Gå til innhold

Trump 2025 - 2026

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Boing 4EVER skrev (1 time siden):

God artikkel, men den handlet vel mer og de som støtter ham rundt omlring, bl.a på nettet. Personlig ser jeg ingen grunn til å respektere debattanter som baserer sitt syn på usannheter, konspirasjonsteorier og en alternativ virkelighetsoppfatning.

• Liker 7
Skrevet
SilverShaded skrev (13 minutter siden):

God artikkel, men den handlet vel mer og de som støtter ham rundt omlring, bl.a på nettet. Personlig ser jeg ingen grunn til å respektere debattanter som baserer sitt syn på usannheter, konspirasjonsteorier og en alternativ virkelighetsoppfatning.

Ja, den var ikke så dyp.

Skrevet
SilverShaded skrev (3 timer siden):

Der har MAGA et problem. De ønsker å fjerne fokus fra Trump og rette det mot impliserte demokrater, og Trump selv er selvsagt uskyldig og har sagt at det er demokrater som driver med misbruk av mindreårige.

Vel, ganske mange av de som stemte på DJT har en klar forventning om at alt rundt Epstein offentliggjøres, og det har vist seg veldig vanskelig og få disse velgerne til og glemme dette.

• Liker 2
Skrevet
agvg skrev (6 minutter siden):

Vel, ganske mange av de som stemte på DJT har en klar forventning om at alt rundt Epstein offentliggjøres, og det har vist seg veldig vanskelig og få disse velgerne til og glemme dette.

Men det morsomme eller rare, alt etter hvordan en velger å se det, er at Trump brukte uttrykk som "the deep state" ganske mye i valgkampene. Det er har jo ført til at fokuset ble enda sterkere på nettopp den dype staten. Ris til egen bak?

• Liker 5
Skrevet
agvg skrev (6 minutter siden):

Det er da bra ? Spørsmålet er hvorfor de er så ivrige. Er det fordi de ønsker å vite sannheten, eller fordi de vil at Trump skal hvitvaskes ?

• Liker 4
Skrevet (endret)
AtterEnBruker skrev (19 timer siden):

Print denne teksten på en t-skjorte

Kan være et bilde av en eller flere personer og tekst som sier 'Rob @robrousseau If you're still going around blaming all of society's problems on immigrants or trans teens playing volleyb or whatever, you're just hopeless. A completely pathetic serf who exists to be ruled over by your powerful overlords who view you as less than human'

EDIT: Og her er et lite forslag. Øv på å ha mer solidaritet med de to ovennevnte gruppene, pluss eventuelle andre grupper MAGA ønsker at du skal hate. Men forholdsvis de to, som for tiden har vist seg å være de mest effektive gruppene å mane til hat mot.

Se dem heller som potensielle allierte. I en kamp for en fremtid uten økonomisk usikkerhet forårsaket av de samme oligarkene som forsøker å splitte og isolere deg fra ulike folkegrupper.

Dette innlegget og bildet er hyperaktuelt i dag. Hvis folk i dag ikke ser det store bildet mtp. alt som er avslørt ift. Epsteins forbindelser med nordmenn (dessverre må jeg bruke dette ordet fordi fra Norge er det en overvekt av politikere og andre maktpersoner i denne saken) i politikken, så tror jeg løpet er kjørt for denne generasjonen og kanskje også de neste. Woodstock i 60-årene samlet folk under parolen "Make love not war". Trenger vi noe slikt i dag også?

Endret av Boing 4EVER
  • Liker 4
Skrevet
SilverShaded skrev (4 minutter siden):

Det er da bra ? Spørsmålet er hvorfor de er så ivrige. Er det fordi de ønsker å vite sannheten, eller fordi de vil at Trump skal hvitvaskes ?

Tror Maga er ganske opptatt av pedofili, de var jo voldsomt opptatt av beskyldningene om demokratene,  så jeg tror det er reelt. 

• Liker 3
Skrevet
Tussi skrev (1 minutt siden):

Tror Maga er ganske opptatt av pedofili, de var jo voldsomt opptatt av beskyldningene om demokratene,  så jeg tror det er reelt. 

Ja, presidenten har jo liksom vært opptatt av barn, samtidig som maskemennene hans river barn vekk fra gater og hjem. Men håper du har rett ! 

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
14 minutes ago, SilverShaded said:

Ja, presidenten har jo liksom vært opptatt av barn, samtidig som maskemennene hans river barn vekk fra gater og hjem. Men håper du har rett ! 

Er vel litt som fascistene i Italia var opptatt av arbeiderne til de ikke var det lenger, siden de egentlig var alliert med bedriftseiere og borgerskapet hele tiden.

• Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
SilverShaded skrev (25 minutter siden):

For de dette var en av de tingene som var en del av valgkampen til DJT, enten så tok ingen av leserne i MAGA sette seriøst eller så trodde de at de kunne være selektive ned hva som ble sluppet. Ett av de store sakene var jo og avsløre etablissementet, drain the sump.

• Liker 3
Skrevet
Atib Azzad skrev (3 minutter siden):

Er vel litt som fascistene i Italia var opptatt av arbeiderne til de ikke var det lenger, siden de egentlig var alliert med bedriftseiere og borgerskapet hele tiden.

Eller slik som dagens venstreside? De er ikke overdrevent opptatt av arbeiderklassen.

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Just now, agvg said:

Eller slik som dagens venstreside? De er ikke overdrevent opptatt av arbeiderklassen.

På generelt grunnlag, ville jeg sagt nei ikke slik. 
Selv om du ser ut til å være misfornøyd med fokuset hos det du kaller dagens venstreside, er ikke deres påståtte forglemmelse av arbeideren som fascistenes populisme, og det virker mer som en barnslig refleks å spørre slik, og det gjør meg skeptisk at du tilsynelatende har en slik refleks til snakk om fascisme.
Jeg mistenker at du sikter til nyliberalismen når du sier dagens venstreside, og da ville jeg sagt meg enig, samtidig som jeg ville pekt på at det finnes en viktigere venstreside utenfor det markedsliberalistiske, som jeg er usikker på om egentlig fortjener å bli beskrevet som en venstreretning (Jeg er egentlig ikke usikker, det fortjener ikke det, samtidig som det likevel er litt gjengs å gjøre det på folkemunne, siden fks. arbeiderpartiet faktisk pleide være et venstreparti).

• Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet

@Atib Azzad

Men at venstresiden til en stor grad har blitt opptatt av andre grupper en den klassiske arbeiderklassen har medført at en populistisk høyreside har fått stort spillerom uten egentlig ett skikkelig motsvar.  En del har også foraktet holdningen til mange av de nederst ved bordet, og for og være helt ærlig så tror jeg mange av de ledende figurene i mange partier aldri har forholdt seg til de lavere lag på noen meningsfull måte.

• Liker 2
Skrevet
2 minutes ago, agvg said:

@Atib Azzad

Men at venstresiden til en stor grad har blitt opptatt av andre grupper en den klassiske arbeiderklassen har medført at en populistisk høyreside har fått stort spillerom uten egentlig ett skikkelig motsvar.  En del har også foraktet holdningen til mange av de nederst ved bordet, og for og være helt ærlig så tror jeg mange av de ledende figurene i mange partier aldri har forholdt seg til de lavere lag på noen meningsfull måte.

Men hvem sikter du til?

• Liker 2
Skrevet
Atib Azzad skrev (1 minutt siden):

Men hvem sikter du til?

Det er vel en ganske åpenbar ting at venstresiden har blitt mye mindre opptatt av den klassiske arbeiderklassen, og at de fattigste og svakeste skjelden blir løftet opp utover i snakk. 

• Liker 2
Skrevet
3 minutes ago, agvg said:

Det er vel en ganske åpenbar ting at venstresiden har blitt mye mindre opptatt av den klassiske arbeiderklassen, og at de fattigste og svakeste skjelden blir løftet opp utover i snakk. 

Som sagt, virker det som du snakker om partier som arbeiderpartiet, som har blitt et nyliberalistisk parti.
Dersom du ønsker deg venstrepartier som snakker arbeidernes sak så finnes det.

• Liker 5
Skrevet
Atib Azzad skrev (Akkurat nå):

Joda, men greier de på noen meningsfull måte og kommunisere med den svakeste delen av arbeiderklassen og andre svake grupper?

Man kan jo fort få inntrykk av at den velutdannede middelklassen sin forståelse av verden er det som gjelder hos en del på venstresiden.

• Liker 2
Skrevet (endret)
Atib Azzad skrev (7 minutter siden):

Som sagt, virker det som du snakker om partier som arbeiderpartiet, som har blitt et nyliberalistisk parti.

Partiene på venstresiden gjør det dyrere for folk flest når grunnleggende ting som bensin, bil og bom blir langt mer dyrere for folk flest. Dette er en politikk venstresiden støtter 100%. Hvis du snakker om arbeiderpartiene fra 50 og 60 tallet så ville dette aldri blitt akseptert. Avgifter rammer folk som har lite råd. Det ligger i sakens natur. 

Endret av Mbappe09
  • Liker 4
Skrevet (endret)

15 minutes ago, agvg said:

Jeg har aldri forstått dette med at venstresiden har sviktet arbeiderklassen. I mine øyne har den norske arbeiderklassen derimot blitt løftet opp et trinn på klassestigen, og er nå i realiteten stort sett middelklasse. Den nedre klassen består nå av innvandrere, syke, rusmisbrukere og uføre.

En annen ting er at venstresiden har blitt offer for sin egen suksess. Lønnsnivå, 8-timers arbeidsdag, fem ukers ferie, gratis skole og tilnærmet gratis helsevesen, pensjon, trygdeordninger osv. har gjort at den klassiske arbeiderklassen har en materiell trygghet og velferd som var utenkelig når arbeidskampen sto på. Dette er ting vi nå tar for gitt.

Jeg kan forstå at arbeiderklassen i land med stor arbeidsløshet og dårlige arbeidsbetingelser ser på innvandring som et svik, men slik er det ikke i Norge. Man må gjerne si at det er et svik mot folket, kulturen eller nasjonen, men mot arbeidsklassen? Det er jo slik at en av de aller mest lønnsomme kvalifikasjoner i arbeidsmarkedet er å være etnisk norsk.

Endret av Rhabagatz
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...