Syar-2003 Skrevet 29. mai Skrevet 29. mai (endret) Hansien skrev (4 timer siden): Hadde man enda kunne fått bilen slik en ville ha den til 660k.. Men neida, med farge og utstyr valgt så bikker det jo 800k. Har du glemt å legge til premium edition i konfigurasjonen ? ( det er en rabatt pakke på nesten 100k for supercharged og fully charged) Men om hensikten er å få det så dyrt som mulig så kan man jo legge til individual lakk til 50.000 også , sammen med individual merino skinn. Isteden for de seks fargevalgene til kr 0,- og de åtte setevalgene til 0,- Og utvendig + innvendig karbon til 33k er jo kult (men unødvendig og dyrt) Endret 29. mai av Syar-2003 1
Hansien Skrevet 29. mai Skrevet 29. mai Syar-2003 skrev (12 minutter siden): Har du glemt å legge til premium edition i konfigurasjonen ? ( det er en rabatt pakke på nesten 100k for supercharged og fully charged) Men om hensikten er å få det så dyrt som mulig så kan man jo legge til individual lakk til 50.000 også , sammen med individual merino skinn. Isteden for de seks fargevalgene til kr 0,- og de åtte setevalgene til 0,- Og utvendig + innvendig karbon til 33k er jo kult (men unødvendig og dyrt) Ja, se der ja. Det var fryktelig vanskelig å gjette seg til at man måtte velge denne pakken i tillegg, når under vis detaljer var det nada som kom opp. Jeg tolket det dit at dette var en form for grunnpakke/basisutgave av utstyrsnivå når jeg lekte meg litt på konfiguratoren i dag tidlig. Nei hensikten er ikke å få bilen dyrest mulig, men en bil jeg faktisk har lyst på. Så ja invidual lakk er en del av prisen for min del da jeg ønsker min i en knall grønn farge, med sorte detaljer utvendig. Jeg kjiper ut på felger fra BMW siden jeg liker ingen så der sparer jeg jo noen kroner frem til jeg hadde funnet felger jeg ønsker meg på sommeren.
Syar-2003 Skrevet 29. mai Skrevet 29. mai Hansien skrev (24 minutter siden): Ja, se der ja. Det var fryktelig vanskelig å gjette seg til at man måtte velge denne pakken i tillegg, når under vis detaljer var det nada som kom opp. Jeg tolket det dit at dette var en form for grunnpakke/basisutgave av utstyrsnivå når jeg lekte meg litt på konfiguratoren i dag tidlig. Nei hensikten er ikke å få bilen dyrest mulig, men en bil jeg faktisk har lyst på. Så ja invidual lakk er en del av prisen for min del da jeg ønsker min i en knall grønn farge, med sorte detaljer utvendig. Jeg kjiper ut på felger fra BMW siden jeg liker ingen så der sparer jeg jo noen kroner frem til jeg hadde funnet felger jeg ønsker meg på sommeren. Vil uansett tro at selger hos forhandleren ville korrigert konfigurasjonen din om den ble delt med de til å benytte en pågående kampanje som utgangspunkt . De må også tilleggsbestille individuell lakk/kode i orderen mot fabrikken.
Hansien Skrevet 29. mai Skrevet 29. mai (endret) Syar-2003 skrev (13 minutter siden): Vil uansett tro at selger hos forhandleren ville korrigert konfigurasjonen din om den ble delt med de til å benytte en pågående kampanje som utgangspunkt . De må også tilleggsbestille individuell lakk/kode i orderen mot fabrikken. Selvfølgelig, men oddsen for at jeg hadde lagt inn bestilling for prisen jeg opprinnelig fikk er veldig liten. Selv med 100k mindre å betale er det fortsatt mye penger for en bil, når jeg alt har en fungerende bil og har planlagt en del større kostnader på huset. Det frister og særs lite å ta opp igjen billån etter å ha vært fri for dette i snart 5 år, så det forblir nok med drømmen enn så lenge. Syar-2003 skrev (12 minutter siden): @Hansien Spek farge da 👍🙂 Jeg er glad i farger på bilene kjøretøyene mine så sant jeg har et valg. Og grønt har jeg en stor forkjærlighet for: Endret 29. mai av Hansien 3
Syar-2003 Skrevet 29. mai Skrevet 29. mai (endret) Spørs om det ikke blir Aegean Blue Met eller Isle of Man green på min neste bestilling. Men har også lyst på fire orange og daytona blå. Er så fornøyd med i4 at jeg vurderer å legge inn bestilling på en ny I4 (M60) San Remo Green er også tilbake i individual programmet til i4 Endret 29. mai av Syar-2003 1
Evil-Duck Skrevet 29. mai Skrevet 29. mai Syar-2003 skrev (1 time siden): Spørs om det ikke blir Aegean Blue Met eller Isle of Man green på min neste bestilling. Men har også lyst på fire orange og daytona blå. Er så fornøyd med i4 at jeg vurderer å legge inn bestilling på en ny I4 (M60) San Remo Green er også tilbake i individual programmet til i4 Isle of man green 🤤 1
Evil-Duck Skrevet 29. mai Skrevet 29. mai (endret) Nå blir det å prøve seg på litt mer kompleks koding, så for en håpe at jeg ikke ender opp med en 2,2 tonns murstein på uteplassen om jeg roter det til 🫣 Endret 29. mai av Evil-Duck 3
kremt Skrevet 29. mai Skrevet 29. mai 2 hours ago, Syar-2003 said: vurderer å legge inn bestilling på en ny I4 (M60) Jeg ser rekkevidden er økt fra opptil 513 km for M50 til opptil 551 km på M60. Er det større batteri, andre dekk, mer effektiv motorer eller andre ting dette kommer av?
Syar-2003 Skrevet 29. mai Skrevet 29. mai kremt skrev (24 minutter siden): Jeg ser rekkevidden er økt fra opptil 513 km for M50 til opptil 551 km på M60. Er det større batteri, andre dekk, mer effektiv motorer eller andre ting dette kommer av? Skal være rundt 4% bedre effektivitet grunnet komponent oppdateringer i nyeste gen e-drivlinje. 1
Evil-Duck Skrevet 30. mai Skrevet 30. mai (endret) Fikk faktisk telefon fra Bavaria i dag om jeg kunne være interessert i å bestille M60. Sist gang jeg var på service med bilen kiket jeg en del på iX (egentlig mest for å få tiden til å gå) Så de har vært en del på meg på innbytte mot en iX tidligere. Har fått relativt gode innbytte tilbud når vi snakket om iX, så om jeg får noe lignende i bytte mot M60 kan det nok være aktuelt, men det måtte han komme tilbake til meg med hva jeg eventuelt kunne få i innbytte mot en M60. Endret 30. mai av Evil-Duck 2
Syar-2003 Skrevet 30. mai Skrevet 30. mai Evil-Duck skrev (5 timer siden): Fikk faktisk telefon fra Bavaria i dag om jeg kunne være interessert i å bestille M60 Har hatt kontakt med min selger og regner med at jeg har et tilbud til vurdering i løpet av mandagen. Estimert levering vil være allerede i august/september. 1
Lord Britishface Skrevet 30. mai Skrevet 30. mai 7 hours ago, Evil-Duck said: Fikk faktisk telefon fra Bavaria i dag om jeg kunne være interessert i å bestille M60. Sist gang jeg var på service med bilen kiket jeg en del på iX (egentlig mest for å få tiden til å gå) Så de har vært en del på meg på innbytte mot en iX tidligere. Har fått relativt gode innbytte tilbud når vi snakket om iX, så om jeg får noe lignende i bytte mot M60 kan det nok være aktuelt, men det måtte han komme tilbake til meg med hva jeg eventuelt kunne få i innbytte mot en M60. 1 hour ago, Syar-2003 said: Har hatt kontakt med min selger og regner med at jeg har et tilbud til vurdering i løpet av mandagen. Estimert levering vil være allerede i august/september. Tenker dere å specce annerledes enn nåværende bil, annet enn eventuelt farge? Er så mye lekre individualfarger at det er håpløst å velge, men synes virkelig barbera red, aegan blue og speed yellow er lekre.
Syar-2003 Skrevet 30. mai Skrevet 30. mai (endret) Lord Britishface skrev (21 minutter siden): Tenker dere å specce annerledes enn nåværende bil, annet enn eventuelt farge? Er så mye lekre individualfarger at det er håpløst å velge, men synes virkelig barbera red, aegan blue og speed yellow er lekre. Spec blir nok annerledes. Jeg tror jeg dropper driving assistant pro etter å ha hatt det på tre BMWer. Det gir for lite grunnet alt som blokkeres i Norge. Så blir den FC medfølgende driving assistant med stop & go fullt dekkende. Selvstyringen bruker jeg aldri. Og på ingen måte vil jeg ha drive selektor og iDrivehjul i krystall i en i4M60. Utgangspunktet blir derfor en fully charged med tillegg som f.eks : m sport pro pakke, Harman Kardon, Soltak, Galvaniske brytere, luksus instrumentpanel etc. Vurderer faktisk stoffseter (mTek/cloth) denne gangen for enklere vedlikehold, og resistent mot jeans bruk, men har litt lyst på merino skinn i tartufo. Individual farge blir nok en grønn variant som er lysere enn sanremo men ikke signalgrønn. Isle of Man green, Boston green, Laguna green ellerno i den duren. Endret 30. mai av Syar-2003
Evil-Duck Skrevet 30. mai Skrevet 30. mai (endret) Lord Britishface skrev (1 time siden): Tenker dere å specce annerledes enn nåværende bil, annet enn eventuelt farge? Er så mye lekre individualfarger at det er håpløst å velge, men synes virkelig barbera red, aegan blue og speed yellow er lekre. San Remo Green får en ikke utenom individual nå så må nok se på de tilgjengelige fargene, heller da mest mot Cape York Green uten å gå på individual, Tacora Red innteriør får en og nå bare som sensatec og ikke ekte skinn som jeg har i min, som jeg syns er ganske dumt at de fjernet. Muligens det blir individual Tartufo interiør om jeg tar meg råd til det eller blir det Mocha i Vernasca skinn, selv om jeg helst skulle likt å beholdt Tacora Red, sensatec er sikkert mer enn bra nok, men fortsatt skeptisk, muligens ubegrunnet. Ellers blir det veldig mye likt, supercharged, carbon interiør, galvaniserte brytere, Active Protection osv. Eneste jeg trolig kommer til å legge til som jeg ikke har på min nå er karbon eksteriør pakken. Kommer og til å snakke litt med de om å få bestille den med billigste felger og få flyttet disse over til min nåværende bil på innbytte, da jeg helst vil beholde 868M Night Gold felgene mine over på nyebilen. Endret 30. mai av Evil-Duck
Trestein Skrevet 9. juni Skrevet 9. juni Rundet 60 000km med min bil i dag etter en 510km lang tur. (Brukte 85% av batterikapasiteten) Er litt overrasket over at jeg ikke klarer å måle forandring i batterikapasitet. Den kjører akkurat like langt som år jeg fikk den
Civilix Skrevet 10. juni Skrevet 10. juni oi, nede i ~130wh/km det var da ekstremt. Jeg trodde jeg var lavt med mine 145wh/km på min tur i pinsa. Eller så har jo bilen en buffer den skal ta av før du merker at batteriet taper seg.
Trestein Skrevet 10. juni Skrevet 10. juni Civilix skrev (2 timer siden): oi, nede i ~130wh/km det var da ekstremt. Jeg trodde jeg var lavt med mine 145wh/km på min tur i pinsa. Eller så har jo bilen en buffer den skal ta av før du merker at batteriet taper seg. 131wh/km er ikke ekstremt men bra vil jeg si. Hadde flere titalls forbikjøringer og lå som regel 5-10 over fartsgrensa. Lurer imidlertid på bufferet. Hvor mye ligger det her? Når kommer jeg til å merke redusert rekkevidde? Det eneste som iriterer er bilens estimat på rekkevidde. Den er alt for pessimistisk. I går ville de at jeg skulle lade 15km før jeg kom hjem fra 17-22% for å komme hjem med 19%. Sjekket instillinger som lå på 10% hjemme og på ladestasjon. Problemet er at den tar feil hele tiden. Den antar at jeg kommer frem med 19% og fasit er 30% osv. Planlegger lading osv basert på dette. Det virker som om den bruker data fra community når den beregner rekkevidde
Evil-Duck Skrevet 10. juni Skrevet 10. juni (endret) Civilix skrev (3 timer siden): oi, nede i ~130wh/km det var da ekstremt. Jeg trodde jeg var lavt med mine 145wh/km på min tur i pinsa. Eller så har jo bilen en buffer den skal ta av før du merker at batteriet taper seg. Tresteins edrive40 er vel noget mer effektiv med elektronene enn din M50, 145 wh/km er ganske bra for en M50 Endret 10. juni av Evil-Duck
Civilix Skrevet 11. juni Skrevet 11. juni e40 ja, da gir det mening. Apropo gom er jeg ganske sikker på at det bare regnes ut i bilen, jeg har mye småkjøringer mellom noen (veldig) lange turer og merker godt at etter mye småkjøring går gom veldig ned, og etter langkjøring er den alltid mer optimistisk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå