Gå til innhold

Formel 1 - 2025

Hvilket Team holder du med i 2025 sesongen?  

68 stemmer

1. 1. Hvilket Team holder du med i 2025 sesongen?

• Alpine
      1
    • Aston Martin
      3
    • Ferrari
      17
    • Haas
      1
    • Stake Sauber
      0
    • McLaren
      26
    • Mercedes-AMG
      4
    • Racing Bulls
      0
    • Red Bull Racing
      7
    • Williams Racing
      9
  2. 2. Kommer Mohammed bin Sulayems FIA styre til å bli sittende ut sesongen?

• Ja
      34
    • Nei
      34
  3. 3. Hvilket "best of the rest" team holder du med

• Alpine
      3
    • Aston Martin
      7
    • Haas
      2
    • Racing Bulls
      1
    • Williams Racing
      11
    • Stake Sauber
      2

Anbefalte innlegg

Skrevet

Brukte de mindre spoilere bakpå enn tidligere? Jeg har først begynt å se på nå i sommer siden jeg har Viaplay og det går der og vet ingenting om noe i F1. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
oOF skrev (34 minutter siden):

Brukte de mindre spoilere bakpå enn tidligere? Jeg har først begynt å se på nå i sommer siden jeg har Viaplay og det går der og vet ingenting om noe i F1. 

En kan trimme ut vingen slik den blir flatere og generer mindre drag (og dermed og mindre downforce). Så har man og mulighet til å introdusere banespesifikke vinger som Red Bull eksempelvis har for Monza, hvor de i praksis skjærer ut seksjoner fra vingen for å lage mindre flater og redusere drag. Man ser og at det introduserer banespesifikke deler ellers og som frontvinger og annet aero magi. Om man er veldig interessert så kan en sjekke ut FIA sine dokumentsider før hver løpshelg for å se hvilken nye deler hvert team introduserer. https://www.fia.com/documents/championships/fia-formula-one-world-championship-14/season/season-2025-2071 . 

Her er en sammenligning mellom vingen Verstappen og Tsunod a brukte i Monza, hvor verstappen ønskte å ha så lite drag som overhode mulig, så de har en egen low drag vinge med en seksjon fjernet.

RBR trimmed down Verstappen's Monza wing after Friday practice : r/formula1

Endret av Evil-Duck
  • Liker 1
Skrevet (endret)
Comma Chameleon skrev (1 time siden):

Har vel sånn ca kun 1% tro på at Max faktisk klarer å faktisk utfordre på WDC nå, selv om det er gøy å se at det blir et tema. Med mindre Red Bull har løst noe i det siste, så går jeg utifra at de blir å havne litt bakpå igjen fra neste løp av. RB virker som de trives på low downforce baner som Monza og Baku, men tipper de blir å slite mye mer mot McLaren framover. Men det er lov å håpe, og er det noen som kunne fått det til så er det Max.

Jeg håper på en tight tittelkamp som går helt ned til siste runde, uansett hvem som vinner!

Det har skjedd før. Singapore blir ilddåpen.

20250921_201908.jpg

Endret av Sjørøver
  • Liker 1
Skrevet
Evil-Duck skrev (2 timer siden):

Klart, om du ser på hans tid i Red Bull i et vakum og ignorerer hans tid i Alpha Tauri hvor han outscoret samtlige lagkamerater etter Gasly exiten så kan jeg forstå at du kommer til denne konklusjonen, men stiller meg respektfult uenig i denne vurderingen. Det er tydlig at ingen andre enn Max Klarer å håndtere det ustabile monsteret som er Red Bull bilen som krever at du kjører den konstant on the edge. 
image.png.88281c887a912b505c9429758549e746.png
image.png.cc95ba6b95c48c79118c017674229876.pngimage.png.e0d2812810fff34a4453bb6d930c1ff5.png

Nytter ikke å leve i fortida.

Om alle bilene var like ville Tsunoda vært blant de bakerste sjåførene er mitt ståsted. Han har jevnt over hatt en elendig tid i RB og ligget over sekundet bak Verstappen flere ganger, jeg vil tro det mentale har blitt helt slitt ned av press fra RB internt og mediapresset. 

Merkelig at du nevner Perez når han faktisk gjorde det bedre enn Tsunoda og fikk fyken. 

Hadde Tsunoda vært rask hadde han hatt masse interesse, han representerer et attraktivt marked. Så denne oppfatningen deler jeg med teamsjefene.

• Liker 1
Skrevet
DrAlban3000 skrev (1 minutt siden):

Nytter ikke å leve i fortida.

Om alle bilene var like ville Tsunoda vært blant de bakerste sjåførene er mitt ståsted. Han har jevnt over hatt en elendig tid i RB og ligget over sekundet bak Verstappen flere ganger, jeg vil tro det mentale har blitt helt slitt ned av press fra RB internt og mediapresset. 

Merkelig at du nevner Perez når han faktisk gjorde det bedre enn Tsunoda og fikk fyken. 

Hadde Tsunoda vært rask hadde han hatt masse interesse, han representerer et attraktivt marked. Så denne oppfatningen deler jeg med teamsjefene.

De siste 9 løpene av 2024 når Red Bull bilen begynt å bli mindre dominant scoret Perez en total av 9 poeng, at Perez gjorde det bedre over hele sin stint i Red bull hvor han var i en bil hvor Max i praksis tok P1 hvert eneste løp i er da ikke så overaskende? Men du er selvfølgelig berettiget til å ha din mening, at du nevner at team sjefer er enig med deg er jo en litt rar ting å si, Tsunoda fikk jo tross alt prøve seg i ett topp team etter Lawson feilet, så noen må jo ha hatt litt troen på han. Så for vi se hva som skjer videre, om han får seg ett sete neste år eller ikke. I det minste virker Red Bull til å innse nå etter å kvernet gjennom Gasly, Albon, Perez, Lawson og Tsunoda at kanskje er bilen det er noe feil med å ikke førerne. Forsvinner Max fra Red Bull slik ståa har vært de siste 8 årene så er de i beste fall ett midfield team da ingen andre klarer å håndtere bilen. 

Skrevet

Det blir meningsløst å si at om alle hadde lik bil ville x skjedd. Alle førere liker forskjellige typer biler. Hva som fungerer for en fungerer ikke for en annen. Noen førere er veldig tilpasningsdyktige. Se på Ricardio og hvordan det gikk! 

Personlig så mener jeg at tsunoda ikke har utmerket seg noe. Forventet at han skulle gjøre det ekstremt bra i japan, der han har kjørt ekstremt mye, men resultatene uteble der også. Men det samme kan sies om alle utenom en håndfull. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...