Gå til innhold

Formel 1 - 2025

Hvilket Team holder du med i 2025 sesongen?  

59 stemmer

1. 1. Hvilket Team holder du med i 2025 sesongen?

• Alpine
      1
    • Aston Martin
      3
    • Ferrari
      14
    • Haas
      1
    • Stake Sauber
      0
    • McLaren
      22
    • Mercedes-AMG
      4
    • Racing Bulls
      0
    • Red Bull Racing
      7
    • Williams Racing
      7
  2. 2. Kommer Mohammed bin Sulayems FIA styre til å bli sittende ut sesongen?

• Ja
      28
    • Nei
      31
  3. 3. Hvilket "best of the rest" team holder du med

• Alpine
      2
    • Aston Martin
      3
    • Haas
      1
    • Racing Bulls
      0
    • Williams Racing
      9
    • Stake Sauber
      2

Anbefalte innlegg

Skrevet
Evil-Duck skrev (2 minutter siden):

Dette hadde ingenting med blueflags å gjøre. Det var racing, og det er ingen regler om at en bil som kjørere saktere må slippe forbi en som kjører raskere, med mindre den sakte bilen kjøre uforsvarlig sakte. Tror du blingser litt her og tenker på blueflags som bli viftet når en bil tar igjen en annen bil med en runde, da må den som blir tatt igjen slippe slakke opp og slippe bilen forbi. 

Nå her jeg sett situasjonen en del ganger i slow motion og synes (personlig) det er strengt at Verstappen skal få 10 sek tidsstraff for situasjonen i første sving etter vsc.

For situasjonen helt mot slutten (mellom ham og Russel igjen) synes jeg det hadde vært helt i orden med en DQ. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
wampster skrev (5 minutter siden):

Hva har dette med situasjonen Verstappen/Russel i første sving etter vsc å gjøre? 

Hvorfor fikk han stallorde å slippe han forbi?

Skrevet
Jarmo skrev (Akkurat nå):

Hvorfor fikk han stallorde å slippe han forbi?

Som jeg nevnte i mitt første innlegg (og igjen i innlegget over) skjønner jeg ikke hvorfor han fikk det.
Det er i hvert fall ikke pga  "Raskere biler må slippes forbi hvis man kjører for sakte."
Kaaaanskje fordi han kjørte av banen (som mange gjorde?) og det menes han "gained an advantage".
Noe jeg synes virker i overkant strengt.

Så kan jo du komme med hvorfor du mener?

Skrevet (endret)
Evil-Duck skrev (1 time siden):

Blir nok noen strenge ord i garasjen til Verstappen etter dette 😬

Blir nok noen strenge ord til de som fikk han på harde dekk også. 😅

Han sier noen ord i denne artikkelen: https://www.formula1.com/en/latest/article.i-just-got-crashed-into-russell-and-verstappen-offer-verdicts-on-dramatic.1n43PRW7B93jc3S9iEkMo3.html

Jeg må se slutten en gang til, men dette er det merkeligste løpet jeg har sett på en stund. 

Endret av Sjørøver
Skrevet (endret)
wampster skrev (8 minutter siden):

Som jeg nevnte i mitt første innlegg (og igjen i innlegget over) skjønner jeg ikke hvorfor han fikk det.
Det er i hvert fall ikke pga  "Raskere biler må slippes forbi hvis man kjører for sakte."
Kaaaanskje fordi han kjørte av banen (som mange gjorde?) og det menes han "gained an advantage".
Noe jeg synes virker i overkant strengt.

Så kan jo du komme med hvorfor du mener?

Sitat

Tipper jeg..

Vi får vite mer om når FIA har offentlig konklusjon. Noe som kommer ut etter en tid.

Dette bør du/alle andre vite også, uten noe mer om og eller..

Endret av Jarmo
Skrevet
Jarmo skrev (11 minutter siden):

Vi får vite mer når FIA har offentlig konklusjon. Noe som kommer ut etter en tid.

Dette bør alle vite også, uten noe om og eller..

Situasjonen er klinkende klar. Russell var along side nok til å ha rett på plass i svingen, det endte med at Russell i praksis presset Verstappen av banen, reglene er ekstremt dumme, men det er slik de er og slik alle må forholde seg til. Siden det var T1 etter en veldig kaotisk restart er det mulig FIA hadde sett mellom fingrene på det, men det vet en ikke og det får en aldri vite ettersom Verstappen slapp Russell forbi etter den tullete demonstrasjonen sin og dermed blir det ikke noen dom i akkurat det tilfellet. Men du kan nok føle deg trygg på at alt som skjedde her kommer til å bli analysert til døde av media og fans de neste to ukene frem til Canada GP. 

wampster skrev (22 minutter siden):

Nå her jeg sett situasjonen en del ganger i slow motion og synes (personlig) det er strengt at Verstappen skal få 10 sek tidsstraff for situasjonen i første sving etter vsc.

For situasjonen helt mot slutten (mellom ham og Russel igjen) synes jeg det hadde vært helt i orden med en DQ. 

Verstappen fikk ikke 10 sekunders straff for T1, han fikk 10 sekunders straff når han krasjet inn i Russell senere, for "causing a collision". Den 10 sekunders straffen jeg snakker om for T1 er dersom Verstappen ikke slapp Russell forbi. 

Sjørøver skrev (12 minutter siden):

Blir nok noen strenge ord til de som fikk han på harde dekk også. 😅

Han sier noen ord i denne artikkelen: https://www.formula1.com/en/latest/article.i-just-got-crashed-into-russell-and-verstappen-offer-verdicts-on-dramatic.1n43PRW7B93jc3S9iEkMo3.html

Jeg må se slutten en gang til, men dette er det merkeligste løpet jeg har sett på en stund. 

Forstår overhode ikke hvorfor de ikke bare lot han være ute på de 8 runder gamle Soft dekkene sine og beholde P1 frem til restarten. Safetycar restart på hards når alle rundt deg har nye softs kommer jo aldri til å gå bra. 

• Liker 2
Skrevet (endret)
Evil-Duck skrev (6 minutter siden):

Situasjonen er klinkende klar. Russell var along side nok til å ha rett på plass i svingen, det endte med at Russell i praksis presset Verstappen av banen, reglene er ekstremt dumme, men det er slik de er og slik alle må forholde seg til. Siden det var T1 etter en veldig kaotisk restart er det mulig FIA hadde sett mellom fingrene på det, men det vet en ikke og det får en aldri vite ettersom Verstappen slapp Russell forbi etter den tullete demonstrasjonen sin og dermed blir det ikke noen dom i akkurat det tilfellet. Men du kan nok føle deg trygg på at alt som skjedde her kommer til å bli analysert til døde av media og fans de neste to ukene frem til Canada GP. 

Verstappen fikk ikke 10 sekunders straff for T1, han fikk 10 sekunders straff når han krasjet inn i Russell senere, for "causing a collision". Den 10 sekunders straffen jeg snakker om for T1 er dersom Verstappen ikke slapp Russell forbi. 

Venter på FIA rapport, så lar saken ligge i ro inntil videre. Visste ikke at vi hadde FIA folk her i forumet?

Endret av Jarmo
Skrevet
Jarmo skrev (Akkurat nå):

Venter på FIA rapport, så la saken ligge i ro inntil videre. Visste ikke vi hadde FIA folk her i forumet?

Du kan få den eneste rappoten som kommer til å komme og det er denne som omhandler kollisjonen Verstappen forårsaket med Russell. 

r/formula1 - Max Verstappen receives 3 penalty points for his collision with George Russell. That puts him onto 11 penalty points.

• Liker 1
Skrevet (endret)
Evil-Duck skrev (5 minutter siden):

Du kan få den eneste rappoten som kommer til å komme og det er denne som omhandler kollisjonen Verstappen forårsaket med Russell. 

r/formula1 - Max Verstappen receives 3 penalty points for his collision with George Russell. That puts him onto 11 penalty points.

Car 1 ^^

Skyldig i alt.

Endret av Jarmo
Skrevet (endret)
Evil-Duck skrev (2 timer siden):

Forstår overhode ikke hvorfor de ikke bare lot han være ute på de 8 runder gamle Soft dekkene sine og beholde P1 frem til restarten. Safetycar restart på hards når alle rundt deg har nye softs kommer jo aldri til å gå bra. 

Ja, helt enig. Helt utrolig tabbe av RB. Men at SC skulle ta så mange runder visste vel ingen noe om. Allikevel hadde RB tjent på det. TIPPER JEG..

Endret av Jarmo
Skrevet
Jarmo skrev (3 minutter siden):

Ja, helt enig. Helt utrolig tabbe av RB. Men at SC skulle ta så mange runder visste vel ingen om.

Hard er ett sekund tregere enn softs! Legg til oppvarming så ser du jo hvor det bærer. Tappe av red Bull som sjeldent gjør strategiske feil. 

Synd max fikk penalty points. Så frem til at skulle bli litt mer vågal i juli. 

Skrevet (endret)
1 hour ago, Evil-Duck said:

Jeg anbefaler deg og å komme innom tråden her å diskutere når det skjer ting som du liker, når en fører du holder med gjør det bra og kanskje dyrke litt lidenskapen i sporten, istedenfor å bare komme innom tråden når du er sinna å kaster rundt deg med utrykk som drittunge og andre beskrivelser som hører mer hjemme i friminuttene på en barneskole. Da blir debattklimaet så mye bedre med en gang ser du :) 

Du får gå gjennom postingene mine her som ikke gjelder Verstappen, så endrer du nok mening om at jeg bare er så negativ.

Jeg stemte forøvrig på Hulkenberg idag, som jeg ikke engang holder med. Utrolig nok vant Verstappen "Driver of the day", men hadde stemmegivningen vart lenger, så hadde nok noen andre vunnet den.

Edit: Skal la være å kommentere at Verstappen har 11 av 12 penalty points, jeg.

Endret av Ratleto
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Jarmo skrev (50 minutter siden):

Car 1 ^^

Skyldig i alt.

At Verstappen var skyldig i T5 krasjen tror jeg det ikke er en eneste som så på løpet i dag som er uenig i 🫣. Helt ærlig er 10 sekunder en svært mild straff isolert sett. Selvfølgelig på grunn av SC Restarten ble det veldig store konsekvenser, men FIA har jo nå i en årrekke praplet om at straffer ikke tildeles basert på utfall, men basert på regelboken. En full DSQ fra hele løpet hadde vært mer passende, selv om konsekvensene hadde vært relativt like.  

Ratleto skrev (21 minutter siden):

Du får gå gjennom postingene mine her som ikke gjelder Verstappen, så endrer du nok mening om at jeg bare er så negativ.

Jeg stemte forøvrig på Hulkenberg idag, som jeg ikke engang holder med. Utrolig nok vant Verstappen "Driver of the day", men hadde stemmegivningen vart lenger, så hadde nok noen andre vunnet den.

Jeg kan nok moderere meg litt nå som ting har fått lagt seg litt. Men mitt poeng om at bruk av barnesksole språk som drittunge og andre skjellsord er helt unødvendige om en skal prøve å holde ett godt debattklima. Kritikk er helt innafor, og jeg er og svært kritisk til det en så i dag fra Verstappen, men holder man kritikken på ett noenlunde saklig nivå kommer en så mye lenger.  

Skrevet
38 minutes ago, Evil-Duck said:

Jeg kan nok moderere meg litt nå som ting har fått lagt seg litt. Men mitt poeng om at bruk av barnesksole språk som drittunge og andre skjellsord er helt unødvendige om en skal prøve å holde ett godt debattklima. Kritikk er helt innafor, og jeg er og svært kritisk til det en så i dag fra Verstappen, men holder man kritikken på ett noenlunde saklig nivå kommer en så mye lenger.  

Jeg er ikke ute etter å skape negativitet, men jeg har helt ærlig ikke bedre ord å beskrive Verstappen med, enn det jeg brukte. 😄

• Liker 1
Skrevet
Ratleto skrev (9 minutter siden):

Jeg er ikke ute etter å skape negativitet, men jeg har helt ærlig ikke bedre ord å beskrive Verstappen med, enn det jeg brukte. 😄

Da bør du gripe denne gyldne muligheten til å utvide ordforrådet ditt – det finnes faktisk mange måter å uttrykke misnøye med hvordan folk kjører og oppfører seg på banen, uten å ty til barnespråk.

Jeg har bare ett ønske: at vi kan holde denne tråden på et noenlunde saklig nivå, og unngå å ende opp som de mest «toxic» fotballsupporter-gruppene som bare sitter og kaster dritt mot hverandre.

Skrevet

Hvorfor hadde Williams en så elendig helg? De sa det på forhånd at de trodde den ville bli dårlig, men jeg har ikke fått det med meg. 

Åpenbart at den blir dårlig når Albon ryker ut, lurer på om de bare hadde en frontvinge? Men jeg forstår ikke hvorfor Sainz var så treg. 

Skrevet

Jeg ønsker gjerne å få slenge noen møkkete(drit) sleivspark.. Jeg forstår nemlig ingenting av business nesen til Ferrari. For lang lang tid siden var det piping fra Hamilton om demotivasjon. Dårlig tegn. Det skal mer til enn ambisjoner når du vil inn i et nytt team og deres bil vil jeg tro. Energi og fokus. Og hva med tålmodighet når det tar litt tid å komme inn i sonen med den nye bilen. Hvor lang tid tar det før demotivasjon tar tak i Lewis igjen?

Nå har jeg riktignok sett noe bedre fakter fra Hamilton helt i det siste. Men likevel, kjøpet, timingen. Og Sainz holdt jevnt følge med Leclerc i hele fjor. Helt på trynet at han ble slengt ut spør du meg. Da sier jeg med dette kjøpet; "dyrt og dårlig.." I beste fall uforutsigbart.

Skrevet
Ratleto skrev (2 timer siden):

Eller at Verstappen har rekorden for sum av penalty points på 42 P, tror jeg det er nå. Så statistisk er han den mest "dirty driver" siden penalty points ble innført i 2014.

penalty-point-distribution-analysis-v0-v

• Liker 2
Skrevet (endret)

Max sitt passive-aggressive intervju etter løpet var litt morsomt.  Kanskje Crashtappen-eraen er på vei tilbake? F1 trenger litt bad boys også ikke bare snille kjekke mamma-karer, tross alt.

Endret av Bytex

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...