Gå til innhold

sparetips for enslige

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hver søndag så sjekk tilbudsavisene for neste uke, og se om det er noe der du kan benytte deg av. Merk at ikke alt i disse avisene er på tilbud, men noe de bare vil selge mer av. Så man må følge med på prisene selv i tillegg.

Sjekk alltid kjøleren/hylla i butikken for ting som holder på å gå ut på dato.

Har du Holdbart eller annen butikk som selger varer billig som holder på å gå ut på dato, stikk innom denne en gang i uken. Men merk at ikke alt på Holdbart er billig heller.

Har du bil, så følg godt med på drivstoffprisene, og fyll kun når det er billigst, selv om tanken er 75% full. Og finn et uavhengig verksted som ikke har samvittighet til å ta mer enn de skal. Jeg har vært kjempeheldig og funnet et.

Velg Coop, forsikringsselskaper og banker som gir overskuddet tilbake til kundene sine. Himla bank og Gjensidige forsikring gjør dette.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
40 minutes ago, Ratleto said:

Hver søndag så sjekk tilbudsavisene for neste uke, og se om det er noe der du kan benytte deg av. Merk at ikke alt i disse avisene er på tilbud, men noe de bare vil selge mer av. Så man må følge med på prisene selv i tillegg.

Sjekk alltid kjøleren/hylla i butikken for ting som holder på å gå ut på dato.

Har du Holdbart eller annen butikk som selger varer billig som holder på å gå ut på dato, stikk innom denne en gang i uken. Men merk at ikke alt på Holdbart er billig heller.

Jeg bestemte meg på et tidspunkt for å spare penger, og la så opp rutiner som dette. Det mest positive ved å legge seg til en slik vane, det er at etter hvert så erstattes det tidligere "kjøpeglede" med "spareglede". Dette kan snurre på seg ganske positivt, slik at det man tidligere sløste bort på tull og tøys blir til en fornuftig og nødvendig pengebruk.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...