Gå til innhold

Gratisprogram for utpakking av filer?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Lyncs skrev (4 timer siden):

Finnes det noen gode fratisprogram for utpakking av nedlasted filer? Jeg har hittil brukt WinRaR men prøveperioden er gått ut og jeg lurte derfor på om det finnes noen gratis alternativ.

Det er bare å fortsette å bruke winrar selv etter prøve perioden, må bare trykke vekk popupen. De har gjort det slik for at folk skal fortsette å bruke programmet, og håper enkelte betaler for det.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei. 7zip fungerer veldig bra og jeg bruker det på Windows. Høyreklikkmeny har den også, slik at du bare kan høyreklikke på den komprimerte filen og velge pakk ut.

Da skjønner jeg ikke hvorfor man skal bruke Winrar når 7zip er gratis?

Forøvrig så har også 7zip mye enklere installasjon enn Winrar tilogmed. Ja hvis ikke Rarlab? har gjort noe helt magisk etter de årene som jeg brukte det da, men det har de vel ikke.

Lenke til kommentar
Lyncs skrev (16 timer siden):

På siden til 7zip er det utallige verjoner å laste ned. Hvordan finner jeg ut hvilken jeg skal velge?

64 bit x64, jeg ville hoppet over beta versjonene

Det er versjoner for forskjellige prosessorer:

   - 64-bit x64 (Denne bruker de fleste, intel/AMD 64-bit prosessor)

   - 32-bit x86 (Dette er for 32-bit intel/AMD prosessor)

   - 64-bit ARM64 (Dette er for ARM prosessor)

Endret av Svein M
Lenke til kommentar

7-zip rapporterer enkelte ganger at det er ekstra data i arkivfilen, men har aldri opplevd at det blir noe feil på filene som pakkes ut. Å pakke filer i forkant av transport over nettet f.eks er smart for da vet man at de ikke blir ødelagt av feil i overføringen siden de inneholder sjekksummer for alle filene som f.eks CRC (cyclic redundancy check) eller annet.

Lenke til kommentar

For veldig mange (inkludert meg), så fungerer 7-zip veldig bra når jeg bruker det. Selvfølgelig kan man ramle over feil, men som oftest så fungerer det.

Man trenger jo ikke bruke 7zip hvis man ikke vil, men hvis man har god erfaring med et program, så kan man gjerne anbefale det, men folk er jo forskjellig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...