Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Klone fjernkontroll til felles garasje b


Anbefalte innlegg

Jeg er håpløs på slike ting. Jeg deler garasje med en nabo men kun naboen har fjernkontroll til den ( Jeg har nøkkel som ikke fungerer lenger) 

Men hvordan gjør man slike ting? Kan jeg bare levere hans fjernkontroll inn et sted og få gjort det? Takknemlig for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte universal fjernkontroll på eBay og klonet den jeg hadde fra før. Da fikk jeg samtidig kuttet ut en fjernkontroll siden de nye kan ha 1stk kontroll på hver knapp så lageret og garasjen sin port styres med samme boks. Kloning var gjort på 30sec hjemme selv. 

Lenke til kommentar
minim skrev (23 timer siden):

Jeg kjøpte universal fjernkontroll på eBay og klonet den jeg hadde fra før. Da fikk jeg samtidig kuttet ut en fjernkontroll siden de nye kan ha 1stk kontroll på hver knapp så lageret og garasjen sin port styres med samme boks. Kloning var gjort på 30sec hjemme selv. 

Men hvordan gjør man det, det er en fellesgarasje som kun 2 beboere bruker.

Det er en sweedoor

Ser det er lett å få tak i fjernkontroller på nettet,problemet er at verken jeg eller naboen vet hvordan vi kloner mot hans? 

Lenke til kommentar
alperose skrev (9 minutter siden):

Men hvordan gjør man det, det er en fellesgarasje som kun 2 beboere bruker.

Det er en sweedoor

Ser det er lett å få tak i fjernkontroller på nettet,problemet er at verken jeg eller naboen vet hvordan vi kloner mot hans? 

Hvorfor kan du ikke be de som administrere fellesgarasjen om en ny "fjernkontroll"?
Ettersom du har en avtale med nabo så burde det være problemfritt.

Lenke til kommentar
Jalla21 skrev (12 minutter siden):

Hvorfor kan du ikke be de som administrere fellesgarasjen om en ny "fjernkontroll"?
Ettersom du har en avtale med nabo så burde det være problemfritt.

Er ingen som administrerer fellesgarasjen, det er en privat selveiende garasje til 2 biler. 

Lenke til kommentar
mobile999 skrev (16 minutter siden):

Swedoor har ikke garasjeportåpnere.

Det første steget for å løse problemet er å korrekt identifisere systemet som åpner porten.

Men hvordan gjør man det da? Vi er begge helt grønn på slike ting? 

Lenke til kommentar
alperose skrev (3 minutter siden):

Men hvordan gjør man det da? Vi er begge helt grønn på slike ting?

Du må finne ut hva som står på selve motoren. Det er normalt et skilt med modellkode på den.
 

alperose skrev (3 minutter siden):

Kan man f eks. levere inn fjernkontrollen til et verksted og få de til å gjøre det? 

Sannsynligvis er det ikke kloning av fjernkontrollen som er løsningen her.

Lenke til kommentar

Hvis du kjøper en ny egen fjernkontroll som kan sende på samme/riktig frekvens som den som allerede er satt opp til å styre porten er det en simpel sak å klone signalet over på den nye. Det vil stå enkelt forklart i bruksanvisningen som følger med.

Lenke til kommentar

Dette er beste framgangsmåte.

Se på motoren i taket. Der står det hva den heter. Søk opp bruksanvisning til den. 

Det er ulike fjernkontroller som går på ulike koder (frekvens). Det står i bruksanvisning. 

Man må ha fjernkontroll som støtter den frekvens som motor tillater å ta imot. 

Når man har skaffet fjernkontroll som støtter den frekvens motor tar i mot. Må den legges til ved å trykke på knapp på motor. Det er å bekrefte motoren om at den nye fjernkontrollen skal godtas. 

Å bare sitte igjen med en fjernkontroll er dumt. Siden en allerede er borte. 

Skriver trådstarter område han bor kanskje noen her kan hjelpe. 

Nei. Du kan trolig ikke bare levere inn fjernkontroll og få en som virker. Man må også til motor og bekrefte dette. 

Endret av plankeby
Lenke til kommentar
Kenhten skrev (1 time siden):

https://www.teknikkdeler.no/searchresults?q=garasje

Du kjøper en sender. Du leser bruksanvisningen og utfører det som står der.

 

Du må låne naboens sender. Du må holde begge i handa, sette den nye i prog. modus (SE BRUKSANVISNING). Trykke på begge senderne samtig, holde inne. Nå klones det. 

TIPS: 

WWW.GOOGLE.COM

MÅ vite hva som er frekvens først. 

Kloning på gamle 433 MHz har få porter nå. Selvsagt en grunn til det. 

Lenke til kommentar
alperose skrev (35 minutter siden):

Var vel det jeg tenkte, men hvilken type firma, bilverksted? 

 

Kan du ikke bare gå ut i garasjen å se hvilket merke det står på motoren i taket?

Dette vil gi den informasjonen du trenger for å finne korrekt type og hvilken fremgangsmåte du skal ta.

 

Eventuelt tar du et bilde av motor og jeg kan lede deg i riktig retning.
Veldig simpel sak!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...