Gå til innhold

Spillere flokker tilbake til Fallout-spillene


Anbefalte innlegg

TheKims skrev (1 time siden):

Installerte Fallout 76 på PC i går og hadde en del problemer selv. 48 fps på en mid/high end PC selv om jeg satte alt på laveste grafikkinnstillinger. Jeg fant en fix på Steam forumet for å få fjernet V-Sync ved å redigere en ini fil og fikk omsider løst lav fps, men nå var problemet at jeg ikke kunne bevege karakterene min. 

Er sånn smått utrolig at et AAA studio med millionbudsjett kan gi ut noe som er så buggy, også gidder de ikke fikse sånt en gang.

Ble Avinstallering her også.

Spilte masse fallout 4 og 76 i helga jeg uten noen problemer (bortsett fra FPS problemet, men det tok 1min å fikse)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sjørøver skrev:
Brother Ursus skrev (3 minutter siden):


Nå har jeg ikke sett ferdig Fallout, men synes ingen av seriene er ille. Fallout har begynt veldig bra, og Halo tok seg opp ganske så mye i sesong 2. Såpass at jeg håper det blir en sesong 3.

Fallout må være malen for hvordan du skal få spill til lerretet. Halo sesong 1 var tull. Første episodene av sesong 2 var bra men det dalte kjapt. De bruker noe helt sinnsykt med midler for å markedsføre Halo. Hva om de gir det bedre cgi og manusforfattere i stedet? Da hadde det ordnet deg selv. 

Nå har jeg ikke sett Fallout-serien enda, men malen for meg er foreløpig The Last of Us
Lenke til kommentar
Kenhten skrev (13 minutter siden):

25 euro for en Fallout pakke

 

Har FallOut New Vegas og FallOut 3, gratis via Epic Store. Hvilke andre FallOut spill anbefales?

 

Edit: Ser at FallOut 4 koster 50kr. på Steam. Er det noe vits med alle DLC'ene i GOTYE?

Fallout 76 er gratis visst du har Prime. Jeg benyttet meg av 7 dagers gratis prøveperiode for å se serien, også fikk jeg spillet i tillegg.

Lenke til kommentar

Har ikke Prime. Men den koster bare 75kr. på Steam.

Kjøpte FallOut 4 på Steam. Testet ut de to jeg hadde via Epic. Begge er jo eldre spill. Men de fungerer utmerket på Linux med Proton. Har aldri spilt en baby før 😆 

 

Er det en rekkefølge man bør spille?  New vegas, 3 og 4?

Er ikke særlig fan av RPG, men må prøve å komme meg inn i det. Liker mer korte spill som Halo, Half Life, F.E.A.R. osv.

Lenke til kommentar
On 15.4.2024 at 1:31 PM, Kenhten said:

Har ikke Prime. Men den koster bare 75kr. på Steam.

Kjøpte FallOut 4 på Steam. Testet ut de to jeg hadde via Epic. Begge er jo eldre spill. Men de fungerer utmerket på Linux med Proton. Har aldri spilt en baby før 😆 

 

Er det en rekkefølge man bør spille?  New vegas, 3 og 4?

Er ikke særlig fan av RPG, men må prøve å komme meg inn i det. Liker mer korte spill som Halo, Half Life, F.E.A.R. osv.

Historiene er ikke forbundet og skjer på ulike steder, men publiseringsrekkefølgen er:

  1. Fallout 3 (Washington DC)
  2. Fallout New Vegas (Las Vegas)
  3. Fallout 4 (Boston).
Endret av Aetius
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Kenhten skrev:

25 euro for en Fallout pakke

 

Har FallOut New Vegas og FallOut 3, gratis via Epic Store. Hvilke andre FallOut spill anbefales?

 

Edit: Ser at FallOut 4 koster 50kr. på Steam. Er det noe vits med alle DLC'ene i GOTYE?

De fleste DLCene er verdt pengene og tilfører spillet mye . Harbour er den beste men alle er bra . Jeg har 600 timer i F4 uten å ha fullført hovedhistorien 😜 .
  • Liker 1
Lenke til kommentar
4 hours ago, Fleskelars said:

Det fantastiske med F4 for oss pc-brukere er det enorme havet med mods man kan velge direkte inni spillet via hovedmenyen. Du kan skreddersy akkurat den opplevelsen du vil . Eneste jeg ber ALLE om å gjøre er å skru av våpen-debris i grafikken , den er opphavet til 99.9 % av alle krasjer og forårsaker memleak.

Takk for tips. Spiller Fallout 4 igjen nå, etter noen måneders pause. På PC. Syns det er bra, men opplevde noen kræsj i går. Skal skru av weapon debris. 

Endret av Gargantua
Lenke til kommentar

De eneste tekniske problemene jeg har hatt med Bethesda-spill er at Daggerfall bøgga ut slik at jeg aldri fikk fullføre main storyen. Dette var jo før patching begynte.

Ellers har alt gått tilnærmet knirkefritt, også da jeg reinstallerte F4 for noen måneder siden med mods.

Anbefaler ungdommen å spille Fallout 1 og 2 og New Vegas i rekkefølge. Så F3 og F4 i rekkefølge.

Lenke til kommentar

Ville også kommentere TV-serien, kom jeg på.

Fornøyd så langt. Underholdende og klart og tydelig i Fallout-universet. Føler ikke hovedkarakteren er en Mary Sue - og det er generelt lite "woke" i serien slik sett.

Det er feilaktig at serien er tro mot universet. Den er riktignok tro mot Bethesda-universet, men ikke Fallout 1, 2 og New Vegas, for serien forutsetter at New California Republic enten aldri skjedde eller har ikke har etterlatt et eneste tegn på at den har eksistert.

Lenke til kommentar
BiggusD skrev:

Ville også kommentere TV-serien, kom jeg på.

Fornøyd så langt. Underholdende og klart og tydelig i Fallout-universet. Føler ikke hovedkarakteren er en Mary Sue - og det er generelt lite "woke" i serien slik sett.

Det er feilaktig at serien er tro mot universet. Den er riktignok tro mot Bethesda-universet, men ikke Fallout 1, 2 og New Vegas, for serien forutsetter at New California Republic enten aldri skjedde eller har ikke har etterlatt et eneste tegn på at den har eksistert.

Har du sett serien? https://www.youtube.com/watch?v=KCPVj1NXTWU
Lenke til kommentar
Andreas247 skrev:
BiggusD skrev:

Ville også kommentere TV-serien, kom jeg på.

Fornøyd så langt. Underholdende og klart og tydelig i Fallout-universet. Føler ikke hovedkarakteren er en Mary Sue - og det er generelt lite "woke" i serien slik sett.

Det er feilaktig at serien er tro mot universet. Den er riktignok tro mot Bethesda-universet, men ikke Fallout 1, 2 og New Vegas, for serien forutsetter at New California Republic enten aldri skjedde eller har ikke har etterlatt et eneste tegn på at den har eksistert.

Har du sett serien? https://www.youtube.com/watch?v=KCPVj1NXTWU
Ikke hele nei. Har sett til og med E4.
Lenke til kommentar
Sjørøver skrev:
BiggusD skrev (47 minutter siden):

Anbefaler ungdommen å spille Fallout 1 og 2 og New Vegas i rekkefølge. Så F3 og F4 i rekkefølge.

Hvorfor? 

F1, 2 og F3:NV finner sted på vestkysten - i hhv California og Nevada. F3 og F4 på østkysten, i Washington og Boston-området. De to geografiske bolkene har lite med hverandre å gjøre. F1, F2 og New Vegas henger sammen narrativt til en viss grad. Disse spillene ble skapt av Black Isle, og bærer preg av det. F3 og F4 ble skapt av Bethesda, og bærer preg av det. I tillegg til 3d-grafikken og det der, er gameplayet i disse spillene helt annerledes enn Black Isles titler; de er rett og slett Bethesda-spill og kritiske tunger sa at Fallout 3 kom til å bli "Oblivion with guns". Noe som er en fin beskrivelse. Kritiske røster sa om F4 at det kom til å bli "Skyrim with guns" også, og at Starfield kom til å bli "Fallout 4 in space". Dette er selvsagt en helt korrekt observasjon. Jeg er jo glad i Bethesda-spill, men det er jo klart at F1, 2 og New Vegas er veldig gode spill og ikke spiller som Bethesda-spill på noen måte. Narrativt er Black Isle mye bedre enn Bethesda. Men når det gjelder det å sette nesa ut i ødemarka og oppleve ting er Bethesda mye bedre på akkurat det.
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

OKEY!!

71 minutter i FallOut 4. Det knyter seg i magen. Sinnsyk stemning. Gleder meg til å begynne med serien.

Vil fungere som sofa spill også. Steam kontrolleren jeg kjøpte forrige uke fungerer ganske bra. Mus og tastatur var bedre når jeg blir vant med alle de forskjellige tastene. Er bare vant til Minecraft 😄

Denne fungerte også utmerket på Linux. 

 

Duriello skrev (43 minutter siden):

Fallout 4 + nexusmods = You're welcome!

 

 

(Samme med F3 og New Vegas ofc)

Hva slags mods? 

Endret av Kenhten
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Kenhten skrev (7 minutter siden):

OKEY!!

71 minutter i FallOut 4. Det knyter seg i magen. Sinnsyk stemning. Gleder meg til å begynne med serien.

Vil fungere som sofa spill også. Steam kontrolleren jeg kjøpte forrige uke fungerer ganske bra. Mus og tastatur var bedre når jeg blir vant med alle de forskjellige tastene. Er bare vant til Minecraft 😄

Denne fungerte også utmerket på Linux. 

 

Hva slags mods? 

Hva har du lyst på? 😄

Finner jo alt fra ui fixes, til ja.. Fantasien til modderne setter jo grensen.

Har ikke moddet det så mye selv, men har testet Sim Settlements 2 de siste dagene. Samt lekt litt med en som gjør absolutt alle fiender til legendary fiender.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...