Gå til innhold

BMW i4 M50/edrive40 tråden!

Bjerknez

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenker stort sett bare å bruke Carplay - og det er kanskje litt "smoothere" i 8.5 kontra 8.0, men kanskje ikke så merkbart? Skal jo stort sett bare legge inn en adresse i navigasjonen og høre på musikk via spotify..

Eneste ankepunktet mitt med i4 når jeg prøvekjørte den er at lyden (selv med Harman Kardon) er litt middels. Er det noen som har prøvd å oppgradere dette? Ser det selges noen pakker på nett.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Pære- skrev (9 minutter siden):

Eneste ankepunktet mitt med i4 når jeg prøvekjørte den er at lyden (selv med Harman Kardon) er litt middels. Er det noen som har prøvd å oppgradere dette? Ser det selges noen pakker på nett.

Bilen min ble brukt som test mule hos bass brothers for å utvikle de forskjellige pakkene de har å tilby. Kort og godt er det veldig mye å hente på å oppgradere forsterker og sub. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

HK anlegget trenger justeringer. Les denne

https://www.i4talk.com/threads/calibrated-premium-hk-audio-2024-m50.11609/?post_id=240716#post-240716

En ekte subwoofer i bagasjerommet med dedikert en-kanals forsterker anbefales også.

Men finjustering av tonekonroller og equlizer må til uansett. Posten til enginerdify på i4talk er et glimrende utgangspunkt sammen mad hans personlige settings i etterkant.

Endret av Syar-2003
Skrevet (endret)

Man kan nå plukke ut og forhåndskonfigurere sin i4 M60 med individual lakk i bmw no sin configurator 👌😊

IMG_2230.jpeg

IMG_2229.jpeg

IMG_2228.jpeg

Endret av Syar-2003
  • Liker 3
Skrevet

Noen som har vært borti dette før? 

image.thumb.png.8e826ceb431aecf86ec88576c88422e3.png

BMW tok en fjern­diagnose av bilen og fant ikke noe galt, så de slettet feilkoden. Men den dukket opp igjen etter noen kjøreturer. Den forsvinner hver gang jeg skrur av bilen, og kommer tilbake etter at bilen har stått stille en stund og jeg har kjørt et lite stykke. Hvis jeg kjører lenge nok, forsvinner den igjen. Skal innom Bavaria i morgen for en grundigere feilsøking – så får vi håpe det bare er en bagatell 🫣

Skrevet

Var vist en kjølepumpe som hadde takket for seg, så da sitter en her å venter på lånebil 🫠. Passer dårlig med langturen jeg skal på neste uke, jaja, slikt skjer vel gjerne når det er minst beleilig.

Skrevet (endret)

Jeg bare fortsetter monologen min jeg. Fikk en iX1 med idrive 9 som lånebil så får i det minste teste ut det frem til de får inn deler og får fikset bilen min. Etter et par timer i bilen kan jeg knapt beskrive hvor mye jeg savner navigasjons hjulet og snarvei tastene i senter konsollen forran armlenet som er på i4en. Så utrolig mye mindre intuitivt å måtte lene seg frem å fikle på skjermen for absolutt alt. Hater at alt skal flyttes over til skjermer. 

Positivt er at de i iDrive 9 omsider har klart å få til at bilen automatisk juster cruise kontroll etter skilting slik du ikke trenger å trykke "set" hver gang en kommer inn i ny fartssone. Ble og noe overasket når jeg endret modus og setet plutselig startet med masasje, trodde ikke iX1 ble levert med slik luksus :p 

Endret av Evil-Duck
  • Liker 2
Skrevet
Evil-Duck skrev (12 minutter siden):

Jeg bare fortsetter monologen min jeg. Fikk en iX1 med idrive 9 som lånebil så får i det minste teste ut det frem til de får inn deler og får fikset bilen min. Etter et par timer i bilen kan jeg knapt beskrive hvor mye jeg savner navigasjons hjulet og snarvei tastene i senter konsollen forran armlenet som er på i4en. Så utrolig mye mindre intuitivt å måtte lene seg frem å fikle på skjermen for absolutt alt. Hater at alt skal flyttes over til skjermer. 

Har lånt bruttern's ix3 ett par ganger nå, må si meg enig. Digg å slippe å bøye seg frem for å trykke på skjerm ja. 😅👍

Skrevet
Syar-2003 skrev (12 minutter siden):

Jaja , kjipt at sånt skjer. 
Er heldigvis fremdeles iDrive hjul i 2026 M60 modellen med de samme snarveistaster rundt.

Jepp, heldigvis safe med alle i4, men merker at jeg ble litt mer skeptisk til Neue Klasse. Tenker ikke helt over hvor mye en faktisk bruker navigasjonshjulet og snarveitastene i det daglige før en tester en bil som ikke har det. Men er vel kanskje en vaneting dette og. 

Skrevet (endret)
Evil-Duck skrev (3 timer siden):

Jepp, heldigvis safe med alle i4, men merker at jeg ble litt mer skeptisk til Neue Klasse. Tenker ikke helt over hvor mye en faktisk bruker navigasjonshjulet og snarveitastene i det daglige før en tester en bil som ikke har det. Men er vel kanskje en vaneting dette og. 

Virker som venstresiden av det nye diagonale displayet er innen rekkevidde i autogefuhl testen av neue klasse ix3 i alle fall. Har nok også noe med sittestilling i en SUV å gjøre. Blir vel litt annerledes i en lav/personbil kanskje. Virker også som litt flere kontrollere er kommet på det nye rattet.

Ellers er jeg helt enig. Og kommer garantert til å savne iDrive kontolleren i midtkonsollen. Bruker den mye med vippe fremover for å få frem og velge blandt soft-snarveiene i displayet under kjøring.

Endret av Syar-2003
Skrevet
17 hours ago, Evil-Duck said:

Positivt er at de i iDrive 9 omsider har klart å få til at bilen automatisk juster cruise kontroll etter skilting slik du ikke trenger å trykke "set" hver gang en kommer inn i ny fartssone. Ble og noe overasket når jeg endret modus og setet plutselig startet med masasje, trodde ikke iX1 ble levert med slik luksus :p 

Det siste er ikke avhengig av idrive 9. Jeg har og har hatt den funksjonaliteten i ix siden 2023, så det er nok noe annet det henger på on OS versjonen. 

Enig vedrørende skjermfikling. Jeg har vurdert om jeg skulle ta sikte på en ny ix3 som neste bil, men om det viser seg at man må fikle på skjermen så ser jeg ikke bort i fra at det blir en refreshet ix istedet. (Eller bare bli værende i den jeg har, men det frister litt å ha rekkevidde nok til å ikke trenge å tenke på hurtigladere lengre, selv om det bare er korte 10-15 minutters stopp jeg har i dag)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...