Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

klart å lage 2 dype riper på siden av bilen når jeg måtte "måke" vekk snø


Anbefalte innlegg

ja, det er ikke lett å være dum. Har tydeligvis ikke vært forsiktig nok når jeg måtte måke ut bilen her om dagen. Brukte en liten skuffe (som besto mest av plastikk) og var sikker på at jeg ikke tok nok i til å kunne treffe bilen, men neida.

Har sølvgrå bil, så ripene er ganske tydelige, men relativt korte(under 5 cm). Håper det kan være mulig å maskere de litt med lakk stiften og klar-klakk som er beregnet til å ta stein -sprut. Hva tenker dere?

Å lakkere begge dørene på ene siden er vel en jobb til 10 000+ kr? Får eventuelt gjøres om noen år når jeg har blitt rikere og jeg kanskje har klart å lage enda mer riper(så klumsete som jeg er, så skjer det vel sikkert i fremtiden også)

Uansett utrolig kjipt, når bilen var nesten helt "clean" fra føra, bort ifra noen små stein-sprut her og der

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dr. Brodsky skrev (4 minutter siden):

Sjekk hos https://mpsbilskade.no

De gir deg pris innen 24 timer ved at du legge inn reg.nummer og laster opp bilde av skaden. I tillegg reparerer de småskader uten å lakkere hele panelet, dette gjør de mye billigere en tradisjonell lakkering.

Tror ikke det er mulig å lakkere slike små riper på siden av bilen, uten å ta større område. Eller så blir det et tydelig skille. Har undersøkt tidligere.

Lenke til kommentar

Jeg har polert bort lange striper etter isskraping med plastskrape på min gamle bil. Dette gjorde jeg med poleringsmaskin. Det er utrolig hvor mange skrammer en kan slipe bort med slikt utstyr.

Utstyret kostet meg rundt 4000-4500 (maskin, slipemiddel, pads, clay, håndduker). Jeg hadde aldri gjort det før, og jeg brukte vel en 8 timer på hele bilen (minus taket) for å få den fin før bilsalg.

 

1ABagasjedr-h-fr.thumb.jpg.41452686ee1ee7586189ac2064e49f5a.jpg1BBagasjedr-h-etter.thumb.jpg.95655fb96e2f29d6c2d66ca7a6552bf1.jpg

6AVenstrebakdr-fr.thumb.jpg.25e28207b7736f1e0ce0195f6c983d84.jpg6BVenstrebakdr-etter.thumb.jpg.201501b4a24e0412485dbf2bf23782cd.jpg

Endret av Thor.
Lenke til kommentar

Spørsmål er jo her hvor dype ripene er. I en del tilfeller kan man bli overrasket over hva som er mulig via polering med maskin og riktig pute og middel.

Dette da hvis det er en ripe i klarlakken. Hvis det er gått dypt, blir det verre. 

Lenke til kommentar
dan83 skrev (16 minutter siden):

Tror ikke det er mulig å lakkere slike små riper på siden av bilen, uten å ta større område. Eller så blir det et tydelig skille. Har undersøkt tidligere.

Jo, det er mulig.

Jeg jobber i en bedrift som har mange biler og mange dårlige sjåfører. Vi bruker dem hele tiden. Resultatet blir som nytt. Jeg tror imidlertid de tar betalt per panel, så det er litt dumt for deg at ripen går over 2 dører. 

Ellers ser jo ikke dette så dypt ut, så verdt å sjekke om det er mulig å polere det vekk.

Lenke til kommentar
kremt skrev (5 minutter siden):

Kjenner du ripen med neglen kan du ikke fjerne de med lakk korrigering, bare dempe synligheten av de. 

Korrekt, kjennes med fingeren og gått så dypt at de er "mørke", men ikke risiko for rust. Så skal prøve å maskere de litt med lakk stift. Forhåpentligvis hjelper det litt

Lenke til kommentar
Dr. Brodsky skrev (9 minutter siden):

Jo, det er mulig.

Jeg jobber i en bedrift som har mange biler og mange dårlige sjåfører. Vi bruker dem hele tiden. Resultatet blir som nytt. Jeg tror imidlertid de tar betalt per panel, så det er litt dumt for deg at ripen går over 2 dører. 

Ellers ser jo ikke dette så dypt ut, så verdt å sjekke om det er mulig å polere det vekk.

Da er de mer dyktige en alle verksted jeg vet om her i området jeg bor. Sjekket angående en mindre ripe i fjor og var for dyp. Disse er enda mer tydelige og dype. Må som sagt lakkere større område for å unngå skille og da blir det dyrt

Endret av dan83
Lenke til kommentar
Dr. Brodsky skrev (5 minutter siden):

Jo, det er mulig.

Jeg jobber i en bedrift som har mange biler og mange dårlige sjåfører. Vi bruker dem hele tiden. Resultatet blir som nytt. Jeg tror imidlertid de tar betalt per panel, så det er litt dumt for deg at ripen går over 2 dører. 

Ellers ser jo ikke dette så dypt ut, så verdt å sjekke om det er mulig å polere det vekk.

Ja, blir per panel og tipper ca 5000kr x2 hvis jeg skal få noen til å gjøre jobben. Det har jeg dessverre ikke råd til. De må lakkere over større område som sagt, for å unngå skille, selv om ripen i seg selv er ganske liten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...