Gå til innhold

Folk i Kollen oppførte seg verre enn noen gang. Man kunne til og med lukte ulovlige rusmidler


Anbefalte innlegg

process skrev (3 minutter siden):

Der er en annen rus ja. Tobakk eller nikotin er et svært giftig stoff som utløser en adrenalin-reaksjon. Cannabis stimulerer eksisterende reseptorer i hjernen. Helt klart en forskjell og ingenting er bra i store mengder.  

Og ikke minst er den ulovlig. Det kan gi alvorlige konsekvenser for folk å ha dette i blodet. Ikke minst utøverne på rennet selv om det er svært usannsynlig at de blir påvirket er faren til stede.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva har rus overhodet å gjøre på et idrettsarrangement?

Ser det ble store diskusjoner når Trondheim 2025 søkte om skjenkebevilling :

Vil servere alkohol under ski-VM 2025 i Trondheim – det er delte meninger om – NRK Trøndelag – Lokale nyheter, TV og radio

Argumentene er vel at dette skal foregå i ordnede former..men i praksis så blir det vel både og...

Nå fikk vi jo uansett se hvor idiotisk det kan være med alkohol (og annet rus) på slike arrangement - i alle fall der Nordmenn er tilstede. Nordmenn klarer tydeligvis ikke dette. Mulig vi kan spore dette helt tilbake til vikingtiden - jeg vet ikke, men slik det var i kollen kan man ikke ha det i 2025 i Trondheim. For en negativ reklame kollen har blitt for Norge!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Just now, Salvesen. said:

Og ikke minst er den ulovlig. Det kan gi alvorlige konsekvenser for folk å ha dette i blodet. Ikke minst utøverne på rennet selv om det er svært usannsynlig at de blir påvirket er faren til stede.

Helt klart et problem at det er definert som ulovlig en del steder. At noen utøvere skal teste positivt pga noen i løypene finner jeg svært usannsynlig. Grenseverdiene er såpass høye. Det virker som en oppkonstruert problemstilling. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
3 minutes ago, FriskLuft said:

Hva har rus overhodet å gjøre på et idrettsarrangement?

Tja. Siden Nordmenn dro for å se på ski i Kollen. Er enig i at det bør være et skille, men at folk koser seg i løypa er vel knapt noe nytt.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
process skrev (9 minutter siden):

Helt klart et problem at det er definert som ulovlig en del steder. At noen utøvere skal teste positivt pga noen i løypene finner jeg svært usannsynlig. Grenseverdiene er såpass høye. Det virker som en oppkonstruert problemstilling. 

Jeg sa jo selv at det er helt usannsynlig. Men folk i umiddelbar nærhet kan bli regelmessig testet med nulltoleranse uten at noen av halvnakkene tenker på dette osv. Poenget er at de fleste ønsker ikke å bli utsatt for ulovlige rusmidler. Skjønner ikke at det skal være så vanskelig å forstå.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Just now, Salvesen. said:

Jeg sa jo selv at det er helt usannsynlig. Men folk i umiddelbar nærhet kan bli regelmessig testet med nulltoleranse uten at noen av halvnakkene tenker på dette osv. Poenget er at de fleste ønsker ikke å bli utsatt for ulovlige rusmidler. Skjønner ikke at det skal være så vanskelig å forstå.

Joda. Jeg forstår det. Utsetter heller ingen andre for rusmidddel, lovlig eller ikke. Jeg tror dog frykten for å bli tatt som "knarker" ikke er reell. Det er masse folk som går rundt i cannabisrøyk og det er en vesensforskjell fra å ha innhalert til å ha en konsentrasjon i blodet eller urinen. 

Det kommer til å gå bra for deg, uansett om folk respekterer din boble eller ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
process skrev (Akkurat nå):

Joda. Jeg forstår det. Utsetter heller ingen andre for rusmidddel, lovlig eller ikke. Jeg tror dog frykten for å bli tatt som "knarker" ikke er reell. Det er masse folk som går rundt i cannabisrøyk og det er en vesensforskjell fra å ha innhalert til å ha en konsentrasjon i blodet eller urinen. 

Det kommer til å gå bra for deg, uansett om folk respekterer din boble eller ikke.

Som sagt har jeg allerede blitt utsatt for dette i Boston og blitt påvirket av THC med alvorlige konsekvenser for meg. Samt forsikringen som måtte betale 50k ish for sykehus opphold.

Lenke til kommentar
1 minute ago, Salvesen. said:

Som sagt har jeg allerede blitt utsatt for dette i Boston og blitt påvirket av THC med alvorlige konsekvenser for meg. Samt forsikringen som måtte betale 50k ish for sykehus opphold.

Hvorfor endte du på sykehus?

Lenke til kommentar
  • Uderzo låste denne emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...