Gå til innhold

Neddyssing i nyhetene..


Anbefalte innlegg

Problematikken virker for tiden såpass åpenbar, at man er nok på relativ trygg grunn  hvis man (dog etter litt tvil) velger å kutte ut spørsmålstegnet i tråd-tittelen her.  Et hverdagseksempel med fakta:  Radionyheter i morges kl. 06, - det meldes om at det har vært skutt mot en inngangsdør i en bolig på Løren.  Slike dramatiske hendelser  har vi så langt heldigvis vært stort sett forskånet for i Norge, det hører tross alt med til sjeldenhetene (eller?).  Man har radionyheten og den dramatiske hendelsen  i bakhodet utover dagen, og når man benker seg for å få med seg dagens antatt viktigste nyheter i f.eks. Dagsrevyen, så viser det seg at skyteepisoden mot en privatbolig  altså  ikke lenger er "nevneverdig" i TV-nyhetene.  Nye tider i Norge tydeligvis.  Man skulle jo tro at de som var utsatt for dette relativt dramatiske "angrepet" ble intervjuet, på samme måte som mange andre blir når de blir utsatt for faktisk langt mindre alvorlige hendelser enn slikt som dette.  Trenden med at slik ny kriminalitet tydeligvis ikke skal nevnes viser seg jo ved at heller ikke TV2-hovednyhetene hadde noe om dette.   På ettermiddagen gjennomlesing av de største avisenes nett-nyheter, heller ikke der noe om hendelsen, men Nettavisen hadde riktignok noe om dette, så ros til dem for det, nok en gang ingen "neddyssing" der iallfall, om noe som tydeligvis fra flere hold ønskes feid litt under teppet i dette  "nye Norge".  (Hjertesukk er visst tillatt her i Oppslagstavlen, (ref. veiledninger),  og  få motargumenter forventes,  pga. referanser til bare åpenbare facts her...).

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
VifteKopp skrev (2 minutter siden):

Skjer da mer interessante ting i verden enn at noen skjøt mot en inngangsdør på Løren. 

Ja, og det er jo plass til så mangt annet i en slik sending... (Så f.eks.  på TV2-nyhetene kl. 08.00 i morges, der hadde de faktisk plass til en melding om brann i en privatbolig på Vestlandet et sted, ingen skadet...  Men ingenting om skytedramaet som hadde vært noen timer tidligere på Løren..).

Mulig at i visse kretser er dette med skudd mot private boliger noe som er såpass hverdagslig og "normalt" blitt at det ikke er noe å nevne på en gang...  Nye tider i Norge på så mange vis, men jeg mener (mulig jeg er "for gammeldags", sier vel i tilfelle sitt det også..), men jeg mener at å feie slike hendelser så åpenbart "under teppet", eller som du tydeligvis bare trekke på skuldrene av,  det er en meget trist samfunnsutvikling for de av oss som har vært vant med et tross alt noe fredeligere  samfunn enn hva slik råskap representerer... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Skeptikus skrev (9 minutter siden):

Ja, og det er jo plass til så mangt annet i en slik sending... (Så f.eks.  på TV2-nyhetene kl. 08.00 i morges, der hadde de faktisk plass til en melding om brann i en privatbolig på Vestlandet et sted, ingen skadet...  Men ingenting om skytedramaet som hadde vært noen timer tidligere på Løren..).

Mulig at i visse kretser er dette med skudd mot private boliger noe som er såpass hverdagslig og "normalt" blitt at det ikke er noe å nevne på en gang...  Nye tider i Norge på så mange vis, men jeg mener (mulig jeg er "for gammeldags", sier vel i tilfelle sitt det også..), men jeg mener at å feie slike hendelser så åpenbart "under teppet", eller som du tydeligvis bare trekke på skuldrene av,  det er en meget trist samfunnsutvikling for de av oss som har vært vant med et tross alt noe fredeligere  samfunn enn hva slik råskap representerer... 

Det har blitt nevnt. I alle store nettaviser.

Og det skytes i ny og ne i storbyen Oslo ja. Og denne saken er foreløpig ganske uinteressant da det ikke var noen skadde, ingen mistenkte, ingen vitner. Det er strengt tatt nesten ingenting interessant å melde her. 

Men noen ser konspirasjoner på høylys dag overalt...

 

Endret av VifteKopp
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Brother Ursus skrev (10 minutter siden):

Det er også ganske vanlig at det skytes og stikkes i Oslo-området.

Ja, nye Norge dette, men det har da faktisk vært mange Dagsrevy-nyhetsinnslag om knivstikkings-episoder de senere månedene, intervju med politi osv., men å begynne å skyte mot f.eks. rekkehusboliger det mener jeg er faktisk ganske så mye mer dramatisk enn f.eks. knivbruk i krangler "på gata", mellom gjenger osv. (Noe tidsfordriv ordner de seg vel med via denslags  disse, i stedet for f.eks. idrett).  

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Rune_says skrev (1 time siden):

Fant saken hos NRK 

Ja, det ville jo vært særdeles påfallende hvis  hendelsen ikke engang ble omtalt på nettsiden til lokalnyhetene...(NRK Stor-Oslo).  Det jeg etterlyste var at en slik helt ny trend kanskje, med å skyte inn i en boligblokk, nok burde blitt gitt, om så var bare et lite innslag da, plass i slik som den nasjonaldekkende nyhetssendingen Dagsrevyen.  Noe "nytt" i Norge slikt og høyst alvorlig, ikke minst for naboer også.

Ser forresten på den nettsiden som det ble linket til over her at det dreier seg om utlendinger som bor der.  Så vet man iallfall det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...