Gå til innhold

Kvinnegruppa Ottar + SV, frihet for mennesket


Anbefalte innlegg

herzeleid skrev (På 9.5.2024 den 7:07 PM):

Dette var innlegget jeg siterte:

En kan ironisere over at andre mener norsk kultur, tenkemåte og verdier er best. Jeg håper på min side at tilstrekkelig mange i Norge synes vår kultur, tenkemåte og verdier som tross alt har skapt dette samfunnet, er temmelig bra og kanskje til og med best. Alternativet er ikke videre forlokkende. 

Jeg tror nok du leste litt vel mye inn i innlegget mitt. Det går an å være fan av en kultur, uten å ønske å tvinge den på alle som ikke deler den. Men mulig det var uklart at det var poenget mitt da.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Neffi skrev (På 28.4.2024 den 7:51 PM):

Hvis det gikk an å forklare en FrPer hvorfor man må være snill med folk, så hadde jeg giddet å prøve. 

Så hvordan vil du beskrive godheten til AP td, de har vinglet etter i FRP politikken avdi de har sett at det er nødvendig. 

Fortell om hvordan fattigdomskøene har blitt taklet det siste året av regjeringen. 

Har du noe å si om alle milliardene som har blitt sendt ut av landet av dagens regjering i bistand til bla regimer som undertrykker folk

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Neffi skrev (På 28.4.2024 den 4:37 PM):

Og hvilken sammenheng prøver du å bygge nå? Hvordan tenkte du min kommentar har noen forbindelse til min verdi i islam? Hvordan er det av interesse for meg? Eller for deg? Har du konvertert?

Jeg har mange venner som  er ex-muslimer, moderate muslimer og bekjente som er mer bokstavtro muslimer. 

Deres liv og samtalene med dem  sier alt. 

Mine venner som er exmuslimer , de fleste har ikke bare mistet en familie, de har også mistet en trygghet pga  vårt samfunns berøringsangst for æreskulturen i islam. 

Jeg har hatt noen av de her hjemme i lengre perioder for å hjelpe de, da de har måttet leve på hemmelig adresse.

Hvilken verdi du har i Islam? Avhenger av om du er mann eller kvinne og ikke minst hvordan du utføre din tro som muslim

  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (På 27.4.2024 den 8:11 PM):

De anser håret omtrent som vestlig kultur ser på bryster, og det er smått utrolig at vestlige sliter så mye med å se dobbeltstandarden.

Norske jenter på denne siden av 1999 dekker til brystene på stranden oftere enn de går toppløse, og det samme gjelder mange muslimer og håret.

For å forstå foreldrene, og jentene som selv kler seg etter standarden, så holder det å forstå hvorfor mange nordmenn er skeptiske til at deres jenter viser frem brystene offentlig, mens menn kan gå i bar overkropp.

Hijaben  er mer enn bare et hodeplagg. Det er også et plagg for å halde pikene under kontroll, eller damene om du vil. 

En muslims kvinne, jentebarn er sin manns eller fars eiendom. Hennes liv blir styrt av klanen. Det er et signal på eiendom.

Se fleste muslimske kvinner kan gå fritt på butikken etc her i norge enn så lenge.

Hijaben er ikke bare et kulturelt plagg det er også religiøst og ikke minst politisk. For slik er islam

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...