Gå til innhold

Nye Ringenes Herre-filmer annonsert


Anbefalte innlegg

Som stor fan av Tolkiens verker siden jeg oppdaget han på ungdomsskolen for 25 år sida, så både gleder og gruer jeg meg til dette her. Det positive er at Jackson, Boyens og Walsh er involvert. De er selv store fans av Tolkien og ved årtusenskiftet var i alle fall PJs klare melding at det var Tolkiens budskaper som skulle formidles i filmene, ikke deres egne. 

Drøyt to tiår senere er filmindustrien en helt annen og jeg håper virkelig de tre har stilt noen krav til hva som skal leveres når de tross alt setter sine navn på produktet, slik at dette ikke sklir ut og blir en ny Rings of Power. 

Andy Serkis tilbake som Gollum og regissør tror jeg kan bli bra. Blir vel raskt en blanding av Gollum origin og hva han drev med i mellom han forlot Tåkefjellene og da han tok igjen Frodo og Sam i TTT.

https://www.vg.no/rampelys/i/Vzb1xd/ny-ringenes-herre-film-kommer-i-2026

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det største problemet for de fleste med The Hobbit var vel i bunn og grunn at én bok ble til tre filmer, hvor noen ting var endret på (skjedde også i LotR riktignok) og en del ting var lagt til som ikke var i boka, bl.a. et par karakterer som ikke er i den historien.
Sagt som en som ikke har lest boka, jeg baserer det på hva andre har skrevet.

Vet noen om det er kjent hva filmene skal handle om? For jeg vil anta at det blir en "remake"(?) av LotR, siden det stort sett bare er det og The Hobbit som er bøker med en faktisk historie, meg bekjent, og artikkelen sier ikke stort mer enn at filmene blir basert på Tolkiens bøker.

Jeg har sett blandede reaksjoner på The Rings of Power, stort sett negative, noe jeg føler er synd fordi jeg følte en interesse for serien før den kom og jeg vet ikke om jeg gidder å se den med så mye negativ omtale. Men tiden får vise.

Endret av N-4K0
Lenke til kommentar

Som stor fan av forfatterskapet til J.R.R.Tolkien kan jeg si at jeg gruer meg etter å ha sett The Hobbit og tittet litt på The Rings of Power. Men Lord Of The Rings filmene til Peter Jackson var gode, selvom jeg var misfornøyd med endel ting, så det er jo håp. Jeg forstår at det er vanskelige bøker å filmatisere, da historiene er meget omfattende. Men om det får flere til å lese bøkene hans er jo det en god ting. Selv vil jeg nok alltid foretrekke å lese bøkene og ha min egen filmatisering surrende i hodet 😁

Lenke til kommentar

Enig ang. Hobbit og det å lage trilogi av den også. Men Hobbit-filmene er ganske ålreite tross alt, særlig målt oppimot den anti-Tolkien søpla som kom i etterkant. Rings of Power bare later jeg som at ikke eksisterer.

Hollywood er i det minste i ferd med å innse at det å la ultraradikale aktivister pervertere franchisene de prøver å melke ikke funker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
N-4K0 skrev (3 timer siden):

Det største problemet for de fleste med The Hobbit var vel i bunn og grunn at én bok ble til tre filmer, hvor noen ting var endret på (skjedde også i LotR riktignok) og en del ting var lagt til som ikke var i boka, bl.a. et par karakterer som ikke er i den historien.

For meg var største problemet at hobbit filmane hadde tegnefilmfysikk med actionsscener som ikkje gir meining. Det var ein del andre manusmessige ting også, og då kanskje særleg at sjølv med tre lange filmar så fekk vi aldri bli kjent med dvergane, då var det berre forvirrande med så mange karakterar. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Dette kommer garantert til å bli mageplask. Hobbit-filmene var ren søppel, kanskje med unntak av den første, som var grei. Denne nye filmen har arbeidstittel The Hunt for Gollum, og skal altså sentreres rundt den kanskje minst interessante karakteren i hele LOTR-universet.

Kilde: https://www.filmmagasinet.no/2024/05/ny-ringenes-herre-film-om-gollum-annonsert-med-peter-jackson-og-andy-serkis/

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Undertegnede har lest Simarillene, Hobbiten og Ringenes Herre. Jeg gleder meg.
Jeg synes både Hobbiten og Ringenes Herre filmene var bra, og jeg synes Rings of Power fanger Tolkien-universet på en bra måte. Jeg kommer til å se sesong 2.

Uansett, ser fram til nye filmer :)

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Det er nok sant at brandet har blitt noe melket og utvannet og at en derfor neppe klarer å gjenskape den massive effekten den første trilogien hadde, men har litt troen på at det teamet kan nå temmelig langt gitt at de bruker talentet sitt til på riktig måte. Tror nok det blir litt feil å dømme alt nord og ned fordi Gollum blir en karakter med litt fokus. Dette er nok bare et drama-element i en større sammenheng og blir nok en smule dratt ut av en sammenheng som en media-soundbite.

Endret av vidor
Lenke til kommentar
Gargantua skrev (4 timer siden):

Dette kommer garantert til å bli mageplask. Hobbit-filmene var ren søppel, kanskje med unntak av den første, som var grei. Denne nye filmen har arbeidstittel The Hunt for Gollum, og skal altså sentreres rundt den kanskje minst interessante karakteren i hele LOTR-universet.

Kilde: https://www.filmmagasinet.no/2024/05/ny-ringenes-herre-film-om-gollum-annonsert-med-peter-jackson-og-andy-serkis/

"The Hunt for Gollum" får det jo til å høres ut som det dreier seg mer om de som jakter på Gollum, enn Gollum i seg selv. Om jeg ikke husker helt feil jaktet vel blant annet Gandalv og Aragorn på Gollum i årevis (?), for å få svar på spørsmål om ringen.

Men hvorfor lage noe som helst egentlig? Alt blir bare søppel og dritt. 

 

 

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Skrevet (endret)
Sjokolade1 skrev (12 timer siden):

"The Hunt for Gollum" får det jo til å høres ut som det dreier seg mer om de som jakter på Gollum, enn Gollum i seg selv. Om jeg ikke husker helt feil jaktet vel blant annet Gandalv og Aragorn på Gollum i årevis (?), for å få svar på spørsmål om ringen.

Men hvorfor lage noe som helst egentlig? Alt blir bare søppel og dritt. 

Stemmer det. Han surra seg helt ned til Mordor og ble tatt til fange. Sluppet løs og etter hvert fanget igjen. Gandalf og Aragorn var involvert og han satt også i varetekt hos skogalvene en periode, før de ble slepphendte og han stakk.

Lurer på hvordan de løser det der. McKellen er under mye sminke og kan kanskje "pull off" Gandalf en gang til. I det minste i en mindre rolle eventuelt, men Mortensen kan ikke spille Aragorn igjen og troverdig være i samme alder som for tjuefem år sida. 

Siden de er innom Myrkskog så håper jeg i alle fall man ikke involvere Orlando Bloom igjen. Det verste med Legolas i Hobbiten var hvor annerledes personlighet han hadde kontra LotR. Men uansett har også tidens tann bitt i Bloom også.

Jeg må innrømme at jeg ikke klarer å se på dette annet enn et prosjekt med enorm fallhøyde, men det lille håpet for min del ligger i at det er genuine fans involvert. Det ble gjort masse endringer fra bok til film sist, men den røde tråden var der og ikke minst tematikken Tolkien skrev. 

Har i grunnen mer tro på Harry Potter-serien som er en ren remake. Selv om det også selvsagt handler om penger. Men der er i alle fall forfatteren med på laget.

Etter Christopher gikk bort har det vært mange som vil melke JRRs univers uten særlig respekt for grunnlaget. Hans barnebarn Simon medregnet.

Når det gjelder Tolkien-adapsjoner ville jeg langt heller sett Turin Turambar, Beren og Luthien eller Gondolins Fall på film mer enn en I stor grad ny historie fra War of the Ring-perioden. Man må connect the dots i stor grad i Silmarillion også, men det er mange meget gode historier der.

Endret av Revie
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...