Gå til innhold

Tidenes viktigste nettrollespill fyller 20 år


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eg starta å spele WoW i vanilla ( trur eg starta på slutten av 2005 ) med ein Human Warlock .. denne spelte eg opp, or fekk raida alt utanom Naxxramas, som blei for hard for guilden eg var i.

Fortsatte gjennom Burning Crusade, kor eg starta min første alt, ein Nightelf Druid. På slutten av Burning Crusade overtok druiden som maincharacter, og har spelt denne sia då.

Har ikkje vært konstant på, men har tatt ein god del pauser frå spelet. Har spelt alle utvidinga .. men har ikkje raida i alle.

No, når eg har passert 50, blir det litt for mykje for meg alt dette som skjer, dailies og meir. Greier ikkje å følge med på alt, og det blir egentlig veldig kjedelig etter ei stund.

Har spelt eindel classic, men det er veldig mykje av og på.

Lenke til kommentar
Spilte WOW når det ført startet opp og hold på i ca 15 år før jeg la inn årene, har prøvd et par ganger etter dette men fant det veldig kjedelig og att det fortsatt har månedlig betaling på ca 126 kr er ikke noe jeg finner rimelig mer og nå er det lagt på hylla for alltid!
Lenke til kommentar
Shaddiz skrev:

Eg starta å spele WoW i vanilla ( trur eg starta på slutten av 2005 ) med ein Human Warlock .. denne spelte eg opp, or fekk raida alt utanom Naxxramas, som blei for hard for guilden eg var i.

Fortsatte gjennom Burning Crusade, kor eg starta min første alt, ein Nightelf Druid. På slutten av Burning Crusade overtok druiden som maincharacter, og har spelt denne sia då.

Har ikkje vært konstant på, men har tatt ein god del pauser frå spelet. Har spelt alle utvidinga .. men har ikkje raida i alle.

No, når eg har passert 50, blir det litt for mykje for meg alt dette som skjer, dailies og meir. Greier ikkje å følge med på alt, og det blir egentlig veldig kjedelig etter ei stund.

Har spelt eindel classic, men det er veldig mykje av og på.

Jeg er selv over 50 og har spilt wow helt frem til denne dragonflight greia kom, da var det nok. Noe så kjedelige greier.
Lenke til kommentar

Var med fra open beta høsten 2004, og ble hekta umiddelbart.  Har gjennom årenes løp brukte 11-12.000 timer i spillet, men har nå hatt en lang pause.  Spillet ga meg mange helt uforglemmelige opplevelser, ikke minst gjennom karrakteren dere ser i avataren min; Winzy Puzzlefuzz of The Gnomish Rescue Squad.  Guildet er fortsatt aktivt på rollespillserveren Argent Dawn, og er nok et av de absolutt lengstlevende guilds der.  Jeg er litt stolt av at jeg var med å grunnla dette, og bygget opp et guild som nesten savner sidestykke i World of Warcraft. 

Hadde noen fantastiske år her, men så kom oppoverbakken, da Blizzard ga ut Cataclysm.  Den fragmenterte verdenen ble nesten umulig for meg å leve godt og naturlig i.  Storhetstiden var i Northrend, det kontinentet var fullstendig minblowing, og var en fantastisk verden å dra på eventyr i.  Vi hadde til og med raids in-character, helt uforglemmelige opplevelser!

Så fikk vi Pandaria og Dreanor, de fungerete begge bare sånn passelig, men de gjorde fortsatt at jeg holdt det gående, og guildet var fortsatt høyst aktivt og hadde masse flotte RP-events, så kjedelig var det fortsatt ikke blitt.

Så fikk Blizzard plutselig den ideen at kvinnelige gnomer skulle se ut som Dolly Duck.  De kvinnelige gnomene ble rett og slett endret til noe som lignet på ei botoxgås, det var nesten ikke noe gnomete igjen ved min kjære Winzy.  De gjorde også mange andre designvalg knyttet til utseendet til karakteren min, så mye at jeg rett og slett ikke kjente henne igjen, jeg klarte ikke lenger å rollespille karakteren troverdig, fordi karakterens visuelle uttrykk ikke lenger passet med den personligheten jeg hadde bygget.  Dette ble faktisk spikeren i kista for WOW for meg. 

Har vendt tilbake til annenhver ekspansion de siste 7-8 årene, og spilt meg gjennom solo-innholdet alene.  Får aldri den gløden jeg hadde tilbake, og med den abonnementsordningen Blizzard har nå, så blir de korte intense rush ved annenhver expansion.

Men, uansett, de ti mest aktive årene min i Azeroth, de glemmer jeg aldri.  Må nok si at World of Warcraft er det viktigste spillet jeg noen gang har spillt, og jeg er rimelig trygg på at det ikke kommer til å rives ned fra den tronen.  Magic:The Gathering og Heroes of Might & Magic-serien, er vel de eneste spillene som kanskje kunne klart det, men de når ikke WOW til anklene når det handler om hvor mye følelser spillet har gitt meg.  Gleder meg veldig til å se "Ibelin", er nok en god del jeg kan gjenkjenne der.  Bør vel kanskje se den i enerom, er redd det kan bli litt i overkant mye snufsing. 😉

Endret av Puzzlefuzz
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Markiii skrev (2 timer siden):

Jeg leste det først som "nett-trollespill"!

Godt jeg ikke er alene. Tror jeg er litt miljøskadet 😅

Koste meg mye med Vanilla, husker at guildet mitt var blant de første som kom oss igjennom Molten Core. Mange gode minner 😍

Lenke til kommentar

WOW var aldri noe for meg, prøvde 2 ganger og kom aldri lengre enn level 40 noe.

Men husker tilbake med koselige minner når jeg vandra rundt med dvergen min i snø på kvelden. Eller når man banka opp fugleskremsel på noen jorder.

Andre forsøk var etter cataclysm. Og da var mye a den koselige stemningen borte.

Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (14 timer siden):

WOW var aldri noe for meg, prøvde 2 ganger og kom aldri lengre enn level 40 noe.

Men husker tilbake med koselige minner når jeg vandra rundt med dvergen min i snø på kvelden. Eller når man banka opp fugleskremsel på noen jorder.

Samme her. Spilte ut gratismåneden som kom med spillet. Husker best rusling i skog på leting etter blomster og villsvin.

Tror jeg er for pirkete for dette. Når man har en sjekkliste stående med åpne punkter klarer jeg ikke legge det fra meg og gå videre før det er fullført.

Lenke til kommentar

Spilte selv på den "uoffisielle norske" serveren Burning Blade som troll rogue da spillet kom. Ble også første troll rouge til level 60. Men likte bedre klassen shaman, spesielt når det bare var horde som hadde den. Fantastiske minner fra den tiden.

Var med i guiden "Elite Legion" som var helnorsk, hvor vi også spiste opp en del andre norske guider.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...