Gå til innhold

Formel 1 - 2025

Hvilket Team holder du med i 2025 sesongen?  

69 stemmer

1. 1. Hvilket Team holder du med i 2025 sesongen?

• Alpine
      1
    • Aston Martin
      3
    • Ferrari
      17
    • Haas
      1
    • Stake Sauber
      0
    • McLaren
      26
    • Mercedes-AMG
      4
    • Racing Bulls
      0
    • Red Bull Racing
      8
    • Williams Racing
      9
  2. 2. Kommer Mohammed bin Sulayems FIA styre til å bli sittende ut sesongen?

• Ja
      35
    • Nei
      34
  3. 3. Hvilket "best of the rest" team holder du med

• Alpine
      4
    • Aston Martin
      7
    • Haas
      2
    • Racing Bulls
      1
    • Williams Racing
      11
    • Stake Sauber
      2

Anbefalte innlegg

Skrevet

7 poeng... V trenger vel mer enn det pr. løp. Men merkverdig dårlig prestasjon av Piastri den siste tiden.

Jaja, spenningen blir dradd utover hele sesongen ser det ut til. Jaja.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så er det nå lov å passere andre utenfor banen på første runde uten at det blir straffer for det?

Hamilton sin straff var jo fordi han ikke gjorde som han fikk beskjed om i den svingen han kjørte på gresset og ikke på den asfalterte delen. Men 10 sekunder var i meste laget når de andre ikke fikk noenting, synes jeg, selv om det ikke var helt det samme.

• Liker 1
Skrevet (endret)
Ratleto skrev (35 minutter siden):

Så er det nå lov å passere andre utenfor banen på første runde uten at det blir straffer for det?

Nei? Hvem passerte noen utenfor banen på første runde? 

Ratleto skrev (35 minutter siden):

Hamilton sin straff var jo fordi han ikke gjorde som han fikk beskjed om i den svingen han kjørte på gresset og ikke på den asfalterte delen. Men 10 sekunder var i meste laget når de andre ikke fikk noenting, synes jeg, selv om det ikke var helt det samme.

Nei Hamiltons straff var for "Leaving the track and gaining an advantage" https://www.fia.com/system/files/decision-document/2025_mexico_city_grand_prix_-_infringement_-_car_44_-_leaving_the_track_and_gaining_an_advantage.pdf .

Det at han ikke fulgte race instruksjonene ble han ikke straffet for https://www.fia.com/system/files/decision-document/2025_mexico_city_grand_prix_-_decision_-_car_44_-_alleged_failing_to_follow_race_directors_instructions.pdf

Endret av Evil-Duck
Skrevet

Sånn som det så ut for meg, så passerte både Leclerc og Verstappen, av de i front, andre ved å kjøre over gresset. Leclerc slapp bare Norris forbi, men ikke Hamilton, selv om Hamilton lå før ham i svingen der Leclerc så kjørte over gresset. Verstappen passerte flere, uten å gi tilbake noen plasser.

Skrevet
Jarmo skrev (På 24.10.2025 den 23.18):

Ca. 10-15% mindre oksygen, mindre varmgang i motoren?

Kompanserer nok med mer ladetrykk vil jeg tro.

Maks kan fortsatt ta de igjen, men dette var en alt for dårlig helg. Håper det ikke er den siste oppgraderingen som har gjort det.

Skrevet (endret)
Ratleto skrev (3 timer siden):

Sånn som det så ut for meg, så passerte både Leclerc og Verstappen, av de i front, andre ved å kjøre over gresset. Leclerc slapp bare Norris forbi, men ikke Hamilton, selv om Hamilton lå før ham i svingen der Leclerc så kjørte over gresset. Verstappen passerte flere, uten å gi tilbake noen plasser.

Verstappen ga tilbake plassen han tok da han kjørte over gresset ut av T1. Det var Hamilton han passerte der, og han lot Hamilton passere igjen kort tid etterpå. Russell felte sine tapre tårer i håp om at dommerne skulle gi Verstappen en straff, men siden Verstappen allerede var godt foran Russell (omtrent to billengder) og Russell samtidig var opptatt med sin egen kamp mot Antonelli inn mot T1, ble det ingen reaksjon fra dommerne. Verstappen reverserte stillingen til slik den var før svingen, han gikk inn i T1 som P4 og kom tilbake til P4 etter å ha gitt plassen tilbake til Hamilton.

image.thumb.png.47b69644ee564d3ba28951d787b9ea4d.png

Situasjonen mellom Hamilton og Leclerc var derimot mer marginal når jeg ser det opp igjen, og jeg skjønner at noen kan stille spørsmål ved det. Men trolig mente dommerne at teamet selv kunne rydde opp i det uten behov for inngrep fra dem 🤷‍♂️ 

Endret av Evil-Duck
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...