Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Slå opp med dama pga «fortid»


Gjest 64784...dc4

Anbefalte innlegg

Gjest 64784...dc4

Hey,

jævlig rar greie, men tankene spinner såpass mye at jeg rett og slett velger å skrive.

jeg og min nåværende kjæreste har slått opp og nå blitt sammen igjen. I mellomtiden lå vi begge med andre. Hun har klart å akseptere at jeg har gjort det, mens jeg derimot ikke får tankene ut av hode. Det er helt jævlig. Jeg er på randen av å slå opp, til tross for at forholdet har vært helt tipp topp i det siste. Vi har det veldig bra sammen.

 

tanker? Noen som har noe positivt/ negativt å si? Er liksom på grensa til å slå opp…

Anonymous poster hash: 64784...dc4

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest 64784...dc4
Gavekort skrev (11 minutter siden):

Du har en dobbel standard her. Kanskje du skal ta noen runder og jobbe med deg selv om du har lyst å redde forholdet.

Det kan for all del hende at jeg har dobbel standard, ja. Ikke at det hjelper så mye at du kommer med det. Har for all del tenkt på at jeg ikke har noe å si da jeg også har liggi med andre etter bruddet. Men klarer fortsatt ikke å godta det.

Anonymous poster hash: 64784...dc4

Lenke til kommentar
Gjest 64784...dc4 skrev (2 minutter siden):

Det kan for all del hende at jeg har dobbel standard, ja. Ikke at det hjelper så mye at du kommer med det. Har for all del tenkt på at jeg ikke har noe å si da jeg også har liggi med andre etter bruddet. Men klarer fortsatt ikke å godta det.

Anonymous poster hash: 64784...dc4

Jeg tror jeg forstår problemstillingen din....

Hva du kan gjøre med det?

Du kan evt snakke med noen profesjonelle om det, eller noen du stoler på, og har tillit til. Noen ganger kan det hjelpe å avreagere i en eller annen form 🤔.

Du må rett og slett finne en eller annen måte du kan jobbe med deg selv på, for at du skal kunne klare å "jobbe" deg gjennom det.

Tid hjelper jo selvsagt.

Kan dere snakke sammen om det?

Hvis ingenting av disse rådene ovenfor fungerer, så kan det hende at det er såpass en dealbraker for deg at du rett og slett ikke kommer over det.

Det finnes jo noen av de. Vi har dem alle sammen i en eller annen form. 

Håper dere klarer å redde forholdet sammen 🥰

Lenke til kommentar
Gjest 64784...dc4 skrev (9 minutter siden):

Det kan for all del hende at jeg har dobbel standard, ja. Ikke at det hjelper så mye at du kommer med det. Har for all del tenkt på at jeg ikke har noe å si da jeg også har liggi med andre etter bruddet. Men klarer fortsatt ikke å godta det.

Anonymous poster hash: 64784...dc4

Noen må påpeke det. Jeg er ikke her for at du skal føle deg som en dritt, og jeg prøver på ingen måter å frarøve deg det at du er trist. Jeg skjønner at det gjør vondt, men det er, i beste mening, ditt problem.

First step is admitting it. Straks du er der så kan tid og refleksjoner gjøre ting bedre for deg. Snakk gjerne med henne om hva du føler, men ikke før du er i stand til å innrømme at det er du som er problemet. Lykke til!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
40 minutes ago, Guest 64784...dc4 said:

Det kan for all del hende at jeg har dobbel standard, ja. Ikke at det hjelper så mye at du kommer med det. Har for all del tenkt på at jeg ikke har noe å si da jeg også har liggi med andre etter bruddet. Men klarer fortsatt ikke å godta det.

Anonymous poster hash: 64784...dc4

Du ser på henne som eiendom. Dere var ikke sammen lenger, og dere hadde begge sex med andre mennesker. Du klarer ikke «godta» dette fordi innerst inne ser du på det som et svik, at hun hadde sex med noen andre enn deg selv om dere ikke var sammen. Hvis du klarer å innrømme dette for seg selv, så vil du klare å gå videre.  

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest 74c2c...954

Helt fantastisk å være i et forhold som er bra. Jeg har erfaring med forhold som ikke har vært bra. Jeg ville ikke slått opp.

Anonymous poster hash: 74c2c...954

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg er ikke helt enig med tråden her. I hvilken grad det er rasjonelt eller ikke, kommer an på mange ukjente faktorer.

Dersom TS var i et nytt forhold og hadde sex, mens eksen/dama lå med halve vennegjengen hans så er det ikke irrasjonelt å mislike det. Dersom eksen/dama bare lå med hvem som helst helt ukritisk, så er det ikke irrasjonelt å mislike det.

Hadde jeg fått vite at min halvdel pleide å dra på på Ila og ha sex med Breivik fordi det var lettvint, så hadde det påvirket meg annerledes enn om hun hadde sex med en hun bodde sammen med.

Forholdet til sex er subjektivt og forteller mye om en person. Dersom person A heller mot at sex er svært intimt og noe som kommer etter å ha knyttet sterke bånd, mens person B ser på det som en morsom treningsform/hobby så er det klart at det vil være vanskelig å forenes. Det betyr ikke at person A eller B har feil holdning, men det kan bety at de ikke passer så godt sammen.

 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest 64784...dc4 skrev (På 21.3.2024 den 5:10 PM):

tanker? Noen som har noe positivt/ negativt å si? Er liksom på grensa til å slå opp…

Er sex-livet deres bra nok nå? De fleste jeg har hørt om som har like tanker som du har nå har også sagt at de ikke er fornøyd med deres nåværende sex-liv. Så da blir de "sjalu" på damas fortid. At noen andre fikk det han burde hatt nå. Hvis du får det du trenger nå og du føler at dere gir hverandre det dere trenger så burde det ikke være stor grunn til sjalusi. Sett pris på det du har.

Uavhengig om du slår opp eller ikke så er dette noe du bør jobbe med, for dette problemet vil mest sannsynlig dukke opp hvis du blir i lag med andre også da de fleste har en seksuell fortid. Og da har du mistet nåværende partner for ingenting.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Skjønner frustrasjonen din men løsningen - hvis du ønsker - ligger i en eldgammel bønn kalt "sinnsrobønnen"

Gi meg ro til å akseptere de ting jeg ikke kan forandre og styrke til å forandre de ting jeg kan...

...og evnen til å se forskjellen :) 

Endret av sofiemyr
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Gjest 3eeb1...a3a

Lukter dobbeltmoral og urettferdighet dette her.

Helt forventet, og skjønner deg godt TS.

 

Gjør deg selv en tjeneste og avslutt forholdet, det vil gnage på deg.
Du er ikke bedre enn det du egentlig er.  Og det gjelder oss alle.
Ytterst få aksepterer det da..Sååå.. Jah.

Anonymous poster hash: 3eeb1...a3a

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...