Gå til innhold

Burde norske menn stemme som en gruppe?


Anbefalte innlegg

8 minutes ago, qwerty11 said:

Legge til rette skolesektoren for gutter. Jenter utvikler seg biologisk raskere enn gutter, noe som gir dem et stort fortrinn i kampen om studieplasser. De som er født tidlig på året har også målbart bedre prestasjoner. 

Ved å endre inntakssystemet til inntakstester og ikke karakterer kan en gjøre mye. For da kan testene bli tatt når som helst i livsløpet og utviklingshastighet få mindre å si.

Det er ikke inntakssystemet som holder guttene tilbake. Det er i stor grad la "guttene få være gutter" holdningen som lar dem slippe unna mens jentene jobber som er problemet. Det settes for få krav til guttene. Til nød kan man si at 6-årsreformen har fungert dårligere for guttene, men den har vært et problem for alle.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
14 minutes ago, qwerty11 said:

Jeg leser vg, nrk og følger absolutt med på det de ulike politiske partiene sier. Det får meg bare til å like dem mindre.

Nevn en god grunner til å stemme hvert av følgende parti;

  • MDG
  • Rødt
  • AP
  • V
  • FrP
  • H

Eller mener du at det er flere partier som det ikke finnes en eneste god grunn til å stemme på de?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Reg2000 skrev (2 minutter siden):

Det er ikke inntakssystemet som holder guttene tilbake. Det er i stor grad la "guttene få være gutter" holdningen som lar dem slippe unna mens jentene jobber som er problemet. Det settes for få krav til guttene. Til nød kan man si at 6-årsreformen har fungert dårligere for guttene, men den har vært et problem for alle.

Det er biologisk utviklingshastighet som skaper forskjellene innen utdanningsektoren. Det har store negative effekter for Norge som land og politikerne kan, men vil ikke gjøre noe med det.

Lenke til kommentar
WiiBoy skrev (4 minutter siden):

Nevn en god grunner til å stemme hvert av følgende parti;

  • MDG
  • Rødt
  • AP
  • V
  • FrP
  • H

Eller mener du at det er flere partier som det ikke finnes en eneste god grunn til å stemme på de?

Det er ingen grunn til å stemme på noen partier som er på stortinget i dag.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
1 minute ago, qwerty11 said:

Det er biologisk utviklingshastighet som skaper forskjellene innen utdanningsektoren. Det har store negative effekter for Norge som land og politikerne kan, men vil ikke gjøre noe med det.

Det har utrolig lite å si. Man trenger ikke allverdens intellektuell modenhet for å forstå det man skal lære i grunnskolen/videregående. Det store skillet går på innsats. 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
1 minute ago, qwerty11 said:

Det er biologisk utviklingshastighet som skaper forskjellene innen utdanningsektoren. Det har store negative effekter for Norge som land og politikerne kan, men vil ikke gjøre noe med det.

Hva tenker du om å øke aldersgrensen for bil sertifikat til 19 år for gutter, men beholde det på 18 for jenter?
Gutter er jo mindre utviklet enn jenter når de er 18 som du påpeker, og man ser jo soleklart en skjev fordeling mellom kjønn når det kommer til ulykker. 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
1 minute ago, qwerty11 said:

Det er ingen grunn til å stemme på noen partier som er på stortinget i dag.

Det er derfor det er soleklart at du befinner deg i et "hull".

Alle partiene på stortinget i dag  har flere gode poenger i forskjellige saker, og mange enkelt poenger som kan forsvare en stemme. Summen av meningene til partiene gjør dog at det er en håndfull partier som aldri vil få min stemme.

Dersom du ikke klarer å se poengene til meningsmotstandere, så er det et tydelig tegn på at du ikke klarer å se kompleksiteten av problemet og effekten av løsningene.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Reg2000 skrev (1 minutt siden):

Det har utrolig lite å si. Man trenger ikke allverdens intellektuell modenhet for å forstå det man skal lære i grunnskolen/videregående. Det store skillet går på innsats. 

Hjernen utvikles etterhvert som årene går. Det er klart at det er en fordel å være mer biologisk moden enn dem du konkurrerer mot. Du kan være så inntelligent du vil som voksen, men det hjelper ikke om du er sent utviklet. Konkurransen skjer i dag på et viss tidspunkt. Jentene høster fruktene av det og samfunnet totalt taper, fordi det har følgeeffekter som ikke er bra. Slik som at kjønnene blir skjevfordelt mellom by og land, at det blir færre par og at kvinner får så tøffe jobber at det blir tøft å få mange barn.

Lenke til kommentar
WiiBoy skrev (3 minutter siden):

Hva tenker du om å øke aldersgrensen for bil sertifikat til 19 år for gutter, men beholde det på 18 for jenter?
Gutter er jo mindre utviklet enn jenter når de er 18 som du påpeker, og man ser jo soleklart en skjev fordeling mellom kjønn når det kommer til ulykker. 

Jeg har ofte tenkt at lappen bør være forbeholdt de med ferdigutvikla frontallapp, så vi slipper potensielle massemordere i boligstrøk. Kanskje burde man hatt en GPS som satt i bilen i prøvetida.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
WiiBoy skrev (2 minutter siden):

Det er derfor det er soleklart at du befinner deg i et "hull".

Alle partiene på stortinget i dag  har flere gode poenger i forskjellige saker, og mange enkelt poenger som kan forsvare en stemme. Summen av meningene til partiene gjør dog at det er en håndfull partier som aldri vil få min stemme.

Dersom du ikke klarer å se poengene til meningsmotstandere, så er det et tydelig tegn på at du ikke klarer å se kompleksiteten av problemet og effekten av løsningene.

Jeg gidder ikke å bruke tiden min på å fortelle deg hva jeg liker med politikken til ulike parti. Så interessert er jeg ikke.

Lenke til kommentar
3 minutes ago, qwerty11 said:

Jeg gidder ikke å bruke tiden min på å fortelle deg hva jeg liker med politikken til ulike parti. Så interessert er jeg ikke.

Du har allerede gitt klart utrykk for at du ser det som at "alle" andre er onde og jobber mot deg, og at det ikke finnes andre verdigrunnlag eller perspektiver enn dine som er viktig. Det er en særdeles farlig holdning og en farlig mental plass å befinne seg i.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
7 minutes ago, qwerty11 said:

Hjernen utvikles etterhvert som årene går. Det er klart at det er en fordel å være mer biologisk moden enn dem du konkurrerer mot. Du kan være så inntelligent du vil som voksen, men det hjelper ikke om du er sent utviklet. 

Du trenger ikke allverdens intelligens for å komme bra ut av skolen. Det store skillet går på innsats. Gutta gir faen og får lov til det, mens jentene står på og blir presset videre av foreldrene. Det største problemet for gutter er denne idotiske ideen om at de ikke er i stand til å gå på skolen. Påstander som at "gutter er gutter" og "han er jo så praktisk" at det ikke er rart at det går dårlig på skolen selv om vedkommende ikke klarer bruke en hammer. Som i alt annet trenger man trening for å bli god på skolen. Den treningen bruker guttene svært liten tid på sammenliknet med jentene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
WiiBoy skrev (2 minutter siden):

Du har allerede gitt klart utrykk for at du ser det som at "alle" andre er onde og jobber mot deg, og at det ikke finnes andre verdigrunnlag eller perspektiver enn dine som er viktig. Det er en særdeles farlig holdning og en farlig mental plass å befinne seg i.

Representantene på stortinget er dårlige mennesker, det er de. For ellers hadde de ikke ført den skadelige politikken de gjør.

Jeg mener ikke at noen arbeider mot meg personlig, det er en fantasi du har fått for deg. 

Men ja, det er sterke krefter på stortinget som sørger for at majoriteten av befolkningen får overføringer fra minoriteten. Noe som går utover norske gutter og ungdom.

Det kan dere egentlig ikke være uenig med meg om. Fordi det ser vi.

Lenke til kommentar
2 minutes ago, qwerty11 said:

Representantene på stortinget er dårlige mennesker, det er de. For ellers hadde de ikke ført den skadelige politikken de gjør.

Hvis slike tanker er representative for "norske menn", vil ihvertfall ikke jeg som norsk mann assosieres med dem.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Skrevet (endret)
Reg2000 skrev (6 minutter siden):

Du trenger ikke allverdens intelligens for å komme bra ut av skolen. Det store skillet går på innsats. Gutta gir faen og får lov til det, mens jentene står på og blir presset videre av foreldrene. Det største problemet for gutter er denne idotiske ideen om at de ikke er i stand til å gå på skolen. Påstander som at "gutter er gutter" og "han er jo så praktisk" at det ikke er rart at det går dårlig på skolen selv om vedkommende ikke klarer bruke en hammer. Som i alt annet trenger man trening for å bli god på skolen. Den treningen bruker guttene svært liten tid på sammenliknet med jentene.

Om det også er en del av årsaken, må noe bli gjort relatert til det og 👍

Endret av qwerty11
Lenke til kommentar
qwerty11 skrev (1 minutt siden):

Representantene på stortinget er dårlige mennesker, det er de. For ellers hadde de ikke ført den skadelige politikken de gjør.

Jeg mener ikke at noen arbeider mot meg personlig, det er en fantasi du har fått for deg. 

Men ja, det er sterke krefter på stortinget som sørger for at majoriteten av befolkningen får overføringer fra minoriteten. Noe som går utover norske gutter og ungdom.

Det kan dere egentlig ikke være uenig med meg om. Fordi det ser vi.

I Norge har det i mange tiår vært tverrpolitisk enighet om progressiv skatt. Det har redusert økonomiske forskjeller, bygget ut et godt offentlig helse- og skolevesen og velferdsordninger. Det jeg ser, er at dette har gitt oss et godt samfunn det de aller fleste har muligheten til å lykkes og ha det bra. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
24 minutes ago, Dassen said:

I Norge har det i mange tiår vært tverrpolitisk enighet om progressiv skatt. Det har redusert økonomiske forskjeller, bygget ut et godt offentlig helse- og skolevesen og velferdsordninger. Det jeg ser, er at dette har gitt oss et godt samfunn det de aller fleste har muligheten til å lykkes og ha det bra. 

Helt enig. Det er den tverrpolitiske enigheten og den gjensidige respekten for andre meninger som har gjort Norge til et land i verdenstoppen i de fleste kåringer. Polarisering og demonisering leder kun til krangling om uvesentligheter og dårlige løsninger, som ikke beholdes ved maktskifte. Nye krefter innfører da retninger som kun lever frem til neste maktskifte, osv. osv.

Endret av WiiBoy
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Skrevet (endret)
Dassen skrev (12 minutter siden):

I Norge har det i mange tiår vært tverrpolitisk enighet om progressiv skatt. Det har redusert økonomiske forskjeller, bygget ut et godt offentlig helse- og skolevesen og velferdsordninger. Det jeg ser, er at dette har gitt oss et godt samfunn det de aller fleste har muligheten til å lykkes og ha det bra. 

 

WiiBoy skrev (3 minutter siden):

Helt enig. Det er den tverrpolitiske enigheten og den gjensidige respekten for andre meninger som har gjort Norge til et land i verdenstoppen i de fleste kåringer. Polarisering og demonisering leder kun til krangling om uvesentligheter og dårlige løsninger, som beholdes ved maktskifte. Nye krefter innfører da retninger som kun lever frem til neste maktskifte, osv. osv.

Vi får se hvordan samfunnet deres fungerer fremover. Det virker ikke som om det er vilje til å snu på noen måte. Fasiten får vi og da har jeg i alle fall gjort alt jeg kan for å hindre det (dvs å informere om at det ikke går bra). 

Endret av qwerty11
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...