Gå til innhold

Formel 1 - 2025

Hvilket Team holder du med i 2025 sesongen?  

74 stemmer

1. 1. Hvilket Team holder du med i 2025 sesongen?

• Alpine
      3
    • Aston Martin
      3
    • Ferrari
      17
    • Haas
      1
    • Stake Sauber
      0
    • McLaren
      27
    • Mercedes-AMG
      5
    • Racing Bulls
      0
    • Red Bull Racing
      9
    • Williams Racing
      9
  2. 2. Kommer Mohammed bin Sulayems FIA styre til å bli sittende ut sesongen?

• Ja
      40
    • Nei
      34
  3. 3. Hvilket "best of the rest" team holder du med

• Alpine
      6
    • Aston Martin
      7
    • Haas
      2
    • Racing Bulls
      2
    • Williams Racing
      13
    • Stake Sauber
      2
  4. 4. Hvem håper du vinner mesterskapet i Abu Dhabi

• Max Verstappen
      1
    • Oscar Piastri
      0
    • Lando Norris
      0

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Elendig løp ja. Var litt spenning i starten når Leclerc så ut til å kjempe mot Norris. 

Dumt at Max ikke pittet etter Piastri og forsøkte å samle gjengen bak igjen. Eneste håpet han hadde IMO. 

Jaja. Grats til Lando. Mange rare situasjoner og avgjørelser som har ført til dette, som Monza f.eks. Ufortjent er det ikke, men med tanke på hvor rask bil de har hatt er det flaut for de at det ble så tett. 

Skrevet
1 hour ago, Dovreekspressen said:

Et avgjørende øyeblikk i sesongen er da Max mista besinnelsen i Spania, og pådro seg 10s straff. 

Russell-Verstappen-crash-secreenshot.web

Det er enormt med skryt til Verstappen, ser jeg, at han har blitt voksen, og en teamleder osv.

Også glemmer det at han fortsatt holder på med ting som i bildet...

• Liker 1
Skrevet
Ratleto skrev (7 minutter siden):

Det er enormt med skryt til Verstappen, ser jeg, at han har blitt voksen, og en teamleder osv.

Også glemmer det at han fortsatt holder på med ting som i bildet...

To ting kan være sant samtidig. Han kan generelt sett ha blitt mer voksen/moden/erfaren, men har også hatt et svakt øyeblikk denne sesongen der han gjorde noe totalt idiotisk.

Umulig å si om han hadde vunnet om han ikke gjorde det der i Spania, men at det var unødvendig og idiotisk er det ingen tvil om.

Skrevet
10 minutes ago, Comma Chameleon said:

To ting kan være sant samtidig. Han kan generelt sett ha blitt mer voksen/moden/erfaren, men har også hatt et svakt øyeblikk denne sesongen der han gjorde noe totalt idiotisk.

Umulig å si om han hadde vunnet om han ikke gjorde det der i Spania, men at det var unødvendig og idiotisk er det ingen tvil om.

Jo. Det er jo mulig. Han mistet 5 plasser i Spania fra 5. plass, og hadde da vunnet årets verdensmesterskap hvis han ikke hadde gjort det helt utrolig barnslige han gjorde i Spania.

• Liker 1
Skrevet
Ratleto skrev (7 minutter siden):

Jo. Det er jo mulig. Han mistet 5 plasser i Spania fra 5. plass, og hadde da vunnet årets verdensmesterskap hvis han ikke hadde gjort det helt utrolig barnslige han gjorde i Spania.

Det er ikke sånn historien fungerer. Alle valg som i ettertid ble gjort av både McLaren, Red Bull og sjåførene deres ble gjort med utgangspunkt i det som har skjedd i Spania. Om Max hadde vært noen poeng nærmere, fordi han aldri fikk straffen, kunne det ha ha ført til større frykt hos McLaren som gjorde at de tok noen andre valg. Kanskje hadde det ført til at Norris vant enda tidligere. Kanskje hadde det ført til at Piastri aldri måtte gi tilbake plassen i Monza, og kanskje aldri kræsjet i Baku, og dermed vant hele greia.

Eneste scenarioet der man er garantert at det fører til at Max vinner er hvis man i ettertid kan gå tilbake og endre resultatet uten at det påvirker tidslinjen etterpå. Vi kan diskutere valgene de gjorde i dag, men selv på et enkelt F1-løp er det vanskelig å si hvordan det hadde påvirket andres valg resten av løpet. 

Skrevet
How the World Championship standings would have looked without that swap in Monza:
🥇 Max (421 points)
🥈 Lando (420 points)
🥉 Oscar (413 points)
Skrevet

Enig i at historien kunne sett annerledes ut uten den straffen. Men rent matematisk mistet Max 9 poeng, fra 5. til 10. plass. Og det i en situasjon han selv hadde full kontroll over. Red mist er en av hans svakheter. Selv om han også tjener på å være aggressiv. Det er ikke første gang han taper WDC ved å være aggressiv. Hadde han gitt litt mer plass på Silverstone i 2021 hadde han sikret minst en andreplass. Og da hadde han vunnet WDC uten hjelp av Masi.

• Liker 1
Skrevet

For en fantastisk avslutning på sesongen vi fikk! Selv om løpet i dag var kjedelig rent race-messig, satt jeg likevel på kanten av sofaputen og fulgte med på den telemetrien jeg kunne. Det gikk ikke Max’ vei, dessverre for min del, men likevel var det en artig opplevelse.

Jeg syns dog det var rart at Red Bull spilte det hele så safe. Det eneste de egentlig prøvde på, var å la Tsunoda gå langt på harde dekk for å forsøke å sinke Norris, noe som ikke akkurat var vellykket. Og når Red Bull ikke grep muligheten til å samle feltet mer i starten, ble McLarens strategi i seg selv ganske genial, å la Norris gå tidlig i pit og holde Piastri ute. Hvis Verstappen slakket ned for å holde Norris tilbake, kunne Piastri bare stikke av i det fjerne. Og så fort Max kom seg forbi Piastri, hentet McLaren ham inn i pit.

Men hvorfor Red Bull ikke prøvde noe som helst etter det, som å kaste Verstappen inn rett etter Piastri å prøve å backe Norris og Piastri tilbake mot Leclerc er for meg et mysterium. De hadde jo ingenting å tape. Hadde det misslykkes så hadde kanskje Verstappen mistet en P1, men hadde det lykkes hadde han kanskje blitt verdensmester for 5. gang. 

Skrevet

Herlig med seier til Lando, det var fortjent etter opphentingen siste del av sesongen.

Det var løpets mest komiske del, først er Tsunoda helt rolig "slapp av folkens, jeg vet hva jeg driver med" for deretter å bli forbikjørt ved første mulighet, pådra seg en straff for å forsøke å kjøre Norris av banen og ende på 14. plass. Sikkert litt kjipt å avslutte karrieren sin på den måten. 

Liten tvil om hvem som er den beste sjåføren på banen, men sjåfør alene vinner ikke titler. Det er kombinasjonen bil og sjåfør som vinner VM, og der klarte McLaren å ha to mulighe mestere dette året. Det er ikke dårlig. 

• Liker 1
Skrevet

Det var et kjedelig siste løp. Trodde det skulle bli litt mer action med det utgangspunktet. Ingen sikkerhetsbil eller noenting. Fullt fortjent WDC til Lando da. 

Snakkes i mars. Håper det blir bedre racing til neste år. 

Skrevet (endret)

Vi bør ikke glemme Williams i år, syns gutta boys har gjort en bra jobb. I snitt 0,2 sekunder raskere runder så det hjelper mye på neste år. :)

Endret av Jarmo
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...