Gå til innhold

Formel 1 - 2025


Hvilket Team holder du med i 2025 sesongen?  

59 stemmer

  1. 1. Hvilket Team holder du med i 2025 sesongen?

    • Alpine
      1
    • Aston Martin
      3
    • Ferrari
      14
    • Haas
      1
    • Stake Sauber
      0
    • McLaren
      22
    • Mercedes-AMG
      4
    • Racing Bulls
      0
    • Red Bull Racing
      7
    • Williams Racing
      7
  2. 2. Kommer Mohammed bin Sulayems FIA styre til å bli sittende ut sesongen?

    • Ja
      28
    • Nei
      31
  3. 3. Hvilket "best of the rest" team holder du med

    • Alpine
      2
    • Aston Martin
      3
    • Haas
      1
    • Racing Bulls
      0
    • Williams Racing
      9
    • Stake Sauber
      2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

At Max rører på seg tror jeg ikke skjer før tidligst 2027 hvis han i det hele tatt racer F1 da. Med endringene i 26 er det stor risiko å flytte på seg. 

HVIS Max skulle byttet lag i 26 så er det et tegn på at det han ser med red bull powertrain ikke ser bra ut. Slik at han er «garantert» å gå til noe bedre.

Legger ikke mye vekt på de ryktene ennå i alle fall. 

Skrevet (endret)
Evil-Duck skrev (På 8.6.2025 den 11.06):

Ryktene svirrer nå om Verstappen til Merc å Russell til Aston 🫣

Russell er ute å gjør pr arbeid for seg selv nå. Han er nok en smule redd. Det hadde forsåvidt jeg også vært om jeg knivet med Verstappen om sete 😅

 

Kalender 2026 er ute. Spa er samme dag som fotball VM og muligens også lemans 24. Spania får 2 løp. 

20250610_085259.jpg

Endret av Sjørøver
Skrevet

Faen at vi får den samme tunge starten som i år. Første tre løpene er på tidspunkt som er helt uaktuelt å se live. Så Bahrain som er dritkjedelig. Saudi kan forsåvidt være ok, men Miami igjen er ganske meh. Så et nytt Monaco uten noe som helst spenning. Eneste vi mister er Imola som er en kul track, men umulig i dagens biler.

Skrevet
MartinF skrev (1 minutt siden):

Faen at vi får den samme tunge starten som i år. Første tre løpene er på tidspunkt som er helt uaktuelt å se live. Så Bahrain som er dritkjedelig. Saudi kan forsåvidt være ok, men Miami igjen er ganske meh. Så et nytt Monaco uten noe som helst spenning. Eneste vi mister er Imola som er en kul track, men umulig i dagens biler.

Liker Las Vegas. + alle baner med regn..

Skrevet
MartinF skrev (12 minutter siden):

Faen at vi får den samme tunge starten som i år. Første tre løpene er på tidspunkt som er helt uaktuelt å se live. Så Bahrain som er dritkjedelig. Saudi kan forsåvidt være ok, men Miami igjen er ganske meh. Så et nytt Monaco uten noe som helst spenning. Eneste vi mister er Imola som er en kul track, men umulig i dagens biler.

Samtidig så blir det djevelsk spennende med nye motorer og biler. Men enig i at dfet ikke er så spennende baner og tidspunkt.

  • Liker 2
Skrevet
Sjørøver skrev (25 minutter siden):

Samtidig så blir det djevelsk spennende med nye motorer og biler. Men enig i at dfet ikke er så spennende baner og tidspunkt.

Ja, nye regs og et nytt lag ikke minst er et lyspunkt for neste sesong. 

Skrevet

Lurer på hvordan Red Bull blir seende ut uten Max Verstappen. De har en bil som henholdvis ingen andre har klart å mestre siden Ricciardo forlot teamet etter 2018 sesongen.  Pierre Gasly, Alexander Albon, Sergio Pérez, Liam Lawson og nå Yuki Tsunoda her ikke klart å komme overns med de peaky bilene RB produserer. Vil RB bli en backmarker så fort Verstappen forsvinner? Jeg håper egentlig litt på en switch slik en får se hvordan Verstappen  presterer hos et annet team som Mercedes, om han fortsetter å være like god og for å endelig få ett svar på om den Red Bilen faktisk er bygget så mye rundt han som enkelte skal ha det til eller om han bare overpresterer i en vanskelig bil. 

  • Liker 2
Skrevet

Ferrari are reportedly set to end development of the SF-25 later this month as attention turns to Project 678, the team’s F1 2026 car.

It comes after Lewis Hamilton hinted that he would apply pressure on the team to switch focus to next year’s car.

  • Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)

Spicy :D

edit: så ikke løpet helt live uten at jeg tenkte på det, tenkte da på kollisjonen mellom Piastrio og Norris. Uansett bra av Norris å ta på seg skylden med en gang. Var disse to som leverte all underholdning i dette løpet så takk for det 😅

Endret av Evil-Duck
Skrevet

Samtlige safety car infringements etter målflagget endte opp med at hver av førererne fikk en advarsel. Norris fikk en 5 sekunders straff for kollisjonen med Piastri (som var meningsløs da han DNFet) og klagen til Red Bull vedrørende bremsingen til Russell under safetycar ble avvist, som forventet. Så da er løpet omsider avgjort og en kan finne senga 🫣

Er vist bare Tsunoda som får føle vreden til dommerne denne gangen med sin 10 plass grid straff for å ha passert en skadet mclaren under rødflagg. Hadde jo vært litt deilig om dommerne faktisk var konsise med de straffene de deler ut, men det vet en jo at aldri kommer til å se, så ikke så mye å gire seg opp om. 

Skrevet
Evil-Duck skrev (3 timer siden):

Hadde jo vært litt deilig om dommerne faktisk var konsise med de straffene de deler ut, men det vet en jo at aldri kommer til å se, så ikke så mye å gire seg opp om. 

Norris får ikke straffepoeng på lisensen for fadesen sin. George fikk ingen straff selv om Perez fikk straff for lignende Singapore 22. George ser max i speilet før han bremser. Det lønner seg å være brite. 

  • Liker 1
Skrevet (endret)

Reagerer ikke å mye på at Russell slapp unna straff, selv om det er historiske tilfeller hvor det utløste straff. Om jeg husker rett så var straffen Perez fikk i Singapore 5 sekunder som ikke endret noe for han i det løpet, så litt som 5 sekunders straffen til Norris i dette løpet. FIA innrømmer selv i sine egne dokumenter fra dette løpet at de ikke lenger følger prinsippet med å gi straffer uavhengig av resultat, hvor de i dokumentet til Piastri Norris crashen drar frem at piastri ikke tok skade og ikke påvirket løpet hans som en formildende sak for straff utdelingen.

Det jeg reagerer på er at de valgte å gi samtlige som kjørte forbi andre biler under SC etter mållinjen slapp unna med en advarsel, Når Tsunoda fikk en ekstremt streng straff for å kjøre forbi en skadet og svært saktegående bil under rødflagg. Ja det er forskjell på rødt og gult flagg men reglene for å passere andre biler på banen er lik. Tipper dette dreier seg mer om at FIA ikke ønskte å ta fra Antonelli sitt første podium. Noe jeg heller ikke ønsker, men det gir jo en litt sur smak i munnen når de ødela hele løpet til Tsunoda med å gi en ekstremt streng straff for samme forbrytelse. 

Endret av Evil-Duck
Skrevet

Sært at ikke Russel får straff etter en åpenbar "break check" hvor han lar sc slippe minsts 20 bil-lender i front.  At han er på radioen omtrent før Verstappen er på siden/forbi er bare komisk

Må si jeg også synes det er sært/rart at ikke Norris fikk noe straff for å bare måke inn i en annen bil, uavhengig av utfall.

Synes disse folka sier (aner ikke hvem de er, bare dukket opp i "feeden" min) mye riktig angående Norris situasjonen og FIA sine ujevne måter å straffes på: 

 

Skrevet
wampster skrev (17 minutter siden):

Må si jeg også synes det er sært/rart at ikke Norris fikk noe straff for å bare måke inn i en annen bil, uavhengig av utfall.

Han fikk senere en fem sekunders straff, selv om det ikke påvirket resultatet ettersom han ikke fullførte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...