Gå til innhold

Bruktbil hvor service ikke er fulgt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er en peugeot, og har gått ca. 115 000. Hadde gått ca. 100 000 når jeg hadde den på service i fjor. Det var innen 5 år eller 175 000 km jeg ble fortalt av verkstedet jeg hadde den til service hos nå, og at dette er innenfor anbefalingene til bilen. Har ikke satt meg så mye inn i servicen på bilen selv, og har vel stolt på det jeg har blitt fortalt rundt bilen (er en kvinne i slutten av 20 årene). 

Takk på forhånd for alle svar / meninger  du kan gi. 

Endret av Jeg lurer på...
Lenke til kommentar

Sjørøver: Snakket kort med selger for å få svar på om det var byttet registerreim på bilen ved servicen som ble gjort rett før jeg kjøpte bilen. De hadde ikke så mye annet svar enn at service var gjennomført iht. leverandørens retningslinjer av forrige selger, og at siste service var gjennomført 3 måneder før bilen var 5 år (servicen var altså utført før bilen var 5 år, men i det året den fylte 5 år). Lurer derfor på om de da har informert godt nok til meg ved kjøp når bilen var 5 år da jeg kjøpte den, eller om de har fulgt alle krav siden bilens service er fulgt inntil den ble 5 år.

Lenke til kommentar

Hvis dette er PSA/Stellantismotoren på 1.2 l og 3 sylindre, har den registerreim i oljebad. De første utgavene hadde reim av en kvalitet som gikk i oppløsning, slik at oljekanaler etc gikk tett. Dette gir varsellampe, og reimen bør byttes asap, før den ryker. Skiftintervallet på disse er litt forskjellig, avhengig av om det er utgaven med eller uten turbo, ofte 5 eller 6 år.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...