jeg lyver jo ikke. Hvorfor lyver du? Benekter du at folk valgte Trump fremfor Harris? Velgerne hadde grunn til å tro at hun ville videreføre Bidens upopulære politikk. Du lyver om hva Harris stod for. 1 2
Mannen med ljåen Skrevet 7. juli Skrevet 7. juli Det er det jo du som gjør. På dag 1 som president slapp Biden menn inn i kvinneidrett. Harris var hans visepresident, og det er lite sannsynlig at hun var mindre radikal enn ham. Veldig mange amerikanere er lei hele identitetspolitikken. Trumps taler er mer samlende enn Harris. Harris lovet å bruke skattepenger på å finansiere kjønnsskifte på ulovlige innvandrere i fengsel. Trumps kampanje vant mange stemmer på å vise det klippet i sin valgkamp. Det var mer upopulært enn populært. Demokratene i noen stater "legaliserte" butikktyveri ved å endre strafferammene, så politiet i praksis ikke kan arrestere tyver. Mange er lei av dysfunksjonelt kaos, og når Dems lager kaos er det forhåpentligvis bedre med Trumps løfter. Kan godt hende noen som stemte Trump angrer nå. Det endrer ikke det faktum at Dems gjorde mange feil før valget. Både mye av politikken deres og kampanjen. 1 1
Mr.M Skrevet 7. juli Skrevet 7. juli Svein M skrev (2 timer siden): Trump forstår ikke at det er amerikanerene som betaler tollen. virker ikke som gjengse amerikaner skjønner det heller? (før de evt. får det midt i trynet, som han bonden jeg leste om som fikk "toll-sjokk" da han skulle hente ut noe utstyr som var sendt fra Canada) 1
Svein M Skrevet 7. juli Skrevet 7. juli Sitat Per klokken 22.40 mandag har Trump publisert nye tollsatser for følgende land: Myanmar: 40 prosent Laos: 40 prosent Thailand: 36 prosent Kambodsja: 36 prosent Serbia: 35 prosent Bangladesh: 35 prosent Indonesia: 32 prosent Sør-Afrika: 30 prosent Bosnia-Hercegovina: 30 prosent Kasakhstan: 25 prosent Malaysia: 25 prosent Tunisia: 25 prosent Japan: 25 prosent Sør-Korea: 25 prosent Sitatet er fra e24 1 1
qualbeen Skrevet 7. juli Skrevet 7. juli Svein M skrev (21 minutter siden): Sitatet er fra e24 Så da er det billigsalg på asiatiske børser (m.fl.) de neste dagene? 😳 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå