Gå til innhold

Samsung Galaxy S24/S24+/S24 Ultra


Anbefalte innlegg

Hedonism skrev (På 18.1.2024 den 7:49 PM):

 

Nye Samsung S24-serien var en skuffelse i år for oss nordmenn, Exynos på de "vanlige" modellene, nedgradert ultrazoom-linse på Ultra (joda, jeg vet den har høyere mpix) og AI hvor mesteparten av funksjonene ikke vi fungere på norsk språk. Jeg ville heller kjøpt en av S23-modellene til en brukbar rabatt fremover om jeg skulle kjøpe ny topmodell fra Samsung.

Ikke at disse AI-funksjonene noensinne vil ha et praktisk formål :P

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som har en ide om hvordan jeg skal få Samsung S24 Ultra til å fungere med Android Auto i bilen?

Har en Hyundai Ioniq 5 som jeg har brukt daglig med AA sammen med S20. Får bare at det ikke er tilkoblet en enheten når jeg aktiverer AA i bilen. Mobilen er koblet til den ene porten som støtter det og den lader.

Finner ikke noe i AA appen som må aktiveres eller noe slikt.

Det var vel VAG-biler S23 hadde problemer med etter det jeg kunne google.

 

EDIT: Fikk det til å fungere. Slettet all data i telefon i Android Auto appen, samt byttet kabel for å teste.

Endret av AndersT2
Lenke til kommentar

Jeg har brukt iphone som primærtelefon i alle år, men alltid har en eller annen Android modell som nummer to. Jeg har brukt S23 Ultra en god del, og fikk S24 Ultra i går. Tenkte det skulle være en minimal oppdatering, men nå er jeg allerede så glad i den nye telefonen at jeg nesten tilbøyelig til å gjøre S24 Ultra til primærtelefon.

Den flate skjermen er mer behagelig å bruke, og telefonen ligger merkelig nok mye bedre i hånden. Det "nedgraderte" zoom-kameraet oppleves nesten bedre enn det forrige. Mye mindre kornete på høy zoom.

Circle to search fungerer også veldig bra, og favoritt funksjonen, til nå; oppsummer tekst 🙌

  • Liker 1
Lenke til kommentar
torbjornhb skrev (På 25.1.2024 den 9:41 AM):

Jeg har brukt iphone som primærtelefon i alle år, men alltid har en eller annen Android modell som nummer to. Jeg har brukt S23 Ultra en god del, og fikk S24 Ultra i går. Tenkte det skulle være en minimal oppdatering, men nå er jeg allerede så glad i den nye telefonen at jeg nesten tilbøyelig til å gjøre S24 Ultra til primærtelefon.

Den flate skjermen er mer behagelig å bruke, og telefonen ligger merkelig nok mye bedre i hånden. Det "nedgraderte" zoom-kameraet oppleves nesten bedre enn det forrige. Mye mindre kornete på høy zoom.

Circle to search fungerer også veldig bra, og favoritt funksjonen, til nå; oppsummer tekst 🙌

Ser ut som de smører på vanvittig med smoothing. De fleste tester gir s23u bedre score fra 10x og nordover ser jeg. Virkelig synd da eneste mangelen på S23u egentlig er den buede skjermen. Skulle gjerne oppgradert om de ikke nedgraderte kamera i år :(

Lenke til kommentar
minim skrev (1 minutt siden):

Ser ut som de smører på vanvittig med smoothing. De fleste tester gir s23u bedre score fra 10x og nordover ser jeg. Virkelig synd da eneste mangelen på S23u egentlig er den buede skjermen. Skulle gjerne oppgradert om de ikke nedgraderte kamera i år :(

Det var et merkelig valg ja. 5x er i det minste bedre i mine øyne. Minste kornete. Sannsynligvis på grunn av økt lysstyrke.

Telefonen ligger også bedre i hånda.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
torbjornhb skrev (3 minutter siden):

Det var et merkelig valg ja. 5x er i det minste bedre i mine øyne. Minste kornete. Sannsynligvis på grunn av økt lysstyrke.

Telefonen ligger også bedre i hånda.

5x og til tider 10-20x ser ut som de blir bedre når det er dårlig lys ja. Jeg bruker 30-100x mye faktisk som "kikkert" så nedgradering var utrolig synd. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
minim skrev (36 minutter siden):

5x og til tider 10-20x ser ut som de blir bedre når det er dårlig lys ja. Jeg bruker 30-100x mye faktisk som "kikkert" så nedgradering var utrolig synd. 

 

Den tenkte jeg ikke over. Jeg bruker det på samme måte... Må teste i dagslys i morgen.

Lenke til kommentar
torbjornhb skrev (15 minutter siden):

Husk at tilbudet på POWER gjelder med abonnement eller videreføring.

Men husk også at Telenor ikke har binding og 30 dagers åpnet kjøp. Det betyr at du kan tegne abo og si det opp dagen etterpå kostnadsfritt. Sist jeg kontaktet både power og dnb kunne man bruke åpent kjøp sammen med supertilbud. Selgerne likte det ikke og mener man bryter vilkår, men hvilken vilkår man bryter kunne de ikke vise til. Mulig de har endret dette nå? 

Lenke til kommentar
minim skrev (1 time siden):

Men husk også at Telenor ikke har binding og 30 dagers åpnet kjøp. Det betyr at du kan tegne abo og si det opp dagen etterpå kostnadsfritt. Sist jeg kontaktet både power og dnb kunne man bruke åpent kjøp sammen med supertilbud. Selgerne likte det ikke og mener man bryter vilkår, men hvilken vilkår man bryter kunne de ikke vise til. Mulig de har endret dette nå? 

Klar over det, men litt sketchy...

Lenke til kommentar
torbjornhb skrev (4 minutter siden):

Klar over det, men litt sketchy...

Jeg gjør det hver gang :p ble litt diskusjon en gang hvor selger måtte beklage når han beskyldte meg for å bryte vilkår som ikke var vilkår så det er derfor jeg sjekket dette litt nøye. 

Lenke til kommentar
minim skrev (58 minutter siden):

Jeg gjør det hver gang :p ble litt diskusjon en gang hvor selger måtte beklage når han beskyldte meg for å bryte vilkår som ikke var vilkår så det er derfor jeg sjekket dette litt nøye. 

I know ☺️

Bare samvittigheten mum still er ekstremt overømfintelig. Burde vært skrellet vekk.

Forresten er 10x bildene mer kornete enn på S23 Ultra slik inntrykket mitt er etter i dag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...