Gå til innhold

Formel 1 - 2025

Hvilket Team holder du med i 2025 sesongen?  

66 stemmer

1. 1. Hvilket Team holder du med i 2025 sesongen?

• Alpine
      1
    • Aston Martin
      3
    • Ferrari
      16
    • Haas
      1
    • Stake Sauber
      0
    • McLaren
      25
    • Mercedes-AMG
      4
    • Racing Bulls
      0
    • Red Bull Racing
      7
    • Williams Racing
      9
  2. 2. Kommer Mohammed bin Sulayems FIA styre til å bli sittende ut sesongen?

• Ja
      32
    • Nei
      34
  3. 3. Hvilket "best of the rest" team holder du med

• Alpine
      2
    • Aston Martin
      7
    • Haas
      2
    • Racing Bulls
      0
    • Williams Racing
      11
    • Stake Sauber
      2

Anbefalte innlegg

Skrevet
DrAlban3000 skrev (6 minutter siden):

Lando sier Piastri kan få første stopp pga situasjonen. Ber om å ikke bli underkutta når de gjør dette.

Ok fra pitwall.

Lando blir underkutta pga tregt pitstop, pitwall ber de bytte. 

Kan være greit å få litt mer fakta på bordet?

Problemet er at et tregt pit-stop har ingenting med undercut å gjøre. Om Norris hadde pittet først og hatt et tregt pit-stop som gjorde at han mistet plassen så hadde de ikke byttet. Eller hvis Piastri hadde fått det trege pit-stoppet nå, så hadde ikke Norris fått beskjed om å vente og la Piastri ta igjen de sekundene.

Nå håper jeg at det i det lange løp er det beste for oss seere, 6 poeng Norris sin vei i drivers championship. Gjør det litt tettere. Men isolert sett, i dette løpet her, var det en idiotisk avgjørelse av McLaren synes jeg.

Skulle ønske Piastri kjempet mer i mot, slik han har gjort i noen andre situasjoner. Dette er faktisk F1, ikke barnehage.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med teamordre som Mclaren driver med her, så blir ingenting ein sensasjon lengre. Samme som med VAR i fotball. For oss fans av sporten, blir det her som å bruke viskelær kvar gong noko utanfor "scriptet" skjer. Det blir dølt, flatt, og sporten som heilheit tek skade av det. 

Situasjonen med Leclerc i kvalliken kan og nevnast. Hamilton kunne/burde ha taua Leclerc på langstrekka, så han muligens havna på fremste rad. Når Hamilton likevel hadde 5 plassars gridpen; tenk for ein ekstase det hadde vore for Ferrarifansen på heimebane..

• Liker 1
Skrevet
Comma Chameleon skrev (4 timer siden):

Om Norris hadde pittet først og hatt et tregt pit-stop som gjorde at han mistet plassen så hadde de ikke byttet. 

Der er vi uenige, det tror jeg absolutt McLaren hadde gjort. Historisk sett har de også gjort det i 24.

Skrevet (endret)
Caparzo skrev (2 timer siden):

Med teamordre som Mclaren driver med her, så blir ingenting ein sensasjon lengre. Samme som med VAR i fotball. For oss fans av sporten, blir det her som å bruke viskelær kvar gong noko utanfor "scriptet" skjer. Det blir dølt, flatt, og sporten som heilheit tek skade av det. 

Situasjonen med Leclerc i kvalliken kan og nevnast. Hamilton kunne/burde ha taua Leclerc på langstrekka, så han muligens havna på fremste rad. Når Hamilton likevel hadde 5 plassars gridpen; tenk for ein ekstase det hadde vore for Ferrarifansen på heimebane..

McLaren viser at de kan ha to førere i tett tittelkamp hvor begge fortsatt tenker på laget først. Denne mentaliteten kommer garantert fra Stella.

Dette får hele publikum i harnisk! Hvorfor hater de ikke hverandre? Når skal de krasje hverandre av banen? 

Jeg elsker det. Konspi-teoriene flyr, folk lager noen veldig morsomme.

Hadde Ferrari tenkt team først som McLaren hadde de sikkert gjort det bedre. Merkelig nok er det ifølge deg dritt når Mcl gjør det, men du vil ha slikt fra Ferrari.

Endret av DrAlban3000
  • Liker 1
Skrevet
DrAlban3000 skrev (9 timer siden):

Der er vi uenige, det tror jeg absolutt McLaren hadde gjort. Historisk sett har de også gjort det i 24.

Tenker du på Ungarn 24? Det var en undercut og ikke et tregt pit-stop. Fordi undercuts/strategi kan sees mer på som "vi velger hvem som skal komme først" så tolkes nok det litt annerledes enn uhell som trege pit-stop, DNF, punkteringer eller annet som kan skje. Vi så jo på Silverstone at de ikke valgte å bytte tilbake etter at Piastri fucket opp og fikk straffen.

Så om Norris hadde tatt første pit-stop i Monza og havnet bak pga. tregt pit-stop er jeg 99% sikker på at de ikke hadde byttet tilbake. 

wampster skrev (36 minutter siden):

Har RB fått litt mer orden på ting eller er bare monza litt mer egnet for RB bilen?

De gjør nok framgang og forstår mer hvordan de skal sette opp bilen, men jeg tipper at det meste her er at bilen/Max bare taklet low downforce veldig bra. Men det skaper bra racing å ha flere raske biler, så jeg håper RB er med å kjempe i fronten med McLaren og Ferrari ut sesongen.

Skrevet
wampster skrev (46 minutter siden):

Har RB fått litt mer orden på ting eller er bare monza litt mer egnet for RB bilen?

Det var trøbbel på bakrommet i helgen. Mclaren har mye marktrykk og kan tilsynelatende ikke redusere dette. Red Bull er veldig aerodynamisk effektiv. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...