Gå til innhold

Anmeldelse: Fallout – Sesong 1


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Personlig har jeg vært en gamer hele livet og vært litt i overkant opptatt av spill, spesielt Fallout! Nå fyller jeg veldig snart 32 år og har mistet mye av gamingen og liker film og serier bedre enn spill (om man ser bort fra CS) Jeg håper de klarer å holde det gående med noen sesonger og at den ikke blir kansellert som skjer med nesten alt jeg begynner å like! Ser frem til mer Fallout nå! :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Savnet veldig hvordan serien er tro imot spillserien. Vi har jo sett hvordan Amazon nærmest ødelegger alt de kommer over av kildemateriale. For selv om noe ser bra ut og millionene viser seg tydelig fram så er der veldig viktig for (iallefall mange av oss) langvarige fans at kildematerialet støttes og hylles. At man respekterer det.

Weel of time og Rings of power er gode eksempler på det motsatte.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Stresset_Faen skrev:

Savnet veldig hvordan serien er tro imot spillserien. Vi har jo sett hvordan Amazon nærmest ødelegger alt de kommer over av kildemateriale. For selv om noe ser bra ut og millionene viser seg tydelig fram så er der veldig viktig for (iallefall mange av oss) langvarige fans at kildematerialet støttes og hylles. At man respekterer det.

Weel of time og Rings of power er gode eksempler på det motsatte.

Njaa.. Nå synes jeg at Amazon har vært ganske gode med seriene de har laget? Reacher er bra, Invincible er konge, the boys er knall, The Expanse var rå.. Pluss at Rings of Power er underholdende og god ;)
  • Liker 2
Lenke til kommentar
SupplyApollo skrev:
Stresset_Faen skrev:

Savnet veldig hvordan serien er tro imot spillserien. Vi har jo sett hvordan Amazon nærmest ødelegger alt de kommer over av kildemateriale. For selv om noe ser bra ut og millionene viser seg tydelig fram så er der veldig viktig for (iallefall mange av oss) langvarige fans at kildematerialet støttes og hylles. At man respekterer det.

Weel of time og Rings of power er gode eksempler på det motsatte.

Njaa.. Nå synes jeg at Amazon har vært ganske gode med seriene de har laget? Reacher er bra, Invincible er konge, the boys er knall, The Expanse var rå.. Pluss at Rings of Power er underholdende og god ;)
Yep, rings of power var faktisk helt konge!! Kan ikke fatte og begripe hvordan den fikk så mye tyn, vet det var endel kontroverser før den kom, men bortsett fra det - selve serien var påkostet og akkurat hva jeg håpa på fra den serien
  • Liker 2
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Anfieldtheplacetobe said:
1 hour ago, SupplyApollo said:

Yep, rings of power var faktisk helt konge!! Kan ikke fatte og begripe hvordan den fikk så mye tyn, vet det var endel kontroverser før den kom, men bortsett fra det - selve serien var påkostet og akkurat hva jeg håpa på fra den serien


Av alle som startet med å se på Rings of Power så var det bare noe slikt som 1/4 som så den ferdig. I streaming er retensjon, altså hvor mange seere som ser ferdig en serie, den viktigste metrikken, fordi den sier noe om hvor mange som sansyneligvis vil komme tilbake og se en ny sesong. Retensjonsraten til ROP var en av de dårligste av noen serier. Samtidig var den så vanvittig dyr. Slik at ROP er "too big to fail", men det er det den kommer til å gjøre.

Lenke til kommentar
SupplyApollo skrev:
Stresset_Faen skrev:

Savnet veldig hvordan serien er tro imot spillserien. Vi har jo sett hvordan Amazon nærmest ødelegger alt de kommer over av kildemateriale. For selv om noe ser bra ut og millionene viser seg tydelig fram så er der veldig viktig for (iallefall mange av oss) langvarige fans at kildematerialet støttes og hylles. At man respekterer det.

Weel of time og Rings of power er gode eksempler på det motsatte.

Njaa.. Nå synes jeg at Amazon har vært ganske gode med seriene de har laget? Reacher er bra, Invincible er konge, the boys er knall, The Expanse var rå.. Pluss at Rings of Power er underholdende og god ;)
Rings of power og the boys er jo helt annerledes fra kildematerialet.
Lenke til kommentar

Klok av skade var jeg veldig skeptisk når dette prosjektet ble annonsert. Amazon har ikke akkurat truffet planken med adapsjoner av spill- og fantasy-materiale. Snarere tvert imot. Wheel of Time og Rings of Power var verken tro mot kilden eller gode serier, isolert sett.

Da traileren kom ble jeg veldig positivt overrasket. Ser ut som de treffer planken med stemninga her. Fallout er fylt av satire og humor, samt en herlig retro futuristisk stil. Utvilsomt en spillserie som er "selvbevisst" og har vært det siden de første to titlene på 90-tallet.

Gleder meg stort til å starte på denne i kveld!

Endret av Revie
Lenke til kommentar

Serien var ok. Men, som alltid med disse seriene basert på spill oppstår det problemer. Her er det de siste episodene som forandrer veldig mye av etablert Fallout canon. De tråkket godt i salaten der. Om det er en feil eller med vilje vites ikke.

😑

Lenke til kommentar
Anfieldtheplacetobe skrev:
SupplyApollo skrev:
Stresset_Faen skrev:

Savnet veldig hvordan serien er tro imot spillserien. Vi har jo sett hvordan Amazon nærmest ødelegger alt de kommer over av kildemateriale. For selv om noe ser bra ut og millionene viser seg tydelig fram så er der veldig viktig for (iallefall mange av oss) langvarige fans at kildematerialet støttes og hylles. At man respekterer det.

Weel of time og Rings of power er gode eksempler på det motsatte.

Njaa.. Nå synes jeg at Amazon har vært ganske gode med seriene de har laget? Reacher er bra, Invincible er konge, the boys er knall, The Expanse var rå.. Pluss at Rings of Power er underholdende og god ;)
Yep, rings of power var faktisk helt konge!! Kan ikke fatte og begripe hvordan den fikk så mye tyn, vet det var endel kontroverser før den kom, men bortsett fra det - selve serien var påkostet og akkurat hva jeg håpa på fra den serien
Det var dette med kildematerialet da.
Lenke til kommentar
bubba477 skrev:

Serien var ok. Men, som alltid med disse seriene basert på spill oppstår det problemer. Her er det de siste episodene som forandrer veldig mye av etablert Fallout canon. De tråkket godt i salaten der. Om det er en feil eller med vilje vites ikke.

😑

De forandrer ingenting i fallout canon, iallefall ikke fra fallout 3 og utover. Er du en av de som spilte de orginale, så skal jeg bøye meg i støvet. Men todd howard har vært flink og opptatt av å ikke ødelegge canon osv.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så ferdig sesongen i går. Årets største overraskelse for min del, forventningene var stuplave men her leverte de virkelig noe bra. Ser frem til ny sesong og håper serien gjør kommersiell suksess nok til at det utvikler seg til å bli en skikkelig serie :) 

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

Skuffende serie. Humoren er ikke satirisk som i spillene, men påtvunget som en amerikansk sitcom slik at man nærmest forventer å høre en av de tragiske lattermaskinene etter hver dårlige vits. Det er kun én av tre hovedkarakterer som ikke oppfører seg som et kålhode som er hentet direkte fra Scary Movie. Ingen karakterbygging er det heller.

På den positive siden er lydsporet på musikk, våpen og effekter ganske bra, og de har i høy grad fått til det visuelle fra spillene, med unntak av den gritty atmosfæren. Serieskaperne har hentet for mye inspirasjon fra de to siste spillene som fjernet mye av det mørke som gjorde spillserien unik. Det er ikke mye mer å hente herfra enn viten om at Todd Howard ler hele veien til banken, siden det er overfladisk "moro" som dette som tilfredsstiller massene.

4/10.

Lenke til kommentar
LampeLars94 skrev:
SupplyApollo skrev:
Stresset_Faen skrev:

Savnet veldig hvordan serien er tro imot spillserien. Vi har jo sett hvordan Amazon nærmest ødelegger alt de kommer over av kildemateriale. For selv om noe ser bra ut og millionene viser seg tydelig fram så er der veldig viktig for (iallefall mange av oss) langvarige fans at kildematerialet støttes og hylles. At man respekterer det.

Weel of time og Rings of power er gode eksempler på det motsatte.

Njaa.. Nå synes jeg at Amazon har vært ganske gode med seriene de har laget? Reacher er bra, Invincible er konge, the boys er knall, The Expanse var rå.. Pluss at Rings of Power er underholdende og god ;)
Rings of power og the boys er jo helt annerledes fra kildematerialet.
Til forsvar for The Boys fungerer den moderne adapsjonen sett i kontekst av hva The Boys handler om. Opprinnelig som edgy dekonstruksjon av datidens klisjeer og ideer om superhelt sjangeren i tegneserie, nå som edgy dekonstruksjon av nåtidens superhelt filmer.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...